Inlägg från: Solaika |Visa alla inlägg
  • Solaika

Sockerpullornas tråd

Aiwendil skrev 2008-06-03 16:33:59 följande:
    Kommer in och klagar lite... helt OT i den här tråden men ändå...Natten till i söndags fick jag ett gallstensanfall (trodde fasiken jag skulle dö)Fick det fastställt i dag hos läkaren!Inte roligt...
    Aj aj.. inte kul! Stackars! *kram*
    Ankmor skrev 2008-06-03 21:42:01 följande:
    Jag har hittat en fin dikt på engelska. Den översatte jag via en gratissida - kanske din mamma kan titta på den franska översättningen och se om det är korrekt översatt?Om inte kanske hon kan hjälpa mig med en riktig översättning?Min syster skall höra med sin svärmor om de har någon fransk lärare på skolan som hon är rektor för... Alla trådar dras i just nu
    Skit.. jag har helt glömt bort att fråga mamma.. hon är i Göteborg nu.. men hon kommer hem imornkväll.. om du mailar över det du vill ha kollat så mailar jag det till henne.
    Maraschino skrev 2008-06-04 15:56:20 följande:
    Smiter förbi och berättar att igår kl 18.49 kom en liten kille till världen!!! Vi kom in till förlossningen vid 17 pga vattenavgång, värkarna började först därinne efter ett tag. Tog två krystvärkar så var lillen ute, ingen lustgas fick jag!! Ska berätta mer sen nu är det nån som vill ha mat!
    Hoppsan, nån hade brådis GRATTIS!!
    greeneyes skrev 2008-06-04 18:25:49 följande:
    maria & sexymala: har inboxat er..
    Jag vill oxå veta..?
    Ankmor skrev 2008-06-04 18:33:12 följande:
    GRATTIS!! Jisses, vilken sprinter! Väntar otåligt på bilder av underverket. Jag vill ju se hur ditt senaste modelleringsjobb ser ut! Greeneyes - inboxa mig, jag är också nyfiken! Solaika - Det blir inget med dikter o poesi på franska - de skiter i det! Men tack ändå!
    Hum.. nå, du kan ju maila om du vill.. upp till dig.
    MariaX m 2 skrev 2008-06-05 14:45:28 följande:
    Usch, jag sitter här och väntar hem sambon från annan stad, han har varit och tagit farväl av sin döende pappa... Så hemsk det är, att säga farväl för alltid... Och jag ska göra tårtor och gå på fest imorgon, snacka om att kastas mellan olika faser i livet. Nästa vecka ska vi begrava min morfar som dog för ett par veckor sen oxå... Suck, det var visserligen bra för morfar, han var olycklig och märkte troligen ingenting men ändå Vill väl inte säga nåt med detta eg, känns bara tungt.
    Usch vilket elände. Livet tar tvära vändningar ibland.. vissa som man helst skulle slippa.
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Solaika
    Ankmor skrev 2008-06-07 01:13:16 följande:
    Solaika - jag kopierar av det jag har i min inbox och skickar över till dig!Min syster är redan i frankrike nu, så det är "överspelat"  - de köpte inget kort...
    Aha.. va tråkigt. Gu, det har varit så himla fullt upp här så jag hade helt glömt bort att jag lovat o fråga mamma. Hemskt ledsen.
  • Solaika
    Ankmor skrev 2008-06-07 01:18:41 följande:
    Solaika - du är inboxad!
    Man upphör aldrig att förvånas över vilka idioter folk är..
  • Solaika
    MariaX m 2 skrev 2008-06-11 11:24:51 följande:
    Hej på er tjejer Vad lat jag känner mig men vad skönt att göra en icke-täckt tårta för en gångs skull !!Här är den, fylld med mockamousse och tarragonamousse, klädd i chocolate fudge frosting och chokladglaze. Ovanpå färska blommor och bär för en gångs skull
    Hörru.. till o med jag blir sugen på den där.

Hej på er tjejer! Tittar in lite snabbt. Jag är igång o jobbar.. introduktion o långa tröttande dagar.. så jag hinner inte så mycket just nu. Vilka datum va det aktuellt med pulle-träff? Har äntligen fått mitt schema.
  • Solaika
    Ankmor skrev 2008-06-11 23:01:54 följande:
    Neeeeeeej GråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråterGråter
    Jag jobbar ju den helgen.. usch vad ledsen jag blir
  • Solaika
    Jag vill ju oxå vara med på träffen Gråter Dumma jobb...

UWO!! Kul o se dig!! Du har inte svarat på vad du ville ha för bilden på syrran som du hjälpte mig med!

Ankmor, du vann bildtävlingen på bakverk.ifokus

Jag har läst om er allihopa o jag lider med er. Hoppas ni orkar igenom och kommer på fötter snabbt igen! *kramar till er allihopa*

Här är livet väldigt mörkt grått just nu. Hittade en plipp på magen på vår lilla Casper (vår näst äldsta gerbil) igår.. troligen är det något som kommer att bli en tumör och vi kommer att få ta bort vår gosegris Det finns en chans att det går åt andra hållet o den försvinner istället så vi håller tummarna stenhårt, men det är inte så vanligt så oron ligger högt. Det går att operera bort den, men eftersom det inte finns smärtstillande för gerbiler i Sverige så är det inte värt det. Han kommer bara ha ont efteråt Postoperativ smärta är bland det värsta som finns. Vi letar efter en veterinär som vet något om att smärtlindra gerbiler så ni får gärna hålla en tumme för oss och lilla Casper.
  • Solaika
    Ankmor skrev 2008-06-14 11:59:55 följande:
    Vann jag?! JIPPI! Vad skoj!! uff da, vad tråkigt att eran lille Casper fått en "plipp". *håller tummarna hårt* att ni hittar smärtlindring och att allt går bra. Googlade lite och hittade denna artikeln - kanske kan det vara till någon hjälp?hd.se/mer/2006/06/08/veterinaer_med_specialin.../lycka till!
    Den veterinären är väl den som alla förespråkar har jag för mig. Vet att det finns en i Sthlm som är väldigt duktig iaf. Problemet är ju att vi inte bor i Sthlm. Men man skulle ju kunna ringa o rådfråga henne iaf.
    UWO BaraJag skrev 2008-06-14 12:39:46 följande:
    Men solaika... är det en hudtumör alltså? För då skulle jag operera. Den smärtan efter är ju inte så stor ändå, inte mer än typ en bitskada.Vilken veterinär har du? Det är ju lite olika hur mycket de kan om mindre sällskapsdjur också. Jag sitter hemma och kan inte slå upp smärtlindring på gerbiler nu men kan kika om du påminner mig.
    Jo, det är en hudtumör.. eller blir iaf om den utvecklas till en tumör. Men den sitter på doftkörteln och vad jag har förstått så tar man oftast bort hela körteln då för att undvika att det kommer nya tumörer. Jag har inte lyckats hitta nån veterinär här i Eskilstuna som kan så värst mycket om gerbiler alls. Sist gick vi hos Eskilstuna djurklinik. Men där visste dom inte ens att gerbiler har rött snor. Så det kändes ju inte riktigt bra.
    Jag har pratat med erfarna gerbiluppfödare o alla säger att det inte finns smärtlindring för gerbiler. Det är ju så små djur o det verkar som att ingen vet riktigt vad de tål. Men du får jättegärna kolla upp om du kan hitta något. Skulle gärna ta bort plippran på Casper för han är bara 1,5 år så han kan leva iaf 2 år till om han bara blir frisk.
  • Solaika
    Ankmor skrev 2008-06-14 12:57:19 följande:
    slänger in en liten förklaring; Gerbil=ökenråtta
    haha.. jo, det är ju namnet på dem i folkmun Fast jag gillar det inte riktigt. De är mer släkt med möss men är faktiskt en helt egen art
  • Solaika
    MariaX m 2 skrev 2008-06-14 12:53:09 följande:
    Hehe, tårtan såklart Döper inte ni era tårtor... Puckofrågor ser jag inte ens, tycker dock att det är såna hela tiden tyvärr...Åå vad tråkigt Solaika, hoppas det ordnar sig.
    Tack vännen! Kyss
  • Solaika
    Tussa76 skrev 2008-06-15 21:00:30 följande:
    Kikar in en supersnabbis innan jobbet, enbart för att visa upp dotterns tårta! Hon har gjort allting själv, förutom de spritsade blommorna som hon hittade bland mina grejjer. Hon har fyllt, spackat, färgat, kavlat, täckt och dekorerat helt själv! Mest impad blev jag över spritstekniken, och att hon inte fick ett enda veck på marsipanen! Sååå duktig!!
    Wow! Snacka om att det ligger i generna

Hörni.. har ni sett en instruktion för såndäringa Topsey vaddetnuheter.. de krokiga tårtorna som inte är krokiga.. Jag vet att jag har sett instruktioner med bilder.. men jag hittar det inte.
  • Solaika

Tror att träffdatum är bestämt.. o jag jobbar

• Solaika
    rimmis skrev 2008-06-16 19:00:09 följande:
    Solaika: Topsy-Turvy eller Whimsical. Det kanske finns på Wilton?
    Jag tittade där.. men jag kunde inte hitta.. Men jag tycker deras sida är rörig o svår att hitta på iofs. Jag kikar igen
  • Solaika

UWO - Bla bla bla Jag behövde beskrivningen på internet.. men jag har hittat så det är lugnt

Alltså.. snart ger jag upp FL helt och hållet. Jag är så förbaskat less på moraltanter o tomtar Skrikandes Än så länge är de inte värda att "förlora" er för.. men jag orkar snart inte mer! Kan ni inte trilla in hos mig på bakverk i fokus lite mer? *ber på mina knän och tittar på er med valpögon* Det är en hel del nybörjare där, det ska jag tillstå. Men ingen är i närheten av så irriterande som de nya i tårttråden. På iFokus läser de allt som finns innan de frågar om de inte hittar svar på det de söker.
    Jag gillar er tjejer! Massor! Så att sålänge ni inte vill komma in till mig så försöker jag stå ut här så länge det går.

• Solaika
    UWO BaraJag skrev 2008-06-17 19:47:56 följande:
    Men här kan du väl hänga kvar? Du behöver inte gå in på andra trådar. Det man inte vet lider man inte av!
    Sant iofs.. fast jag vill ju ha in er på bakverk iaf Jag gillar konceptet som ifokus har. Och bakverk handlar ju inte bara om tårtor heller. Fast jag kanske är ensam här om att baka matbröd o annat oxå
    Jag är inte inne på många andra trådar.. Jag har en tråd för Reductilanvändare som jag skriver i eftersom jag själv äter det. Men nu i dagarna är det ett par som har klivit över min gräns även där tyvärr.. trivdes bra där förut. Det blir verkligen sämre i trådar när gamla försvinner o nya ramlar in hela tiden
  • Solaika
    Maria - Nej, tyvärr kan jag inte byta jobbhelg. Det är tvärkört. Det är sån personalbrist och det får absolut inte vara enbart vikarier på något pass. Så det är kört. Så surt! Men jag ska försöka hitta en helg att komma till dig ändå
Svar på tråden Sockerpullornas tråd