Inlägg från: Solaika |Visa alla inlägg
  • Solaika

Sockerpullornas tråd

Aiwendil skrev 2008-05-14 10:12:36 följande:
    Solaika..Jösses... ja, det är ju inte så lång tid kvar Kan tyvärr inte hjälpa dig då jag själv har massor att göra...Hoppas det ordnar sig!
    Näe, jag vet.. o jag har massor o göra fram till dess.. Förhoppningsvis håller det på att lösa sig. Tack för omtanke ia
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Solaika
    MariaX m 2 skrev 2008-05-14 15:17:05 följande:
    Det är kanske lite för långt till mig annars hade jag gärna hjälp till lite Just det, receptet på sp - jag inboxar dig det, är det OK?
    Lite långt är det till dig ja. Men du ska få hjälpa mig med gerbera när jag kommer till dig i sommar
    Tack för receptet! Ska vidarebefodra det till tjejen som frågade
  • Solaika
    JFL skrev 2008-05-14 23:18:39 följande:
    Måste det vara i FP? Kan ni inte köpa en massa riktiga rosor och sticka ner i tårtan bara?
    Dom ville absolut inte ha äkta blommor. Men Fru Fogeby hjälper mig o gör rosor så det har löst sig.
  • Solaika
    Sexymala skrev 2008-05-16 16:07:50 följande:
    MariaXDe är underbara! Helt fantastiska! Men så är du ju grym på blommor med! Låg faktiskt igår kväll o fundera på hur man gör gerbera på tråd. Fick inte fram något bra svar, men nu vet jag ju att det går iaf!Less is more och det tycker jag stämmer bra som bröllopstema!
    Kan bara hålla med! Wonderful!!
  • Solaika

Va tråkigt Ankmor! Jag vet inte än om jag kan.. jag ska på intervju för sommarjobb på tisdag.. sen hoppas jag på schema snabbt så jag kan tala om hur det blir.

• Solaika
    Ankmor skrev 2008-05-16 22:39:34 följande:
    *håller tummarna* för att du får jobbet och ett bra schema så att du kan komma på träffen.
    Tack! Ja, det vore roligt! Annars får vi boka in ett nytt datum en annan gång Jag hoppas dom inte lägger schema så det blir som förra sommaren.. jag o sambon jobbade om varandra HELA sommaren.. det va inte kul!
  • Solaika
    JFL skrev 2008-05-18 17:16:04 följande:
    Vad jobbiga de är. Bra att du får hjälp då
    Hehe.. eller hur

vad gäller träffen.. jag kan inte svara alls ännu.. Ska på intervju för sommarjobb imorn kl 11. Sen vet jag förhoppningsvis nånting när jag kan. Men det kan ju lika gärna dröja nån vecka till.. ute i sista sekunden på det här stället.. Men jag hojtar så fort jag har fått schema. Vore ju trist att missa.

Tårtdecor.. ligger inte det i Kungälv eller nåt sånt? Det är ju lååååångt dit
  • Solaika
    Sexymala skrev 2008-05-19 18:22:28 följande:
    Träffen vet jag inte alls. Men troligen kan jag ingen av helgerna, förutom möjligtvis 8-10 aug. Jobbar de andra...MEN: Jag skall absolut till Kungälv på Tårtdecors utstälning!Solaika, du kan få 'va' hos mig om du vill Bor inte alls långt ifrån Kungälv (Nåja, 9 mil, men det är motorväg )
    Hihi.. va gulligt.. vi får kika på det lite närmare.. jobbar ju fram till terminstart o sen går vi ut på praktik nästan direkt o schema för det brukar dröja in i det sista...
  • Solaika
    Sexymala skrev 2008-05-19 18:37:59 följande:
    Samma här. Vi har börjat skolan då tror jag... men som sagt. INget behöver planeras förän typ sista veckan, eller sista dan!Har lite tårtor att modellera o greja till bara, men det är först veckan efetr.. eller jäklar. När jag tänker efter var det nog den helgen vi skulle ha släktträff.. shit.. aja. Det visar sig
    Vi kikar på det när vi närmar oss helt enkelt
  • Solaika
    Hastigt hopkastad tårta till en cybervän. Chokladbottnar fyllda med kaffechoklad och jordgubb. Täckt med SP. Dekor i kristyr.
    Hastigt hopkastad tårta till en cybervän. Chokladbottnar fyllda med kaffechoklad och jordgubb. Täckt med SP. Dekor i kristyr.

Doptårta till tvillingflickor. Ljusa bottnar fyllda med dumle och jordgubb. Spacklad med grädde, täckt med SP. Dekor i FP.
    Doptårta till tvillingflickor. Ljusa bottnar fyllda med dumle och jordgubb. Spacklad med grädde, täckt med SP. Dekor i FP.
Svar på tråden Sockerpullornas tråd