Inlägg från: Solaika |Visa alla inlägg
  • Solaika

Sockerpullornas tråd

Jag har hittat hit.. har ingen tårtverkstad alls på gång o är dessutom ganska upptagen med mitt bakverk.ifokus men jag tittar in här nu o då.

Maria, va söta bebisarna blev!!

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Solaika

Pannkisen! Klart att du är saknad!!

• Solaika

Gu så söta Maria!!!

• Solaika

Hej alla gobitar!
    Jag har fullt upp med mitt bakverk.ifokus.se så jag har inte så mycket tid här.. men jag kikar in och läser varje dag och tänker ofta på er.
    Det har börjat ramla in lite beställningar inför våren här o det är jätteroligt. Eftersom det inte ska ätas nån tårta i familjen. Fast jag tänker ju iaf ha tårta när jag fyller år. Jag fyller ju lite halvjämnt
    Maraschino - din tårta är jättejättefin! Jag hade oxå problem med kristyren när jag gjorde den på chokladflorsocker. Den blev snabbt stenhård. Krävs inte alls lika mycket florsocker som i vanlig vit kristyr.

Får jag tipsa er lite ang era diskussioner om hygien? Eftersom jag jobbar i vården och utbildar mig till ssk så är jag helnojjig. Mitt, vid det här laget, ganska rejält långa hår flätar jag hårt och ser till att inget hänger ner framåt. Gömmer det dock inte under något huckle eftersom jag inte tycker det behövs bara man håller undan allt ordentligt. Ett par gånger jag har sprayat stenhårt med hårspray en stund innan så verkligen inte ett enda hårstrå kan smita fram Sen har jag hellre mörka kläder på mig, för då ser man snabbt om något har smitit iväg och hamnat på fel ställe. Framför allt om man jobbar med vita o ljusa tårtor.
    Till min bänk har jag köpt Ytdesifektion på apoteket. Samma som man använder på sjukhusavdelningarna för att göra rent. Då vet jag att underlaget jag jobbar med är rent. Sen detta med att ni tvättar händerna så frenetiskt. Det är visserligen jättebra att ni tvättar. Men tvål biter mest på den synliga smutsen. Jag har DAX handsprit som jag spritar in händer och armar med. Det är jättebra för att göra rent och är dessutom återfettande så händerna inte spricker för att man tvättar dem. DAX kan man använda hur många gånger som helst om dagarna egentligen. Sen är jag jättenoga med att ha handskar på mig. Gärna i två storlekar så man har en som är nästan på gränsen till för liten som man kan ha på sig när man modellerar och gör sånt som kräver lite mer pressition (jag kan visst inte stava till det ordet idag).

Oj, va långt det vart.. hoppas nån hittar nåt litet tips att använda.

Kram på er allihopa. Hoppas ni har haft en riktigt bra påsk!

• Solaika

jessica6 - kul att du uppskattade tipsen Sprit svider i småsår.. men gör rent ordentligt och jag tycker faktiskt att småsår läker fortare om man spritar ett par gånger om dagen. Det gör ju att såret hålls rent. Men j*klars vad man får bita sig i tungan för att inte ajja sig för mycket

JFL - Inte tycker jag att det är fusk.. Måste ni redovisa vad ni har gjort allting av? Finns det inga tävlingsregler nånstans?

• Solaika
    Sexymala skrev 2008-03-24 16:22:36 följande:
    Är som du solaika! haha! Fast jag bara HATAR att tävtta händerna! Mina blir så äckligt torra efter det! Alltid. Har jämt fenuril i närheten, annars överlever jag inte! Lovar!! Så nu har jag handskar när jag grejjar med tårtan och DAX när jag inte kan ha handskar, det blir så grymt svettigt efter ett tag! Haha
    Jag gillar inte heller o tvätta händerna eftersom tvål är så uttorkande Därför jag tänkte att det va ett bra tips för alla andra som lätt får sprickiga händer. DAX är kanonbra!
    Ja, handskar blir svettigt.. fast om man inte ger upp utan låter dem sitta på så kommer man till ett stadie där dom sitter kanon på händerna o man känner inte av svetten längre
  • Solaika

JFL, jag håller med de andra.. Det ska bli SÅ spännande att se din kreation! Och jag håller med din make, du vinner säkert!

• Solaika

Åh.. vart tog min fantasi vägen? Nån som har sett den?? Fundersam

• Solaika
    Ankmor skrev 2008-03-25 19:04:55 följande:
    Den kröp iväg med påsken!Du får tillbaka den efter helgen
    Meeen.. ska jag behöva sitta o vara frustrerad över att jag inte kommer på några idéer ända till efter helgen? Jag kommer bli galen (Om man nu kan bli något man redan är )
Svar på tråden Sockerpullornas tråd