• Hallonsocka

    BF kring 20, 21 augusti?

    Hej hej!
    Är det någon där ute som är ungefär lika långt/kort gången som
    jag i sin graviditet! Själv tycker jag då inte att graviditeten känns så mycket än, men å andra sidan så har jag varit och lyssnat på hjärtat som slog så fint, så nog är det någon som är där inne

  • Svar på tråden BF kring 20, 21 augusti?
  • Najsidaniela

    Hej!

    Jag är beräknad till den 15:e augusti, så det är ju nära dig. :) Skönt att du inte märkt av din graviditet så mkt, själv har jag mått ganska kass periodvis. Kräkte mig igenom de första 3 månaderna och nu börjar ryggen få känningar. Vart bor du? Själv kommer jag från Göteborg.
    Mvh /Daniela

  • Hallonsocka

    Jag hade ngn form av bakis känsla i början och trodde bara att jag höll på att bli sjuk men det värsta av det gick över innan jag förstod att jag var gravid. Sedan har jag bara varit väldigt skonsamt illamående kräktes kanske 3-4 ggr bara. Dessutom försvann de få symptom jag hade redan i vecka 12, 13 och sedan dess gick jag och trodde att allt nog bara var ett misstag tills vi fick höra hjärtat. Så nu tror jag då att jag är gravid!

    Jag heter Sofia och är 23, bor i Umeå och studerar på heltid, lever tillsammans med min sambo och varannnan vecka med hans dotter som blir 10år i sommar. Hur är det med dig? Är det första barnet, eller har du fler?

  • Nangiala2000

    Hej,

    Jag har BF den 20 augusti om det inte förändras på rutin ul nästa vecka. Har ni varit eller ska ni på rutin ul?

    Jag har knappt känt något alls. Det mesta har varit som vanligt. Vi tittade på bebisen vecka tretton det var ganska skönt eftersom jag inte känt något speciellt. Den sprattlade och rörde sig som den skulle.

    Fast nu börjar det synas på mig, även om alla inte sett det än. Måste nog köpa mammabyxor snart. De jag har nu klämmer lite på fel ställen. Har ni några bra tips på mammabyxor eller har ni inte behövt dem än?

  • Hallonsocka

    Jag har mitt UL den sista den här månaden allså 31/3 Det ska bli ruggigt spännande!
    Jag har som sagt också mått mest som vanligt! Tror inte jag behöver mamma byxor än, nöjer mig med att he en årsnodd i jeansen så att de inte trycker åt lika mycket som tidigare! Så det blir nog du som får tipsa mig om någon vecka

    Har ni börjat förbereda än? Vi har äntligen köpt en större bil, som vi haft behov av länge, även om behovet ökade nu när vi fick veta att vi väntar barn... Så det VÄRSTA inköpet är i alla fall avklarat. Och det känns bra, nu blir nästa inköp vagn och så, men det får vänta lite. Även om vi tror vi bestämt modell och så!

  • S och S blir 3

    hallå hallå
    jag väntar bebis den 20 aug, är i v 18 nu. har nästan inte haft några symptom under hela grav, lite ömma bröst bara och att jag somnar rätt fort när jag väl går och lägger mig, har inte kännt av nån putt ännu där innefrån, och jag är rätt orolig över att något är fel eftersom att jag inte känner nåt what so ever, men jag har UL den 26 mars så jag får vänta tåligt tills dess
    ha det bra!

  • Nangiala2000

    Vi köpte bil i höstas. Inte så stor men vi hoppas den räcker. Vi får nog planera barnvagnen efter bilen. Vi har kikat runt lite men inte bestämt oss för någon ännu. Vilka väljer ni mellan? Annars har vi inte köpt så mycket, någon body och en filt. Känns svårt att handla närman inte vet vilken sort som finns därinne.

    S och S blir 3
    Jag känner av bebisens varje dag, inte så mycket men det rör sig helt klart. Fast det är ju så olika när man börjar känna. Det känns nog bättre när ni varit på ul och sett den lille. Hur är det med er andra känner ni något?

  • Hugo2004

    Hej, kul tråd!
    Jag har BF den 22/8 och väntar andra barnet. Har en son sen tidigare som är tre. Jag mådde fruktansvärt dåligt de första tre månaderna och fick knappt behålla någonting (med sonen mådde jag inte illa en dag...) men nu är det bättre!
    Har fått en liiiten mage och känner små sparkar varje dag -sååå mysigt!! Om en dryg vecka ska vi på rutin UL *längtar*!
    Vi har gjort en STOR förändring/förberedelse nämligen köpt ett nytt, större hus! Den sista april flyttar vi till vårt drömhus i Mariefred i Södermanland!

  • Hallonsocka

    Jag har kännt lite, dels som att något puttar på insidan och långt ner på magen och dessutom som en smekning eller kittling också... Jätte konstigt kändes det men väldigt roligt självklart
    Vi har köpt rätt stor bil, för oss blir det snarare att välja beroende på hissen som är liten men det blir ändå en av de stora Emmaljunga har vi bestämt. Antingen Edge Duo Combi eller Mondial Duo Kombi, vill ha en rymlig robust vagn med luftdäck eftersom vi har ett så fint skogsområde att gå i just utanför knuten (med elljusspår och grus/barkväg)

    Det här blir mitt första barn och som sagt sambons andra. Känns väldigt spännande och tror att bonusdottern är väldigt spänd på att få ett syskon och jag känner att det är så härligt att hon är i en sån bra ålder där hon gärna visar vad hon kan och hjälper till!

    Vi flyttade i somras från en tvårums hyreslgh till en trerums bostadsrätt, helt underbart att äga själv gud vad härligt med HUS Hugo2004!!!

  • Hugo2004

    Hallonsocka:
    Jaaa, helt underbart ska det bli!!

    Jag har lagt ett inlägg under Inhandla... också.
    Funderar på vad 17 man ska köpa för ytterkläder och bebis som kommer i augusti (sonen är född i nov så då var det mkt lättare att veta vad man skulle ha för kläder...), har ni funderat något på det?
    En fleeceoverall kanske och någon tjockare tröja eller vad tror ni? Hur tjock mössa behöver man ha? Ska man satsa på en tjockare overall också på en gång och isf i vilken storlek?

  • Hallonsocka

    Ja, precis åt det hållet, eftersom det är sensommar så dröjer det ju inte länge innan hösten och rusket, och jag är ju från Umeå, så bara ngn månad senare kan det vara riktigt ruskigt! Det blir ju till att plocka av och på plagg beroende på temperatur Sedan är det ju rätt varmt nerbäddat i liggdelen!

    Jag kommer nog vänta lite med overall och se vilken storlek det är på barnet och sedan köpa overall i ngra storlekar större, eftersom de inte kommer kunna springa omkring i den ändå. De växer ju så jäkla snabbt!

Svar på tråden BF kring 20, 21 augusti?