• Wictooria

Vecka 25, Hur mår ni? =)

Hej hej!
    Nu är det äntligen bara 15 veckor kvar.
    Jag har aldrig mått såhär bra under hela graviditeten, magen syns äntligen mycket, man känner bebisen varje dag och allt illamående är borta!

Det enda negativa som jag känner är att det kan vara lite svårt att sova. =(

Men nu förbereder jag mig psykiskt inför förlossningen och försöker förbereda allt man måste köpa. Tänka lite på bb väskan och allt annat trevligt. Snart börjar min föräldragrupp också, det längtar jag väldigt mycke efter!

Hur mår ni andra i vecka 24-26?
    Har ni börjat mäta sf mått??

• Svar på tråden Vecka 25, Hur mår ni? =)
  • pyretochbönan0809

Hej!
    Puff, vi ska till bm på samma dag =) Kul!

Jag mår jättebra nu =) Känsligare än vanligt fortf visserligen m det kommer nog inte ge med sig på ett BRA tag med tanke på hur jag är i vanliga fall =P Sf-måttet mäts nog på tisdag ! Ska bli lite spännande att se hur jag ligger....Åhhh, hoppas vi får lyssna på hjärtljud! Har inte gjort det än...
    Det buffar och har sig jättemkt nu och igår SÅG jag första sparkarna från utsidan. Mycket möjligt att jag hade kunnat se det tidigare m man tittar ju inte konstant =P Helst av allt skulle jag bara vilka ligga och ta det lugnt och känna bebis därinne...men det går ju inte hela tiden =)

Skötväskan kom igår och bebisrummet är ommålat =) Skötbordet köper vi efter andra ul v 32 så nu fyller jag på med lite kläder efter hand =) Älskar också att va förberedd precis som Wiktoria!

Nästan lite skrämmande att bebis kan överleva OM den skulle behöva komma snart....

* ~ * v.25 - bf 16/7 * ~ *
  • HannaHYLK

Jag tycker också om att vara förberedd egentligen, men jag inbillar mig att nåt kommer gå åt skogen om jag handlar saker nu. Dessutom tror jag längtan kommer kännas mycket värre om man ser alla saker.

Sen ska jag få alla bebiskläder begagnade, liksom säng åt barnet, så det enda som verkligen "ska" inhandlas är barnvagn och det kan jag ändå inte göra förrän jag ställt på min bil... Och så massa småsaker förståss, men det kan jag roa mig med när jag börjar bli otålig framåt sommaren...

Jag tror att bebisen, liksom jag själv, kommer komma ut först en vecka efter BF och skulle den komma riktigt tidigt vet jag precis vart jag ska vända mig för att låna kläder till den, så jag tror inte att det gör något att jag inte har förberett mig än.

Jag önskar också att jag visste kön. Vi frågade på UL och två BM gjorde sitt bästa för att ta reda på det, men navelsträngen låg i vägen så att det var omöjligt att se, så det var inte meningen att vi skulle få veta. Både jag och sambon vill att första barnet ska vara en tjej, och svärmor gör mig tokig genom att hela tiden kalla bebisen för "han". Hoppas verkligen hon har fel, bara därför. Själv växlar jag mellan att säga han och det tjejnamn vi har bestämt sen många år tillbaka...

• pyretochbönan0809

Hanna - jag inbillar mig att bebis kommer att komma för tidigt eftersom jag gjorde det =)
    Vet inte alls om det kan va ärftligt.....
    Har ni skötbord, eller bestämt vilket ni ska ha?
    Vi ska fråga om könet och hoppas på ett mera säkert svar under nästa ul!

Vet ngn hur det är med storlek på bebisen? Påverkas det mkt av hur stora mamma och pappa var när dom föddes?

• Wictooria

little squirrel skrev 2008-03-29 11:08:43 följande:

Hanna - jag inbillar mig att bebis kommer att komma för tidigt eftersom jag gjorde det =)Vet inte alls om det kan va ärftligt.....Har ni skötbord, eller bestämt vilket ni ska ha?Vi ska fråga om könet och hoppas på ett mera säkert svar under nästa ul!Vet ngn hur det är med storlek på bebisen? Påverkas det mkt av hur stora mamma och pappa var när dom föddes?
    Hej hej. Det kan vara ärftligt att bebisen kommer för tidigt. =)
    Storleken på bebisen tror jag dock inte spelar någon roll hur mamma/pappa var. Det är nog ganska indivuduellt. =)
  • HannaHYLK

little squirrel - Jag vet inte heller om det är ärftligt, men det känns bättre att tro att jag kommer gå över tiden. =)

Nää, skötbord har vi inte bestämt än. Vi funderar på att bara ha nån skötbädd som man lägger ut på tvättmaskinen... Men tvättmaskinen har vi inte köpt än... Eftersom den ska stå i vårt fuktskadade badrum... Och hur vi ska göra med vårt fuktskadade badrum vet vi inte förrän bostadsrättsföreningens styrelse (som jag är med i) har tagit ett allmänt beslut om vad som ska gälla för alla badrum i samma dåliga skick och när fuktmätarkillen (som inte svarar i telefon) har varit här.

Så det finns en hel del större problem som ska lösas först. ;) Vi hade tänkt vara igång med badrumsrenoveringen nu, men väntar vi inte på styrelsens beslut finns risken att vi måste riva upp det igen. Så hinner vi inte fixa badrummet nu får vi köpa tvättmaskin ändå och sen renovera i höst - får väl flytta iväg nån annanstans med katterna och bebisen medan jag ändå är föräldraledig.

Ingår det automatiskt flera UL för er?

• Wictooria

Förästen, Någon mer än mig som har kramp i vaden mycket? Speciellt när man sover? =D

• pyretochbönan0809

HannaH - Vilken MASSIV otur.......Förstår att skötbädd/bord är ett sekundärt problem=/ H

Här är det tydligen så (i Lund - området) att det är rutin. Vi hade fått det iallafall för vi skulle kolla lite specifika saker mer säkert.

• luckysun

När börjar ni med föräldrarutbildning? Jag har bf den 18 juli men vi börjar gå på föräldrarkurs så sent som i början av juni.
    Dvs. en månad innan bf vilket jag tycker lät sent.

Jag sade det till damen (Barnmorskan) som jag pratade med där jag ska föda men hon sade att man iallafall inte får föda där (privat) om man ska föda innan v.37.

Isåfall får man åka ner en våning till annat BB.

• Wictooria

Min föräldra utbildning börjar den 15/4 och slutar 29/4. =)Väldigt lagom. Ungefär i vecka 30 när den slutar.

• Jela79

Hej!

En till i vecka 25. =)
    Mår jätte bra och har bara känt av några få foglossnigar och så.
    Den lille sparkar på och allt ser bra ut enligt BM.
    Nu väntar man bara på kallelsen från föräldrargruppen.

Att du (wictooria) får problem med kramp i vaden kan bero på förhöjt fosfartvärde i kombination med för lågt värde av kalcium i blodet. Men även att livmodern trycker på vissa nerver.
    Äter du kalcium tabletter?
    Har själv inte fått kramp ännu, men man lär ju få....??

Svar på tråden Vecka 25, Hur mår ni? =)