• dottermorochmormor

Jävla helvetes skitgrannar!!

Jag jobbar på industri, ett stressigt intensivt jobb, där jag står i 7,5 effektiv timme vid ett löpande band. Dålig luft, varmt, tungt och som sagt stressigt.

Igår satt en lapp på väggen i trapphuset där jag bor.
    "Fredag kväll kommer vi att ha födelsedagsfest som kommer att sträcka sig till 00.00"

Jag slutade jobbet klockan 19 ikväll. En helt hysteriskt kaotisk arbetsdag, där allt som kan självklart har gått åt helvete hela dagen, var till ända och huvudvärken hotar spränga mitt huvud i småbitar.

Kommer hem och efter en lugn halvtimme öser grannarna på med musik. Vi hör inte ens vår egen tv om vi inte har den på riktigt hög volym. Det värsta är att detta som sagt ska pågå till tolv i natt. Jag vill ha lite lugn och ro efter en hetsig arbetsdag. Jag har spenderat 8,5 timme på en arbetsplats där man inte kommer ifrån oljud.....

Är det för mycket begärt att få lugn och ro i sitt eget hem?!
    Jag skiter i att dom satt upp en lapp och förvarnat för festen, man kan HYRA EN LOKAL!!!! om man ska ha fest.

Fan fan fan fan...........

Kommer hem

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-31 19:03
    Okej, kanske läge att summera lite då.

1. Jag är en riktigt bitter "svenne", som aldrig har haft en egen fest och som inte vill att någon annan har någon heller. Mitt mission i livet är att göra det så surt för alla andra, i synnerhet mina grannar, som möjligt.

2. Jag borde bo i en stuga mitt i skogen.

3. Många är glada att dom inte bor granne med mig, trots att det enda stället jag klagade på var här på Fl.

4. Bor man i flerfamiljshus ska man minsann tåla att grannarna har fest på helgerna, alldeles oavsett att man bor i ett hus med 28 lägenheter som alltså rent teoretiskt skulle kunna betyda att det var fest här 28 dagar/månad. Då skulle alla ha EN fest var, och DET måste man ju få ha!!

5. Blir jag störd, vilket jag inte har rätt att bli, kan jag ju alltid dela ut öronproppar till familjemedlemmarna och låta grannarna festa så länge dom önskar, för fest DET måste man ju få ha - alldeles oavsett!

6. Mina barn stör säkert grannarna, alltså får dom spela så hög musik att jag upplever det som att jag sitter i deras högtalare och vibrerar.

7. Man ska absolut inte hyra en lokal när man ska hålla fest. I alla fall inte för den goda saken att man låter bli att störa en himla massa människors skull.

8. Att klaga på ett forum, där själva inriktiningen är "irriterande" är något utav det dummaste man kan göra, i synnerhet när man inte har något att klaga över egentligen. Ungefär som jag.

9. Det här med störningsjourer kan man lägga ner, finns ingen anlening att det finns om man ändå inte bör använda sig av dom när man känner att man har fog för det.

Det är skrämmande många som tycker att det inte finns någon anledning att ta någon större hänsyn till sina grannar.
    Själv skulle jag aldrig komma på tanken att plåga mina grannar med den volymen jag själv fick utstå i fredags. Men för de flesta som skrivit i den här tråden verkar det vara mer eller mindre självklart att det är okej.
    Några har skrivit att dom är glada att jag inte är deras granne - ärligt talat är nog jag ännu gladare över att inte behöva bo granne med dessa människor som tycks leva i en total avsaknad av hyfs och hänsyn.

Bortsett från festen i fredags tycker jag att mina grannar är helt okej. Trots att jag hör dom dygnet runt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-31 19:32
    Glömde ju dom som glatt mig med att hålla med i resonemanget.....
    ER skulle jag gärna ha som grannar!

• Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!
  • dottermorochmormor
    tessan8micke skrev 2008-03-31 22:25:28 följande:
    "Nej, du har inte läst hela tråden och det ursäktar ditt ställningstagande och dina missförstånd."Och vadå ursäktar ditt ställningstagande? Sätt dig inte över mig är du snäll. Det är mina åsikter, inte missförstånd.
    Jag sätter mig inte över någon alls. Ber om ursäkt om jag uttryckte mig klumpigt. Trist att du inte besvarade några av mina frågor, hade varit roligt att få din synpunkt på dom...

Du har dina åsikter, det har du rätt till. Jag har mina, och lika stor rätt till dom som du till dina.
  • dottermorochmormor
    tessan8micke skrev 2008-03-31 22:22:04 följande:
    Om man alltid ska ta hänsyn till att folk kanske ska upp och jobba så kan man ju aldrig ha fest hemma då?Jag tror ärligt talat inte att jag behöver läsa hela tråden. Jag ser det inte på samma sätt som du helt enkelt. Jag anser fortfarande att man har "rätt" att ha en högljudd fest hemma, så länge man sänker eller avslutar i rimlig tid.
    Och varför har man inte "rätt" till ro i sitt eget hem då??
    Med ditt synsätt blir det omöjligt för mig om alla ska få ha "rätt" till sina högljudda fester....
  • Ur Tuffa Ria

Hyra lokal kan vara dyrt i bland...

Lever i en drömm värld! Underbart...!
  • Zelmilainen

tessan8micke skrev 2008-03-31 22:22:04 följande:

Jag anser fortfarande att man har "rätt" att ha en högljudd fest hemma, så länge man sänker eller avslutar i rimlig tid.
    Jag håller med om att man måste få ha fester ibland, det är inte det. och jag håller med om att det är ok om man avslutar festen efter den tid som "föreningen" kanske angivit.
    dock verkar det ju som att den festen TS syftar på verkar ha varit efter den angivna tiden (har aldrig varit med om att en tillåten tid är fram till midnatt utan det brukar vara 21, 22, 23) och då förstår jag att hon blir irriterad.

sen undrar jag varför det skulle vara så speciellt med en fredagskväll (lr kanske en lördagskväll) när det gäller att ha fest. visst, många människor jobbar i veckorna och har ledigt helger och för dem fungerar ju detta med att bara ha fest fre-lör. vi kan ju dock ej glömma bort de som inte arbetar enligt denna "norm" utan som kanske är ledig mitt i veckorna och jobbar helger.
  • trollbottom

jag håller med ts fullt ut att folk som har planerat en fest med mycket folk och som kan bli högljudd och framför allt som ska hålla på längre än till 22 bör hyra en lokal. Ofta finns det en umgängeslokal att hyra billigt inom dom bostadsföretag man bor i. Har aldrig varit med om att det inte funnits och då har jag bott på ganska många platser.

Sen spelar det faktiskt ingen roll, visst en högljudd fest men inte så högljudd att grannarna inte hör något på sin egen tv vid normal volym. Det är inte okej. Nu ska det upprepas många gånger för att anses störande för sina grannar och för att kunna på så vis bli vräkt men man tycker ju att folk borde ha lite vett i huvudet. Dessutom bör man tänka på att det kan finnas små barn som ska sova.

Fest javisst men inte på grannarnas bekostnad

• smoothiz
    Mia118 skrev 2008-03-28 21:11:21 följande:
    Hej!Jag förstår att du är trött och har det jobbigt men jag måste säga att jag tycker att man kan tillåta grannarna att ha en fest.Om det inte händer varje helg vill säga.Och dom var ändå schyssta och satte en lapp och dom ska bara hålla på till tolv.Jag har haft grannar som hållt fester var o varannan helg utan förvarning och dom höll på till både fem och sex på morgonen.Dom hade ofta efterfester som började vid tre på natten o.s.v.Hoppas du kan stå ut och kanske hitta ett par öronproppar!?Lycka till..
    usch jag håller verkligen inte med..värför ska man få ha fest om det nu stör andra? då kan man som ts säger hyra en lokal. TS: jag förstår dig till 100 %! våra grannar under hade en jävla fest en gång, vi gick ner o sa till att nu får det fan va nog, de fortsatte så tillslut fick vi ringa securitas som kom direkt och jagade ut alla. då va kl strax innan 21.(dom hade hållt på sen 19) måndagen därefter klagade vi till hyresvärden som gav dom en varning. några veckor senare kom dom på dörrn o sa att dom sku ha lugn förfest, vilket jag sa va okej, men lika förbannat klarade dom inte kontrollera sina höga röster och sitt skrikande i fyllan. (detta e ungdomar, 18 år eller nått.. sambon blev rasande och sa att nu får det fan va nog annars kommer vi klaga igen, och detta funkade.. varit tyst där sen dess. visst, folk får gärna kallla mig en sur bitch men det struntar jag fullständigt i! jag tänker inte låta några fulla idioter förstöra min och familjens kväll, festa kan dom göra när dom inte bor i en extremt lyhörd lägenhet! detta med lugnt efter kl 22 stämmer förresten inte, man får INTE störa sina grannar med fest och hög musik oavsett vilken tid det e på dygnet, detta klargjorde securitas mycket väl till tjejerna.
  • smoothiz

hållt på sen 18 menar jag..3 timmar med ett jävla liv..

• smarties

Håller med TS till punkt o pricka. Jag vill ha lugn o ro, inte massa vilda fester på kvällarna.
    Efter en dag med skrik o skrän o oväsen, då vill då inte jag lyssna på ännu mer!

Ska bli skönt när man hamnar i hus någongång så man slipper höra grannarna..herregud, tragiskt när man inte ens får vila ut i sitt eget hem.. :)

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • smoothiz
    kotka skrev 2008-03-28 21:21:16 följande:
    men jag håller ändå med folk som tidigare rekomenderade dig att gå och säga till grannarna i fråga innan du kontaktar störningsjouren. hade det varit jag som hade haft festen och en granne kom och sa till så hade jag absolut fattat läget och stängt av musiken och sagt åt mina gäster att vi måste gå ut istället.
    och hur kul e det egentligen att behöva ringa på en dörr där det finns en massa fulla fólk innanför?? man vet ju aldrig hur vissa reagerar i fyllan, kan ju va idioter där.. jag fullkomligt HATAR att gå o ringa på för att klaga på en fest där det e ett helt gäng som dricker och e fulla...
  • Gokoglan

att ens orka en tjata om detta sedan det var ju ett tag sen tr grannar förde väsen !
    hur länge kan man gnälla och söka uppmärksamhet om ens grannars fest?
    ORKA!!

Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!