• Wictooria

Vecka 25, Hur mår ni? =)

Hej hej!
    Nu är det äntligen bara 15 veckor kvar.
    Jag har aldrig mått såhär bra under hela graviditeten, magen syns äntligen mycket, man känner bebisen varje dag och allt illamående är borta!

Det enda negativa som jag känner är att det kan vara lite svårt att sova. =(

Men nu förbereder jag mig psykiskt inför förlossningen och försöker förbereda allt man måste köpa. Tänka lite på bb väskan och allt annat trevligt. Snart börjar min föräldragrupp också, det längtar jag väldigt mycke efter!

Hur mår ni andra i vecka 24-26?
    Har ni börjat mäta sf mått??

• Svar på tråden Vecka 25, Hur mår ni? =)
  • Carinamamma84
    Svar på #50
    Är inne i vecka 23 på tisdag :) men har en stor mage redan hehe
  • Jela79

Det kan ju även vara vanlig vätskebrist (kramp i vaden)Men som sagt prata med din BM om det.
    Själv så äter jag Hemofer, 2 tab om dagen.
    Även om jag hade 134 i hb-värde på inskrivningen så sa BM att jag kunde ta den dosen från vecka 20 ändå. Får väl se vad värdet ligger på vid nästa besök hos BM.

Ni som börjat kolla på vagn vad lutar det åt för märke??
    Tycker att det är rena djungeln...finns ju så många fina att välja på.

• Cynric

little: Jag äter inten järnmedicin men ska börja nu tyckte men BM. Men tänkte ta den till frukosten och Losecen efter lunch någon gång då det är som jobbigast på e.m och kväll.

• Malabo

Jag har oxå börjat att få kramp i vaderna på nätterna så jag ska testa råden om kalcium och massor med vätska, det värsta med att dricka mycke är att man blir så kissnödig som om man inte springer på toan konstant hela tiden ändå. Skrattande

Har varit på IKEA idag och tittat på saker till den lilla så nu vill man att tiden ska gå ännu fortare...

• HannaHYLK

Jela79 - Jag har inte kollat på vagn fysiskt än, men letat lite på nätet och tills vidare känns det som att det får bli en Emmaljunga city cross, men det kan ju ändra sig...

• Gummis

Vi har redan köpt vagn, är vi v 25. Vi har köpt en brio kombi, gick på min brors rekommendationer och vad man bör tänka på och provade även att köra deras en del och var nöjd med den. Hade dessutom turen att hitta en nov 07 på blocket för 4800kr som vi slog till på. Då ingick ingen skötväska eller annat men nu har vi köpt det också.

• Wictooria
    Jela79 skrev 2008-03-29 22:54:15 följande:
    Det kan ju även vara vanlig vätskebrist (kramp i vaden)Men som sagt prata med din BM om det.Själv så äter jag Hemofer, 2 tab om dagen.Även om jag hade 134 i hb-värde på inskrivningen så sa BM att jag kunde ta den dosen från vecka 20 ändå. Får väl se vad värdet ligger på vid nästa besök hos BM.Ni som börjat kolla på vagn vad lutar det åt för märke??Tycker att det är rena djungeln...finns ju så många fina att välja på.
    Vi har då redan köpt våran barnvagn. =) En Biro Happy, den passar mig perfekt. Lagom hög, inte så tung, inte för klumpig, den är kompakt och får lätt platts i bilen. Helt underbar vagn.

Jag hatar verkligen vagnar som är jätte låga och aldeles för små, speciellt sånna med tre hjul. haha=)
    Och emmaljugas barnvagnar, tunga och klumpiga.
    Med det är ju bara min åsikt! =D
  • silavs

Hej!!!

jag är oxå i vecka 25!!!!
    och har mått väldigt bra under denna del av graviditeten=)!!!bara lite ont i ländrygg och ben,men inget jämfört med vad andra kan få gå igenom!!!

ja,bara 15 veckor kvar!!!! beräknat till 17 juli,så då låter det långt kvar!!

har oxå börjat tänka lite på förlossningen,och förbereda mej psykiskt=)

har börjat längta fruktansvärt mkt till den lill*!!!!!!!!

ska mäta SF måttet den 11/4!!!men nu syns det att man är gravid iaf=)kul när man ser att folk kollar=)och så ler dom!!=)

annars har vi fixat nästan allt,vagn och bilbarnstol,alla möbler,bara lite sängkläder och babygym och saker till skötbordet kvar=)

• Unna

Hallå alla!
    v25+4 idag, BF 8 juli.

Föräldrautbildningen är vid fyra tillfällen, 8-29 maj. Det stora problemet är tiden, att det är mellan 13-15. Hur tänker man då?! De flesta har väl ett helt vanligt jobb som gör att det är en dum tid?!

Jag tycker att jag mår bra, men kroppen är ju helt klart påverkad! Magen växer och är i vägen, för en vecka sedan var det inga problem med att dra igen blixtlåset på jackan, men nu är det tight över magen!

Får kramp i vaderna nästan varje natt, jobbigt, men det är nog bara att stå ut. Det där med kalciumbrist är egentligen bara en teori, inget man vet säkert. Som gravid ökar kroppen dessutom upptaget av kalcium, så äter man bara ordentligt ska det inte vara något problem.

Ska till bm på andra besöket imorgon! Har mycket sammandragningar som jag ska fråga om, men det är nog ingen fara. Järnvärdet var högt vid inskrivningen så det är nog bra får jag hoppas. Har dock problem med ljumskbråck sedan tidigare, ska på läkarbesök för det, är det något jag oroar mig för så är det det.

• luckysun

Idag buffade jag på magen för att se om jag fick respons och visst kom en liten buff men var det dumt av mig att buffa en gång på magen?

Svar på tråden Vecka 25, Hur mår ni? =)