• Wictooria

Vecka 25, Hur mår ni? =)

Hej hej!
    Nu är det äntligen bara 15 veckor kvar.
    Jag har aldrig mått såhär bra under hela graviditeten, magen syns äntligen mycket, man känner bebisen varje dag och allt illamående är borta!

Det enda negativa som jag känner är att det kan vara lite svårt att sova. =(

Men nu förbereder jag mig psykiskt inför förlossningen och försöker förbereda allt man måste köpa. Tänka lite på bb väskan och allt annat trevligt. Snart börjar min föräldragrupp också, det längtar jag väldigt mycke efter!

Hur mår ni andra i vecka 24-26?
    Har ni börjat mäta sf mått??

• Svar på tråden Vecka 25, Hur mår ni? =)
  • Wictooria

little squirrel skrev 2008-03-30 19:30:13 följande:

du är som jag ungefär =)
    uuh. :D Spännande o se om vi har lika sf mått!
  • Joje

Vilken mage skrållan!!! Jättefin

Min mage är riktigt stor, känns som den är större än med sonen i samma vecka och enligt mamma så bär jag på ett annat sätt den här gången. Hade 25 cm i SF-mått i v 25 med sonen. Får se på onsdag om det blir samma!

Jag brukar buffa på magen ganska mycket (sparkar hon mig så får jag buffa på henne ) och får ofta en spark tillbaka. När jag väntade sonen kunde vi ha långa "samtal" när jag satt och jobbade (läkarsekreterare), så himla mysigt när man får respons!!

Skulle aldrig sagt att foglossning var OK... idag har jag SKITONT Men jag fick lov och gå ut på en promenad ändå, det är ju nästan vår ute

• Gummis

Jag har fått kommentaren att jag är välsignad med en liten mage... får väl se vad bm säger på tisdag då jag ska mäta sf mått. Däremot skulle jag kunna klara mig utan ischasnerven som bråkar med mig. är det någon som vet om det hänger i hop med foglossning?

• Jimps

Hej

Jag har bf den 14/7 jag var hos bm i tisdags och då mätte hon sf-måttet till 24. Jag tycker att magen blir större och större för varje dag nu. Jag och maken har bestämt oss för en bugaboo cameleon eftersom den är så liten och nätt. Vi har hund oxå så vi måste ha en liten vagn så vi får in allt i bilen

• pyretochbönan0809
    Gummis skrev 2008-03-30 20:43:20 följande:
    Jag har fått kommentaren att jag är välsignad med en liten mage... får väl se vad bm säger på tisdag då jag ska mäta sf mått. Däremot skulle jag kunna klara mig utan ischasnerven som bråkar med mig. är det någon som vet om det hänger i hop med foglossning?
    Den borde ju kunna komma i kläm när fogarna luckras upp och bäckenet vidgas och det gör det på alla oavsett om man har problem av det eller inte såvitt jag förstått....Den har en tendens att bråka med mig med om jag nu skulle råka ta för långa steg m det är ingen överhängande risk för det för tillfället....
    * ~ * v.25 - bf 16/7 * ~ *
  • Mme K

Mitt sfmått i vecka 23+2 var 21. Vilken jättemage, men FIIIIN! (Den som är utlagd i denna tråd alltså.) Jag vet inte om jag är stor eller liten. BM sa att det var mitt på kurvan.

• Emmi08

vilken fin och stor mage =P jag är inet äns i närheten och jag är i v 37 =P

• Joje

Gummis - Jag trodde att jag hade ischias eftersom jag hade fick ont i höger skinka och det strålade ner i benet. Men när jag var hos sjukgymnasten så var ischiasnerven inte alls påverkad. Det var foglossning och enligt henne kunde det stråla ner i benet, precis som vid ischias. Tycker att du ska be BM om en remiss till sjukgymnast, och få en ordentlig undersökning. Jag fick massa tips om vad man ska tänka på och lite övningar för att stärka musklerna runt bäckenet, är inte så duktig på att göra dem, men försöker i alla fall.

• HannaHYLK
    Unna skrev 2008-03-30 16:20:58 följande:
    Föräldrautbildningen är vid fyra tillfällen, 8-29 maj. Det stora problemet är tiden, att det är mellan 13-15. Hur tänker man då?!
    Jadu, det undrar jag också. Vi kunde välja tid, antingen 8.30-11 eller 14-16.30. Alla andra informationssaker har varit 15-16.50. Inte roligt det heller. Hade jag fått hoppa hur jag ville mellan olika grupper så hade det gått bra, men BM ville att man skulle följa samma grupp hela tiden, så nu såg jag till att jag kan gå på första om förlossningen (med bara lite skolk från skolan). Sen får jag se hur jag gör med övriga tillfällen... De träffar jag varit på tidigare på MVC har inte varit särskilt givande.

Innan jag blev gravid trodde jag alltid att föräldrautbildningen var något som låg på kvällstid, vid 19 eller så...
  • HannaHYLK

Mme K -->
    Va skönt med nån som har samma inställning till att köpa saker som jag. =) Kläder och säng får vi... Babyskydd till bilen får vi låna. Så då är det väl i princip barnvagn och skötbädd som ska införskaffas och barnvagnen ska köpas begagnad.

Svar på tråden Vecka 25, Hur mår ni? =)