Inlägg från: Solaika |Visa alla inlägg
  • Solaika

Sockerpullornas tråd

Maria UNDERBAR tårta, båda varianterna Dina tårtor får mig att tappa hakan varje gång.

Jag förstår dig angående tårttråden. Jag har inte varit inne där på över en vecka nu. Orkar inte. Jag håller mig till den här och så bakverk ifokus. Fast den är nerstängd just nu för att dom håller på o byter servrar  Men den finns ju annars iaf

Här ska det bakas idag.. bottnar o fyllningar ska göras. Döskalletårta till en 4åring. Har ett problem bara.. beställde grejer från kakburken i måndags o betalade på en gång.. men jag har inte ens fått ett mail om att grejerna är på väg. Vilket är typ katastrof eftersom jag beställt svart marsipan till tårtan. Jag har inte en droppe svart färg hemma. Alternativet är röd.. vilket jag inte vet om jag har tillräckligt. Förbannade kakburken! Så här lång tid har det aldrig tagit förut från dem.

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Solaika
    MariaX m 2 skrev 2008-04-25 12:09:03 följande:
    Solaika, tack !!Oj, det var trist att inte få den svarta marsipanen Jag tycker det kan variera jättemkt från kakburken, dock har jag inte beställt därifrån på länge, jag gillar England... Man borde eg gå ut istället för att sitta här... kanske får ta en sväng

När jag har skrivit brådskande så har det alltid gått på max 2 dagar. Så just nu är jag riktigt frustrerad på dem.

Jag ska ut o gå med en kompis kl 13.. ska ta o äta lite lunch nu. Sen MÅSTE jag sätta fart o plugga till tentan imorn.. dumma jag har inte öppnat böckerna.. *suck*

• Solaika

Snabbkurs på gerbera efterlyses *smått panisk*

• Solaika
    MariaX m 2 skrev 2008-04-26 09:11:35 följande:
    Behöver du fortfarande hjälp eller har du löst det ?
    Jag och blommor är inte kompisar.. jag vet inte hur man gör.. o jag måste ha 6 stycken till om en vecka.. *Springa runt o flaxa nervöst med armarna* (eller nåt)
  • Solaika
    MariaX - Jag har en grej i plast.. Det är typ allt jag vet om den Räcka ut tungan
  • Solaika
    JFL - Usch va otäckt med dagis. Tur att det va nattetid iaf så ingen blev skadad.
    Tack för länken.. det ser ju inte lätt ut.. men jag kan förhoppningsvis pilla ihop nånting iaf..

Har en tårta står i kylen o väntar på att bli hämtad.. dom skulle komma kl 11.. nu för typ 20 minuter sen kom jag på att jag bara sagt vilken adress vi bor på.. inte våning och vad det står på dörren.. smaaaart.. Så vi får väl se hur lång tid det tar innan dom hittar hit.
  • Solaika

Haha.. dom hittade hit.. över en timme sent.. undrar om dom är lite stressade nu. Well well.. hoppas dom gillar den nu oxå..

• Solaika
    Födelsedagstårta till en 4åring. Ljusa bottnar fyllda med vanilj och jordgubb. Täckt med SP. Döskalle och text i FP.
    Såhär ser den ut. Skulle varit svart.. men Kakburken skickade inte sakerna.. har fortfarande inte skickat sakerna.. så jag fick inte hem den svarta marsipanen.

Hoppas för deras skull att dom skickar grejerna i veckan. För hälften av innehållet i det paketet behöver jag till provsmakningen nästa söndag.
  • Solaika
    greeneyes skrev 2008-04-27 12:22:09 följande:
    solaika: jättefin! tycker att det var toppen med röd bakgrund istället för svart, som kan se lite hårt ut till en 4-åring tycker jag! men maila kakburken o tjata lite så kanske de skyndar sig på.

Tack Jo, jag håller med dig. Den vart nog ganska bra ändå Hoppas 4åringen gillar den oxå

Jag ska nog ta o maila kakburken ja.. har aldrig varit med om att dom har krånglat såhär förut.

• Solaika
    greeneyes skrev 2008-04-27 13:06:17 följande:
    nä, det kanske blev nåt fel med ordern?
    Då kan dom väl höra av sig tycker jag.. Pengarna är dragna från mitt konto o jag har fått bekräftelse på att ordern är mottagen.
Svar på tråden Sockerpullornas tråd