• Wictooria

Vecka 25, Hur mår ni? =)

Hej hej!
    Nu är det äntligen bara 15 veckor kvar.
    Jag har aldrig mått såhär bra under hela graviditeten, magen syns äntligen mycket, man känner bebisen varje dag och allt illamående är borta!

Det enda negativa som jag känner är att det kan vara lite svårt att sova. =(

Men nu förbereder jag mig psykiskt inför förlossningen och försöker förbereda allt man måste köpa. Tänka lite på bb väskan och allt annat trevligt. Snart börjar min föräldragrupp också, det längtar jag väldigt mycke efter!

Hur mår ni andra i vecka 24-26?
    Har ni börjat mäta sf mått??

• Svar på tråden Vecka 25, Hur mår ni? =)
  • Malabo

Jippi i dag är dagen då det bara är 100 dagar kvar till BF.......

• Joje

Jag var hos BM i onsdags och mitt SF-mått låg på 26 cm, 1 cm mer än med Liam samma vecka. Jag hoppas att hon inte blir alltför stor, lilltjejen Men det kan ju också vara så att jag växer fort i början och sedan planar det ut på slutet, så jag tror inte att man ska stirra sig blind på sina mått i början.

Mitt SF-mått stannade ju av i slutet med Liam, så det blev nästan ett tillväxtultraljud, men veckan efter hade SF ökat med 2 cm!!

Jag känner mig också som en elefant just nu... rikigt stor mage har jag... känns som att jag bär högre den här gången också. Blir lätt andfådd. Bävar för vägningen hos BM nästa gång (24 april)! Får verkligen ta itu med vikten när den här lilla bebisen kommit ut!!

Hoppas ni mår bra!!

• Unna

Nämen! Jag har helt missat det! Jag har 96 dagar kvar nu! Tack för påminnelsen!

Malabo skrev 2008-04-03 19:25:36 följande:
    Jippi i dag är dagen då det bara är 100 dagar kvar till BF.......
    Jag har varit så orolig för att jag inte gått upp så lite i vikt, bara 4 kg och är i v26+2 idag. Men så kom jag på att jag var rätt vältränad innan och även om jag har hållit igång så mycket det har gått så har jag med all säkerhet tappat muskelmassa, och det väger ju massor. Skönt att kunna lugna sig själv.
  • Malabo

Hej allihop, var till BM i dag och mitt SF-mått var 24 precis mitt på kurvan sa hon.

• pyretochbönan0809
    Malabo skrev 2008-04-04 19:20:00 följande:
    Hej allihop, var till BM i dag och mitt SF-mått var 24 precis mitt på kurvan sa hon.
    samma som jag =) mätte 24+6
    * ~ * v.26 - bf 16/7 * ~ *
  • Jimps

Hej

Är det någon mer än jag som har sammandragningar? Ibland känns det som om nån står på min mage och att musklerna är alldeles spända.

Unna: Jag har oxå bara gått upp 4 kg är iofs en vecka efter dig. Jag räknar med att det blir en slutspurt. Jag har sett dig i bugobootråden. Jag har dock inte beställt än för jag kan inte välja färg =)

• Mme K

Någon fler än jag som sedan någon vecka tillbaka är toksugen på skräpmat och glass? Jag döööör av sug. Jag har varit så himla duktig hittills och ätit nyttigt, men nu blir det skräpmat en gång i veckan (och då får jag hålla mig de andra sex dagarna) och glass några gånger då och då (fast det är ju inte så farligt.) Är jag onormal?

• Unna

Jag har massor med sammadragningar. De gör inte ont, men är jobbiga och obehagliga. Blir lite svårare att andas.
    Om min pojkvän har handen på magen för att känna rörelser känns det som att han trycker så hårt han kan på magen, men det gör han förstås inte, utan det är en sammandragning.
    Tog upp det med bm på andra besöket, och hon sa att det är normalt. (Fast sen hör man om folk som är sjukskriva pga av sammandragningar, så hur ska man veta om mina verkligen är odarliga?!)
    Hon sa att det kan vara tecken på urinvägsinflektion, så jag ska lämna urinprov nästa besök.

Jo, det kommer nog en viktökning mot slutet! Jag är sjukskriven nu också, kan inte röra mig så mycket, så nu räknar jag med att det kommer hända grejer rätt snart...

Aha, vi har setts i Bugabootråden, tyckte jag kände igen ditt namn! Jag hade också svårt att bestämma mig för färg, men nu har vi beställt en (i torsdags!) i precis den färg jag funderat på från allra första gången: grå/brun. Gillar brunt, men grått är stilrent och vill kunna variera mig (sy ny sufflett) så då känner jag att grått passar till allt.

Jimps skrev 2008-04-04 20:28:02 följande:
    HejÄr det någon mer än jag som har sammandragningar? Ibland känns det som om nån står på min mage och att musklerna är alldeles spända. Unna: Jag har oxå bara gått upp 4 kg är iofs en vecka efter dig. Jag räknar med att det blir en slutspurt. Jag har sett dig i bugobootråden. Jag har dock inte beställt än för jag kan inte välja färg =)
  • Jimps

Jag har kommit på att glass är väldigt bra mot illamående så det är min ursäkt att äta glass. Jag hade tänkt vara nyttig nu när jag var gravid men jag måste erkänna att det har blivit en hel del onyttigt.

Unna: Min man vill ha helgrå men jag är lite inne på brun/sand men jag kan inte bestämma vilken som ska vara bas. Vi funderar på att be hans syster som är duktig på att sy att sy en tuff sufflett som flera verkar ha sytt.

• Unna

mogen
    Glass är min stora svaget också! Och lakrits.

Man kan inte köpa helgrå bugaboo cam, basen finns i grått, men inte toppen. Den finns i svart däremot.
    Brun/sand är också fint. Förstår att det är svårt att välja! Jag har tänkt att sand som bas lätt blir smutsigt, men de som har så säger att det inte är något problem... Tror att jag själv skulle vilja ha den mörkare färgen nederst, rent estetiskt alltså, att den "tyngre" färgen är underst. Om du fattar. Fast äsch, det är ju upp till var och en...

• Wictooria

Hej hej! Nu har jag varit o mätt mitt sf mått!
    28 cm i vecka 27+1

Men hon har både skrivit fel datum och FEL SF MÅTT och FEL VECKA!

Hon har skrivit SF:27cm i vecka 26!

Svar på tråden Vecka 25, Hur mår ni? =)