• Wictooria

Vecka 25, Hur mår ni? =)

Hej hej!
    Nu är det äntligen bara 15 veckor kvar.
    Jag har aldrig mått såhär bra under hela graviditeten, magen syns äntligen mycket, man känner bebisen varje dag och allt illamående är borta!

Det enda negativa som jag känner är att det kan vara lite svårt att sova. =(

Men nu förbereder jag mig psykiskt inför förlossningen och försöker förbereda allt man måste köpa. Tänka lite på bb väskan och allt annat trevligt. Snart börjar min föräldragrupp också, det längtar jag väldigt mycke efter!

Hur mår ni andra i vecka 24-26?
    Har ni börjat mäta sf mått??

• Svar på tråden Vecka 25, Hur mår ni? =)
  • Malabo

Jag blir lite avis på er som vet vilket kön ni väntar, vi hade bestämt att vi inte ville veta men ju mer man läser om att ni andra vet desto mer vill jag oxå veta.

• Wictooria

Haha. Men jag litar bara på det till ungefär 99%. Köper fortfarande naturella kläder, har köpt en helblå body. Men en flicka kan ju ha blått. Säkra sidan först. ^^

• Joje

Vi tog inte reda på könet med sonen, det är ju lite tjusning i att vänta till förlossningen också, men nu var vi så himla nyfikna

• Malabo

Min man hoppas väldigt på en liten kille då vi har 5 tjejer redan, HIHI. JA den som lever får se......

• Malabo

Ja h*n sparkar hela dagarna men är lugn på nätterna och det är jag glad över. Hoppas den rytmen håller isig även efter h*n är född.

• Joje

Jo, lilltjejen bökar runt mest hela tiden. Särskilt när sonen sitter i knät, varmt och mysigt!

• Wictooria

Haha, min sparkar DYGNET runt. Och han är så stark! Ibland när jag sitter o kissar kan han sparka mig så hårt på blåsan att kisset lixom ''hackar''. haha. Och han älskar o ligga mot mitt högra revben, samt att sparka och knuffa emot där. Jaag kan ju tala om att jag är ordänkligt öm! Det blir en livlig lite krabat.

• hjärta

Är v 25 idag, och jag mår super! Har hört att det kring v 26 blir lite lugnare i magen pga ökad fostervattensmängd, kan vara lite skönt ;) Fast jag är överlycklig att den rör sig och verkar må bra :)

• Joje
    hjärta skrev 2008-03-28 23:46:27 följande:
    Är v 25 idag, och jag mår super! Har hört att det kring v 26 blir lite lugnare i magen pga ökad fostervattensmängd, kan vara lite skönt ;) Fast jag är överlycklig att den rör sig och verkar må bra :)
    Lita inte på att det blir lugnare Sonen var som en vilde i magen från första sparken tills han var ute! Ibland kändes det som att han skulle kom ut ur magen! Lilltjejen rör sig lite annorlunda, hon ligger tvärs över och tar spjärn mot varje sida (om i förstår) det känns lite märkligt
Svar på tråden Vecka 25, Hur mår ni? =)