• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Maraschino
    greeneyes skrev 2008-04-08 16:59:10 följande:
    ...hela länken verkar inte få plats, så gå in här och klicka på "internethandel från land utanför eu" www.tullverket.se/sokordao.4.4ab1598c11632f3b... jag brukar handla smink från usa, och oftast tar tullen paketet. då blir det typ 25% i extra avgifter tyvärr... men allt ska stå på tullens sida.
    Ska kika på den!
  • Fru Humla

jag har hört att man ska be företagen att märka breven med gift(present) alltså inte GIFT
    så ska man slippa skatten.
    blri det lika om man beställer från tex london eller gäller det bara usa?

greeneyes skrev 2008-04-08 16:59:10 följande:
    ...hela länken verkar inte få plats, så gå in här och klicka på "internethandel från land utanför eu"www.tullverket.se/sokordao.4.4ab1598c11632f3b...jag brukar handla smink från usa, och oftast tar tullen paketet. då blir det typ 25% i extra avgifter tyvärr... men allt ska stå på tullens sida.
    Celiine Collection uppdaterad
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-04-08 23:00:36 följande:
    jag har hört att man ska be företagen att märka breven med gift(present) alltså inte GIFTså ska man slippa skatten.blri det lika om man beställer från tex london eller gäller det bara usa?
    Coolt! Köper svart färg och rött glitter från USA och det står gift på paketet!

hehe

Annan fråga;

Valborg närmar sig med någorlunda stormsteg - vad göra för tårta?
    Vad har man för "tema" på valborg?
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Fru Humla

ja jag ser ju direkt en majkase framför mig!
    eller en majblomma, såna som barnen säljer

Ankmor skrev 2008-04-08 23:03:13 följande:
    Coolt! Köper svart färg och rött glitter från USA och det står gift på paketet! heheAnnan fråga; Valborg närmar sig med någorlunda stormsteg - vad göra för tårta?Vad har man för "tema" på valborg?
  • Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-04-08 23:06:57 följande:
    ja jag ser ju direkt en majkase framför mig!eller en majblomma, såna som barnen säljer
    Hm... en brasa eller blomma får det bli med andra ord.
  • Fru Humla

ja men precis. jag tycker du ska gå på elden. det kan ju bli hur häftigt som helst med orange och gult

• Ankmor
    Fru Humla skrev 2008-04-08 23:15:51 följande:
    ja men precis. jag tycker du ska gå på elden. det kan ju bli hur häftigt som helst med orange och gult
    Ja, jag skall nog försöka mig på en eldsvåda i köket *taiträ*
    Årets majblomma är inte så särskilt enkel att få till... Fundersam

Nu skall jag sova lite och sedan upp kl 5 för att åka till jobb vid 6...

Natti!
  • greeneyes

ja, men alla företag vill tyvärr inte göra så.. har att göra med försäkring om paketet kommer bort osv..

nä, inom eu är det tullfritt, då får man beställa vad man vill för hur mycket man vill!
    Fru Humla skrev 2008-04-08 23:00:36 följande:
    jag har hört att man ska be företagen att märka breven med gift(present) alltså inte GIFTså ska man slippa skatten.blri det lika om man beställer från tex london eller gäller det bara usa?
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Solaika

Nu, äntligen, har jag tagit mig tid o sitta o göra en del av dekorationerna till tårtan på fredag. Skratta inte ihjäl er
    Liggande mus i FP
    Sittande mus i FP

Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • MariaX m 2
    Solaika - Skratta?! De är ju superfina och jättegulliga!! Skulle önska att jag kunde modellera så söta möss
    Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
Svar på tråden Sockerpullornas tråd