• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • musli

Hedda, vad jag gör i rabatten? Tittar på mina uuuunderbara knoppar som kommer upp och får lite livsglädje i kroppen! Nä, jag lovar, jag tar det lugnt!!!!

Hyllspetsar sätter jag med häftpistol och målar på klammern med tippex sen så synd ingenting... Hur man gör för att inte skada hyllan har jag ingen aning om om det nu inte funkar med dubbelhäftande tejp...

Hjortis, du är väl försiktig med din nacke??? Huvudvärk kan komma från överansträngd nacke och axlar vet du väl vid det här laget!!! *pysslar om lite*

*obiligatorisk hög med varma goa kramar*

• mebba

jag tycker det är skitsnyggt med vitt men jag beundrar er som kan ha det, själv så blir de fläckar direkt om jag har tex vita kuddar i soffan. Jag har en liten lortgris på 2år som älskar se sin trötta mamma städa

• Tårtsmulan77
    musli skrev 2008-04-03 21:11:39 följande:
    Hedda, vad jag gör i rabatten? Tittar på mina uuuunderbara knoppar som kommer upp och får lite livsglädje i kroppen! Nä, jag lovar, jag tar det lugnt!!!!Hyllspetsar sätter jag med häftpistol och målar på klammern med tippex sen så synd ingenting... Hur man gör för att inte skada hyllan har jag ingen aning om om det nu inte funkar med dubbelhäftande tejp...Hjortis, du är väl försiktig med din nacke??? Huvudvärk kan komma från överansträngd nacke och axlar vet du väl vid det här laget!!! *pysslar om lite**obiligatorisk hög med varma goa kramar*
    Tack för tipset iallafall Glad
    Jag får fundera mera på hur jag ska göra...
    Jag hade planer nämligen på att sätta spets på min Billy bokhylla för att få lite mer gammal känsla på hyllan...vet inte riktigt hur jag ska göra...
  • nublu

Tårtis: Köp ett par vitrindörrar och sätt tyg i istället, jag tror att det ser bättre ut än att sätta spets bara på hyllorna.

• Tårtsmulan77
    nublu skrev 2008-04-03 21:25:32 följande:
    Tårtis: Köp ett par vitrindörrar och sätt tyg i istället, jag tror att det ser bättre ut än att sätta spets bara på hyllorna.
    Ja det är himla fint men vi har precis köpt dessa två bokhyllor och vi köpte dörrpar som täcker halva skåpen (inte vitrin) bara för att kunna stuva undan massa skrot i dem som vi inte vill ska synas.
  • tjenixen

Hallå i stugorna. Då härligt det är med vårväder ute. Imorgon ska vi kuska de 20 milen till Stockholm för att gå på Nordbygg-mässan eller om vissa valda delar av sällskapet ska knalla på Ikea istället hmmm:)
    Nu ska jag snart sova för kl 7 åker vi imorgon. Men har ni några tips på vad jag "ska" kika efter på Ikea så hojta gärna. Vad får jag inte missa?

• musli

Vit vacker rotting-korg såg jag tidigare i nåt inlägg eller nån blogg... Till tvätten typ eller bara till de sköna filtarna och soffkuddarna kanske?

• Häxan Hedda

Måste slänga in en snabb fråga innan jag springer till jobbet. Har förälskat mig i en gammal golvlampa som bara är såå underbar! Men 1200:- känns mycket Fundersam
    Vad skulle ni göra?
    Ha en bra dag alla pärlor

• La Lola

Gomorron

Minns ni att jag frågade om man kunde ha Shabby chic med en grå soffa?
    Här är min nya soffa o visst finns det hopp om att få det vackert även hos mig?
    Föreställ er blommiga kuddar bla, en röd matta på golvet (jag älskar starka färger), vitt bord o fler tavlor o annat på väggen?

Våran nya soffa!

//Gordon Ramsay är min idol
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.