• jojoje

Gallstensoperation!

Är det någon som opererat bort gallan? Hur var det? Har man ont efteråt mm. berätta... Ska göra operation i Eskilstuna, är det någon som gjort det där och vet om de är bra? Hur länge fick ni vänta på operation där....Är livrädd, men samtidigt vill jag ha det gjort så jag slipper ha ont och kan äta vad jag vill. SNÄLLA SKRIV!!!!

• Svar på tråden Gallstensoperation!
  • jojoje

hallå!!!! i morgon är den stora dagen, jag är panikslagen....hjälp mig!!!!

• sallybuse

Bara ta och lugna ner dig lite.Ingen fara alls.Kommer att bli hur bra som helst.Du sover ju under hela op.Så du vet ju inget.Sen vaknar du upp och kanske mår lite illa.Men sen kommer du att må toppen.

• jojoje

Hoppas det....

sallybuse skrev 2008-05-13 20:24:40 följande:
    Bara ta och lugna ner dig lite.Ingen fara alls.Kommer att bli hur bra som helst.Du sover ju under hela op.Så du vet ju inget.Sen vaknar du upp och kanske mår lite illa.Men sen kommer du att må toppen.
  • j 3 n N y

Skänker dig en tanke inför imorgon. Det kommer att gå jättebra allting, försök att ta det lugnt och se det som att du kommer må mycket bättre när du blivit av med den där elaka gallblåsan. Tänk på hur många det är som har gjort samma ingrepp tidigare, om vi har klarat det så klarar du det! Stor kram.

• jojoje

jippi!!!!!jag klarade det....är hemma nu och mår ganska bra. behövde bara ta vanlia alvedon idag....ingen dexofen.....

• jojoje

Tack detsamma!
    sjögurka 79 skrev 2008-05-16 10:33:09 följande:

Hurra! Hoppas du får en riktigt bra helg nu då
  • sallybuse

Ja men de va ju de jag sa att allt skulle gå hur bra som helst.Men min dotter låg kvar på sjukhuset i 4 dagar sen fick hon åka hem.

• Monchichii

jojoje, vad härligt att det gick bra!

Jag sa till kirurgmottagningen på tisdag så får vi se vad läkaren säger. Både hoppas och inte att det blir operation, bara jag blir av med detta nu.

• natjess

visst e de en lattnad att bli av med den dar skiten och att inte behova tanka pa de langre !!!!!

• jojoje

Jätteskönt. Hoppas att allt blir bra nu och jag kan äta allt.

• Imas

Jag fick gallsten precis under kejsarsnittet, står nu uppskriven för en op. Är livrädd :(

• Vicki77

jag operarade mig för gallsten när jag va 19 år, alltså 11 år sen! ...puh!!

då hade jag gått med det i 5 år utan att nån fattat hur ont jag hade! kom krypandes in på akutmottagning flertal gånger, INGEN kom på tanken att jag hade gallsten!

ett pucko, till läkare, frågade mig om jag hade kompisar i skolan!! för att jag hade ont i magen!!
    visst, det är inte vanligt att man har gallsten vid ung ålder men ändå!!

till slut kom jag till en ung kvinnlig läkare och hon tippade direkt på gallsten!

så det blev operation, titthålsoperation.
    har 5 ärr ni på magen lite här o där...

gjorde fruktansvärt ont dagarna efter, och jag mådde så illa! spydde hela tiden! sen kom dom på att jag nog inte tålde morfinet som dom sprutade i mig och då gick illamåendet över och senare även värken...

idag är jag sååå glad att det är över, för så ont som jag hade! går inte att beskriva! visst kan man ändå känna av det ibland om jag äter fel mat, man kan fortfarande känna smärtan i gallgångarna, så det är inte säkert att ni kan äta allt bara för att ni opererat er...
    men man kan ju alltid hoppas!

• Vicki77

förlåt!
    4 ärr har jag inte 5!
    det femte är efter att jag tog bort en leverfläck

• Lumo

Vilken bra tråd, trots att den var någea år gammal. Väntar själv på remiss o min operation torde bli om några veckor.

• TheFamily

Vill bara göra ett tillägg. Jag opererade bort gallblåsan i augusti 2010. Även

• TheFamily

Om gallblåsan är borta kan man ha bekymmer med gallgångarna ett tag efter.....så tänk ändå på vad du äter! De anfallen är dock mildare....

Svar på tråden Gallstensoperation!