• dottermorochmormor

Jävla helvetes skitgrannar!!

Jag jobbar på industri, ett stressigt intensivt jobb, där jag står i 7,5 effektiv timme vid ett löpande band. Dålig luft, varmt, tungt och som sagt stressigt.

Igår satt en lapp på väggen i trapphuset där jag bor.
    "Fredag kväll kommer vi att ha födelsedagsfest som kommer att sträcka sig till 00.00"

Jag slutade jobbet klockan 19 ikväll. En helt hysteriskt kaotisk arbetsdag, där allt som kan självklart har gått åt helvete hela dagen, var till ända och huvudvärken hotar spränga mitt huvud i småbitar.

Kommer hem och efter en lugn halvtimme öser grannarna på med musik. Vi hör inte ens vår egen tv om vi inte har den på riktigt hög volym. Det värsta är att detta som sagt ska pågå till tolv i natt. Jag vill ha lite lugn och ro efter en hetsig arbetsdag. Jag har spenderat 8,5 timme på en arbetsplats där man inte kommer ifrån oljud.....

Är det för mycket begärt att få lugn och ro i sitt eget hem?!
    Jag skiter i att dom satt upp en lapp och förvarnat för festen, man kan HYRA EN LOKAL!!!! om man ska ha fest.

Fan fan fan fan...........

Kommer hem

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-31 19:03
    Okej, kanske läge att summera lite då.

1. Jag är en riktigt bitter "svenne", som aldrig har haft en egen fest och som inte vill att någon annan har någon heller. Mitt mission i livet är att göra det så surt för alla andra, i synnerhet mina grannar, som möjligt.

2. Jag borde bo i en stuga mitt i skogen.

3. Många är glada att dom inte bor granne med mig, trots att det enda stället jag klagade på var här på Fl.

4. Bor man i flerfamiljshus ska man minsann tåla att grannarna har fest på helgerna, alldeles oavsett att man bor i ett hus med 28 lägenheter som alltså rent teoretiskt skulle kunna betyda att det var fest här 28 dagar/månad. Då skulle alla ha EN fest var, och DET måste man ju få ha!!

5. Blir jag störd, vilket jag inte har rätt att bli, kan jag ju alltid dela ut öronproppar till familjemedlemmarna och låta grannarna festa så länge dom önskar, för fest DET måste man ju få ha - alldeles oavsett!

6. Mina barn stör säkert grannarna, alltså får dom spela så hög musik att jag upplever det som att jag sitter i deras högtalare och vibrerar.

7. Man ska absolut inte hyra en lokal när man ska hålla fest. I alla fall inte för den goda saken att man låter bli att störa en himla massa människors skull.

8. Att klaga på ett forum, där själva inriktiningen är "irriterande" är något utav det dummaste man kan göra, i synnerhet när man inte har något att klaga över egentligen. Ungefär som jag.

9. Det här med störningsjourer kan man lägga ner, finns ingen anlening att det finns om man ändå inte bör använda sig av dom när man känner att man har fog för det.

Det är skrämmande många som tycker att det inte finns någon anledning att ta någon större hänsyn till sina grannar.
    Själv skulle jag aldrig komma på tanken att plåga mina grannar med den volymen jag själv fick utstå i fredags. Men för de flesta som skrivit i den här tråden verkar det vara mer eller mindre självklart att det är okej.
    Några har skrivit att dom är glada att jag inte är deras granne - ärligt talat är nog jag ännu gladare över att inte behöva bo granne med dessa människor som tycks leva i en total avsaknad av hyfs och hänsyn.

Bortsett från festen i fredags tycker jag att mina grannar är helt okej. Trots att jag hör dom dygnet runt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-31 19:32
    Glömde ju dom som glatt mig med att hålla med i resonemanget.....
    ER skulle jag gärna ha som grannar!

• Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!
  • smarties
    smoothiz skrev 2008-04-01 11:24:47 följande:
    och hur kul e det egentligen att behöva ringa på en dörr där det finns en massa fulla fólk innanför?? man vet ju aldrig hur vissa reagerar i fyllan, kan ju va idioter där.. jag fullkomligt HATAR att gå o ringa på för att klaga på en fest där det e ett helt gäng som dricker och e fulla...
    Precis, och alla bor inte grannar med världens bästa folk heller kanske..så man inte vågar?

Störningsjouren är ju faktiskt till för att ringa när det händer, så yes. :)
    ♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • Enira
    smoothiz skrev 2008-04-01 11:24:47 följande:
    och hur kul e det egentligen att behöva ringa på en dörr där det finns en massa fulla fólk innanför?? man vet ju aldrig hur vissa reagerar i fyllan, kan ju va idioter där.. jag fullkomligt HATAR att gå o ringa på för att klaga på en fest där det e ett helt gäng som dricker och e fulla...
    Man kan faktist gå och prata med dem dagen efter
  • Gokoglan
    Enira skrev 2008-04-01 11:28:13 följande:
    BRA SVAR!!!
  • smoothiz
    Enira skrev 2008-04-01 11:28:13 följande:
    struntprat! ska jag låta dom förstöra min kväll med sin högljudda fest då?? knappast! det e för f*n ingen rättighet att ha fest om man bor i lägenhet däremot en rettighet att inte störas av sånt!
  • Enira
    smoothiz skrev 2008-04-01 11:46:33 följande:
    struntprat! ska jag låta dom förstöra min kväll med sin högljudda fest då?? knappast! det e för f*n ingen rättighet att ha fest om man bor i lägenhet däremot en rettighet att inte störas av sånt!
    Som jag skrev tidigare i denna tråden så dör man faktist inte av lite högljudd musik, man ska inte vara så egoistitsk.
  • Litetdahl

TS

Jag tror faktiakt att mycket av din agression angående detta, det har ju i allafall gått några dagar nu, ligger i att du faktiskt inte gjorde något åt, eller vågade göra något åt, allt oväsen.

Om du nu inte tycker om att ringa på hos grannarna, vilket verkligen inte är farligt på något vis. Förstår jag inte varför du inte ringde någon störningsjuor. Annat du kunde gjort är att ringa grannarna på telefon och be dem lugna ner sig, prata med en annan granne som du känner mer förtroende för och be denne ringa på, prata med grannarna dagen efter, lämna en lapp i deras brevlåda etc etc. Gjorde du över huvud taget något som kan få grannarna att förstå att de faktiskt störde dig och ditt barn med sin fest?

Att inte göra något åt oväsendet och sedan klaga på FL.... Det känns ungefär som att irritera sig på att jälka borgarna vann valet men ändå inte ha röstat. Mycket snack och liten verkstad skulle jag vilja säga.

• Litetdahl

Grannarna sitter ju med största sannolikhet inte på FL och läser detta om jag säger så..

• Enira
    Litetdahl skrev 2008-04-01 11:55:20 följande:
    TSJag tror faktiakt att mycket av din agression angående detta, det har ju i allafall gått några dagar nu, ligger i att du faktiskt inte gjorde något åt, eller vågade göra något åt, allt oväsen. Om du nu inte tycker om att ringa på hos grannarna, vilket verkligen inte är farligt på något vis. Förstår jag inte varför du inte ringde någon störningsjuor. Annat du kunde gjort är att ringa grannarna på telefon och be dem lugna ner sig, prata med en annan granne som du känner mer förtroende för och be denne ringa på, prata med grannarna dagen efter, lämna en lapp i deras brevlåda etc etc. Gjorde du över huvud taget något som kan få grannarna att förstå att de faktiskt störde dig och ditt barn med sin fest?Att inte göra något åt oväsendet och sedan klaga på FL.... Det känns ungefär som att irritera sig på att jälka borgarna vann valet men ändå inte ha röstat. Mycket snack och liten verkstad skulle jag vilja säga.
    Bra sagt
  • dottermorochmormor
    Litetdahl skrev 2008-04-01 11:55:20 följande:
    TSJag tror faktiakt att mycket av din agression angående detta, det har ju i allafall gått några dagar nu, ligger i att du faktiskt inte gjorde något åt, eller vågade göra något åt, allt oväsen. Om du nu inte tycker om att ringa på hos grannarna, vilket verkligen inte är farligt på något vis. Förstår jag inte varför du inte ringde någon störningsjuor. Annat du kunde gjort är att ringa grannarna på telefon och be dem lugna ner sig, prata med en annan granne som du känner mer förtroende för och be denne ringa på, prata med grannarna dagen efter, lämna en lapp i deras brevlåda etc etc. Gjorde du över huvud taget något som kan få grannarna att förstå att de faktiskt störde dig och ditt barn med sin fest?Att inte göra något åt oväsendet och sedan klaga på FL.... Det känns ungefär som att irritera sig på att jälka borgarna vann valet men ändå inte ha röstat. Mycket snack och liten verkstad skulle jag vilja säga.
    *skrattar*
    Jadu, nu är det så här att jag inte är det minsta agressiv. Och festen är slut för länge sedan. Att diskussionen fortsätter här är ju en helt annan sak, dessutom har ju diskussionen halkat in på andra småvägar. Det är ju inte bara jag som sitter och skriver här, eller hur?!
    Är det här ett forum som heter "irriterande"?! Är det inte liiite meningen att man ska kunna rasa ur sig här över saker som irriterar en??
    Vad vet du om jag har pratat med mina grannar när vi träffats i trapphuset nu efteråt eller inte?!

Till sist....jag fortsätter väl diskussionen hur länge jag vill utan att behöva fråga om lov!

Ha nu en jättefin dag!
  • Litetdahl

Men Ina69

Jag vet absolut ingenting om du har pratat med dina grannar efter festen. Det är ju just det jag frågar och nu gör jag det igen. Har du på något vis tagit kontakt med grannarna angående deras livliga fest?

Ha en trevlig dag du med!

Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!