• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • umbro

Zandrisen och tårtsmulan: Tusen tack för svaren, det blir vitt! Tänka att man har så svårt att bestämma sig. Fast det lutade hela tiden på vitt, men ändå så var jag lite osäker, men inte nu tack vare er tjejer. Tack för svaren.

I går var jag på en loppis och fyndade en brun blom låda i trä. Hojtar till sen när jag lagt in bild. Den var så fin, man kan ju ha tidningar eller så i den. Önskar er alla en fortsatt trevlig dag. I dag har grabbarna mina bandyträning. ser så sött ut när de små springer omkring. Förr oss så blir det två bandyträningar efter varandra först är det 4 åringens träning sen vår 6 årings träning. Må så gott

• zandrisen
    umbro skrev 2008-04-06 12:39:10 följande:
    Zandrisen och tårtsmulan: Tusen tack för svaren, det blir vitt! Tänka att man har så svårt att bestämma sig. Fast det lutade hela tiden på vitt, men ändå så var jag lite osäker, men inte nu tack vare er tjejer. Tack för svaren. I går var jag på en loppis och fyndade en brun blom låda i trä. Hojtar till sen när jag lagt in bild. Den var så fin, man kan ju ha tidningar eller så i den. Önskar er alla en fortsatt trevlig dag. I dag har grabbarna mina bandyträning. ser så sött ut när de små springer omkring. Förr oss så blir det två bandyträningar efter varandra först är det 4 åringens träning sen vår 6 årings träning. Må så gott
    Ska bli kul att se sen
    Själv ska jag med till dotterns dansträning, 20 småtjejer som skuttar runt i rosa tyll
  • umbro

Gullfin: Vad har du för färg på väggarna? Jag har antikvita eller vad den kallas stockholmsvitt på väggarna. JAg står i valet och kvalet om val av färg på möblerna för väljer jag vitt på möblerna så kanske det ser konstigt ut mot väggarna.

nu när jag grundmålat en bokhylla och när den stor mot väggen så ser det för vitt ut liksom. Vad har du för vitkulör på väggarna?

• Gullfina
    umbro skrev 2008-04-06 13:39:51 följande:
    Gullfin: Vad har du för färg på väggarna? Jag har antikvita eller vad den kallas stockholmsvitt på väggarna. JAg står i valet och kvalet om val av färg på möblerna för väljer jag vitt på möblerna så kanske det ser konstigt ut mot väggarna. nu när jag grundmålat en bokhylla och när den stor mot väggen så ser det för vitt ut liksom. Vad har du för vitkulör på väggarna?
    Ja, på alla möbler har jag antikvit...på panelerna också antikvit.
    Men..på själva väggarna(målad tapet) är det vanlig vit.
    Brytningen gör att det känns varmare.Glad
  • Häxan Hedda

Hejsan allihop *vinkar lite, svårt att höja armen*

OOhhhhh,ont överallt
    Sopat,skurat ,piskat mattor,krattat löv,klippt buskar,you name it

Är heeelt färdig,på ett skönt sätt dock.

Hoppas att ni alla haft en trevlig helg,det ser ni ut att ha haft  i alla fal. Ja,utom Zandrisens make då...skönt att ni fick hjälp idag.

Annars så kommer jag ihåg färgångest och söta prinsessor och så Shyme förstås,hej på dig
    Ledsen om jag glömt ngt.
    Bilder kommer imorgon.

• mariaochlinus

Å så hittade jag oxå hit! Nu är jag hemma med vår lilla pojke som föddes den 28 Mars, Inom kort så ska jag ge mig på att måla hela matsal möblemanget vitt!! Äntligen!!

Som jag längtat..

Amanda 001113, Lucas 051010, Vidar 080328
  • Jarnis

Hej på er i tråden!

Jag hsr nog inte skrivit här tidigare men jag läser ofta. Nu skulle jag vilja ha tips på heminredningsbutiker i centrala London om det finns någon här i tråden som vet.

Jag och min man skall dit snart och jag har en hel dag att gå för mig själv. Då tänkte jag försöka ränna runt i så många mysiga butiker som jag hinner med. Jag blir jättetacksam om någon har tips!

• Miafia33

Hej :)

Har ni det bra här i tråden?

Äntligen har jag hittat hit igen. Jag hade noll inspiration och framför allt tidsbrist en period men nu känns det som jag har lite tid över att fixa i hemmet. Känns roligt igen:)

musli: Vilken söt liten tjej

Idag har jag och min man varit på en riktig shoppingrunda. Var i en så mysig butik utanför Höganäs som heter Slottstallet. Ni som inte har varit där, det är ett måste. www.slottstalletsmobler.se

Så fina saker och en jättemysik butik ute på landet. Jag hittade en cool stor bokstav som var i ngt rostigt material och en madonna till skänken i sovrummet. Dom hade även stolar från Tolix, ni vet dom som finns i både stål och i vitt och är tillverkade i Frankrike. Jag är så sugen på att byta ut mina sjuan mot dessa istället. Men dom är dyra så det får vänta..

Sen bar det av till Viken men där var butiken stängd tyvärr så det blev en fika istället. Var även på lite loppisar, på Bali utanför Helsingborg och på Ikea och på Flowerteam. Jag har handlat så jag skäms, eller nästan

Jag är inne i en sån period att jag bara vill handla hem nytt, renovera och fixa. Jobbigt när man vill så mkt för jag har en tendens att bli lite otålig.

I lördags var jag även i Helsingör och hittade min favoritspegel från House Doctor i svart så jag vara bara tvungen att slå till. Mkt fina kuddar från Tine K i den butiken men det var ganska dyrt. Lite färska blommor på torget blev det också, det ligger ju så nära båten så man inte kan låta bli

Sen har jag fått dille på inredningen från Tine K, visst har hon helt underbara saker? www.tinekhome.dk/tkh/index.htm
    Det är precis min stil med en blandning av nytt och slitet.

Jag ger mig inte på att läsa ikapp tråden, det skulle ta alldeles för långt tid men några sidor tillbaka blir det nog. Hoppas att ni alla mår bra :)

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.