• Svar på tråden Sockerpullornas tråd
  • Aiwendil
    annis41 skrev 2008-06-18 05:58:56 följande:
    linniewere Din tårta var så romantisk och vilken härlig färg.Ankmor Kan man få smaka på en cc? Mums så goda de såg ut.Aiwendil Din tårta är lika underbar som alltid. Har du spritsat stammarna?
    Tack Ja, stammarna är spritsade med en liten stjärntyll (syns ju inte på bilden)
    för att få det lite "träaktigt"...

Pullträffen ja..
    Det vore ju så kul men hur är det tänkt.. ? Är det över en dag vi ska ses eller över hela helgen????
    Och jag vill nog gärna ha någon att åka med om jag ska åka... 
    Mamma till Carl ISAK Gimli - 2007.03.09
  • Ankmor
    annis41 skrev 2008-06-18 05:58:56 följande:
    linniewere Din tårta var så romantisk och vilken härlig färg.Ankmor Kan man få smaka på en cc? Mums så goda de såg ut.Aiwendil Din tårta är lika underbar som alltid. Har du spritsat stammarna?
    Om du menar dessa;
    så är det inte mina - jag hjälpte 84viola med bilden...

Men visst ser de smaskiga ut!
    Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • JFL

Halloj tjejer,
    hade fullt upp igår.

50 muffins bakade - 30 av de har fått en frosting. Allt är packat och märkt. De ska till dagis - 2 avdelningar, R jobb och mitt jobb.
    En Scrapbook-sida är gjord till ena dagisfröken. Som tack för alla dessa år på småtroll (Alice ska flytta upp nu och blir den sista som lämnar henne) Har aldrig gjort sånt förut men är nöjd.
    Diskade en maskin
    Inget är packat fast vi åker till landet i kväll.
    Middag åt jag vid ett i natt när jag äntligen var klar
    Alice somnade i soffan efter midnatt!

Här kommer resultatet i alla fall:

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/jfl/gallery/phphoxbtg.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/jfl/gallery/phpmbdrgi.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Vaknade pigg och 2 minuter innan klockan. Så nu ska jag fortsätta min tjurrusning. Till dagis, till jobb, hem packa för landet och sedan ut och bara njuuuuuuuuuuuta av midsommaren!

Trevlig midsommar!

I ღ cakes
  • Solaika
    Maria - Nej, tyvärr kan jag inte byta jobbhelg. Det är tvärkört. Det är sån personalbrist och det får absolut inte vara enbart vikarier på något pass. Så det är kört. Så surt! Men jag ska försöka hitta en helg att komma till dig ändå
    Kom och gå en mil i mina mockasiner, innan du bedömer vem jag är.
  • Ankmor
    JFL dina CupCakes -

• annis41
    JFL skrev 2008-06-19 08:13:31 följande:
    Halloj tjejer,hade fullt upp igår.50 muffins bakade - 30 av de har fått en frosting. Allt är packat och märkt. De ska till dagis - 2 avdelningar, R jobb och mitt jobb. En Scrapbook-sida är gjord till ena dagisfröken. Som tack för alla dessa år på småtroll (Alice ska flytta upp nu och blir den sista som lämnar henne) Har aldrig gjort sånt förut men är nöjd.Diskade en maskinInget är packat fast vi åker till landet i kväll. Middag åt jag vid ett i natt när jag äntligen var klarAlice somnade i soffan efter midnatt! Här kommer resultatet i alla fall:Vaknade pigg och 2 minuter innan klockan. Så nu ska jag fortsätta min tjurrusning. Till dagis, till jobb, hem packa för landet och sedan ut och bara njuuuuuuuuuuuta av midsommaren!Trevlig midsommar!
    Dina CC såg verkligen goda och sommriga ut!

Jag måste bara berätta, jag blev så stolt. Jag hade ju en beställning på 2 tårtor till förra fredagen och när jag levererade dom så blev hon som skulle ha dom helt betagen det var Åhhhhhhhh, flera gånger om och sen rusade hon iväg och hämtade kameran.
    Och nu idag fick jag ett kort på posten av henne där det stog "Än en gång TACK för de vackra och goda tårtorna. Du ska veta att de är omtalade."

Jag är så STOLT!!!!!
  • Ankmor
    annis41 skrev 2008-06-19 11:41:53 följande:
    Dina CC såg verkligen goda och sommriga ut!Jag måste bara berätta, jag blev så stolt. Jag hade ju en beställning på 2 tårtor till förra fredagen och när jag levererade dom så blev hon som skulle ha dom helt betagen det var Åhhhhhhhh, flera gånger om och sen rusade hon iväg och hämtade kameran.Och nu idag fick jag ett kort på posten av henne där det stog "Än en gång TACK för de vackra och goda tårtorna. Du ska veta att de är omtalade."Jag är så STOLT!!!!!
    Det är sådan reaktion man vill ha!
    Grattis!
  • annis41
    Ankmor skrev 2008-06-19 17:47:12 följande:
    Det är sådan reaktion man vill ha! Grattis!
    Tack! Ja det är då man känner att det är värt all tid och att man vill göra tårtor hela tiden.
  • MariaX m 2

Tack detsamma rimmis och alla andra, trevlig midsommar!!!

Nu ska jag tillbaka till mitt allra första CC-bak, ska bli spännande. Har vaniljCCs i ugnen, håller tummarna för att de inte svämmar över Fundersam, och sen blir det fluffy rhubarb frosting på dom. Bild kommer om det lyckas

• greeneyes

GLAD MIDSOMMAR ALLIHOPA!!!

Sitter på jobbet ett par timmar till, men det är så bra betalt så jag gör det gärna

Bakade CC tre gånger om senaste veckan, ska slänga upp lite bilder sen när jag orkar. Det var födelsedagsfirande flera gånger om, och oj vad skönt det var att slippa käka tårta *less*

Ja, hur blir det med pull-träffen? Över dan eller hela helgen?

Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Tussa76

Hej tjejjer!!

Trevlig midsommar på er allihopa!

Detta är min sista dag med internet innan flytten, så sedan kommer jag vara mer eller mindre borta minst en vecka!

Ang. träffen: JAG har avsatt hela helgen till träffen, men alla gör som de vill och känner för! Lördagen blir väl huvuddagen, så vill man "bara" komma över dagen går det självklart bra! Men de som vill är välkomna redan på Fredagen, och hem får ni åka precis när ni vill! Jag kommer ha gott om plats för övernattande, och det kanske kan vara skönt att slippa åka både fram och tillbaka på en dag? Eller? Som sagt: ALLA är välkoma, och alla gör som det passar dem bäst!
    Men lite babbel och vin på altanen på kvällen kanske inte heller skulle vara fel?

Kram på er allihopa!! Hoppas att det inte dröjer alltför länge innan jag kan titta in igen!

Svar på tråden Sockerpullornas tråd