• Wictooria

Vecka 25, Hur mår ni? =)

Hej hej!
    Nu är det äntligen bara 15 veckor kvar.
    Jag har aldrig mått såhär bra under hela graviditeten, magen syns äntligen mycket, man känner bebisen varje dag och allt illamående är borta!

Det enda negativa som jag känner är att det kan vara lite svårt att sova. =(

Men nu förbereder jag mig psykiskt inför förlossningen och försöker förbereda allt man måste köpa. Tänka lite på bb väskan och allt annat trevligt. Snart börjar min föräldragrupp också, det längtar jag väldigt mycke efter!

Hur mår ni andra i vecka 24-26?
    Har ni börjat mäta sf mått??

• Svar på tråden Vecka 25, Hur mår ni? =)
  • Lillan82

Jag är inne i v 24 nu och mår toppen och har gjort det hela graviditeten. hoppas det fortsätter så också.  ska in till bm nästa vecka och ska mäte sf för första gången.. spännande.

• Unna

Åhhh vad less jag blir att det är så lätt att råka klicka bort ett helt inlägg. Minns knappt vad det var jag tänkte säga nu...

Jo, jag var hos bm idag, kändes bra.

SF 23 (v25+5), under mittkurvan, men ändå normalt.
    Fick lyssna på hjärtljuden för första gången (140) och vad det lät därinne! Flödet i navelsträngen var häftigt.

Jag har fått en massa kläder, och det känns så bra med tanke på att de växer ur dem så fort! Men annat måste vi köpa, men jag har tänkt hålla mig till få och enkla grejer.
    Har varit helt inne på att köpa en billig begagnad vagn, men efter att ha satt oss in i utbudet ordentligt känner vi också att Bugaboo Cameleon passar oss bäst! Med vinterhjulen som tillbehör blir det en komplett vagn för oss. Ska köpa på nätet så blir det ett betydligt bättre pris.

• Mme K

HannaHYLK - Yeah! Me like. Du verkar bra, haha :)

• Wictooria

Jag skulle nog tippa på att jag har ungefär 26-27 i sf mått, inte mindre än 25 iallfall. Det är la normalt?
    har försökt o mäta lite med måttband. haha

• pyretochbönan0809

Vart mäter man ifrån egentligen? Precis där livmodern går upp över blygdbenet och sen till toppen? Ska göra min första mätning imorgon =) Lite nervöst....Hoppas det ligger bra till!

* ~ * v.25 - bf 16/7 * ~ *
  • pyretochbönan0809
    Wictooria skrev 2008-04-01 18:00:57 följande:
    Jaa, från blygdbenets slut till livmoderns slut =D
    Tackar =) JAG tycker inte jag har så mkt mage när jag ligger ner.....men enligt sambon så är den bra mkt större nu än förut iallafall och när jag var på sjukhuset (för en annan sak) så kände läkarn och konstaterade att livmodern var lite ovanför naveln...Det var för ett par veckor sen....
  • Wictooria

little squirrel skrev 2008-04-01 18:03:26 följande:

Tackar =) JAG tycker inte jag har så mkt mage när jag ligger ner.....men enligt sambon så är den bra mkt större nu än förut iallafall och när jag var på sjukhuset (för en annan sak) så kände läkarn och konstaterade att livmodern var lite ovanför naveln...Det var för ett par veckor sen....
    Jaa, jag kollade lite på min journal, där har man ju en sån SF mätar grejj, i vecka 25 ligger normal(mellersta)linjen/kurvan på 24 i sf mått.

men jag tror iallfall att jag har 26-27. 27 ligger på den tredje(översta) linjen/kurvan. Är man för stor då? eller är det om man går över den översta kurvan?
  • pyretochbönan0809
    Wictooria skrev 2008-04-01 18:09:13 följande:
    little squirrel skrev 2008-04-01 18:03:26 följande: Jaa, jag kollade lite på min journal, där har man ju en sån SF mätar grejj, i vecka 25 ligger normal(mellersta)linjen/kurvan på 24 i sf mått.men jag tror iallfall att jag har 26-27. 27 ligger på den tredje(översta) linjen/kurvan. Är man för stor då? eller är det om man går över den översta kurvan?
    tror det är när man går över översta kurvan.....men såvitt jag förstått när jag läst runt så ska man inte oroa sig förrän bm säger nåt. Tror det finns ett rätt stort spann som man kan ligga inom, va?
  • Wictooria

little squirrel skrev 2008-04-01 18:13:06 följande:

tror det är när man går över översta kurvan.....men såvitt jag förstått när jag läst runt så ska man inte oroa sig förrän bm säger nåt. Tror det finns ett rätt stort spann som man kan ligga inom, va?
    Jaa. Allt dedär förvirrar mig så himla mycke.
    Men jag brukar alltid lita på barnmorskan, så länge hon säger att det är bra så äre bra =)
    I vecka 25 ska man ligga mellan 21-27. det är ju ganska stora skillnader. =D
Svar på tråden Vecka 25, Hur mår ni? =)