• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • tjenixen

Hallå tjejer, för killar är det ju ont om här:)
    Usch ja, igår var vi ju till Nordbygg-mässan och sedan IKEA. Vi hade väl sisådär kul på mässan men vi livade upp det hela lite med att vi tävlade om vem som kunde samla på sig flest pennor, bara en från varje företag. Svärmor vann med 30 olika och några dubbletter, sedan maken med 24 och jag med 23 och sist svärfar med bara 15:) Skoj vi hade va? Ja, sen var vi in en sväng till Ikea med och äntligen kunde vi köpa backarna LÅDIS som inte finns i Linköping, 24 st hamnade i bagaget hem så nu kan vi fixa iordning en massa. Bra.

MEN när vi kom hem så stod dörrarna på vid gavel och vi kommer in och det luktar, som som dottern sa, tomtebloss. Hmmmm.. då har äldste sonens tv börjat brinna när han skulle sätta på den. Tur att han var hemma och att han var rådig nog att dra ut kabeln och få stopp på elden. Tv-n ligger nu ute på väg  till tippen. Usch, vilka hemska tankar det hinner komma (helst med tanke på att svägerskan med make och 3 barn blev hemlösa för ett år sedan då deras hus blev totalförstört av brand som startade i en batteriladdare.

Idag har jag kört grus och sand och så har vi lagt plattor framför sidodörren till garaget. Imorgon ska vi hämta hem husvagnen som vi fått överta från svärisarna då de köpt husbil istället. Så den  ska sen städas och fyllas på med pryttlar. Nackdelen är att vi inte kan dra den med vår bil, med B-körkort. Men skam den som ger sig, idag har vi varit och kikat på lite olika bilar med:) men vi kan låna svärmors bil när vi vill i stort sett så det fixar sig ändå.

Nä, herregud vad jag svamlar ikväll. Har ni orkat läsa hela inlägget så är ni guld värda för det blev rätt långt det här.

Nu ska jag snart ta och knyta mig. Kramis på er allihop

• musli

Kolla prinsessan!!! Visst passar hon i ett romantiskt hem!?!!

• tjenixen

musli: söööt prinsessa.

tårtan: härligt med pelargoner. Jag har köpt 2 rosa söta men vill ha fler. Får bli en tur nästa vecka tror jag så jag kan fylla på pelargonlagret:)

zandrisen: neeej inte magsjuka. Fy, hoppas ni andra klarar er och att maken bara får en lätt variant.

shyme: välkommen in hit, dit vi vandrat nu:)

ja, oj jag känner med igen furuperioden och en hel del lever kvar i vårt hus än, men det ska väck sakta men säkert. Får ta en bit i taget men bort ska eländet.

nu ska jag sooooova. Godnatt på er

• Tårtsmulan77

God morgon alla glada!!!

tjenixen: Vad bra att ni hittade det ni sökte på IKEA Glad men usch vad otäckt att tv:n började brinna...tur att sonen var hemma  och visste exakt vad han skulle göra...

musli skrev 2008-04-05 23:26:54 följande:
    Kolla prinsessan!!! Visst passar hon i ett romantiskt hem!?!!
    Visst gör hon det så söt som hon är Glad
    tjenixen skrev 2008-04-05 23:47:37 följande:
    musli: söööt prinsessa.tårtan: härligt med pelargoner. Jag har köpt 2 rosa söta men vill ha fler. Får bli en tur nästa vecka tror jag så jag kan fylla på pelargonlagret:)zandrisen: neeej inte magsjuka. Fy, hoppas ni andra klarar er och att maken bara får en lätt variant.shyme: välkommen in hit, dit vi vandrat nu:)ja, oj jag känner med igen furuperioden och en hel del lever kvar i vårt hus än, men det ska väck sakta men säkert. Får ta en bit i taget men bort ska eländet.nu ska jag sooooova. Godnatt på er
    Kan man få för många pelargoner Skrattande

Vad ska ni göra för skoj idag?
    För min del blir det till att fortsätta måla skostället och försöka få det klart någongång och så ska jag lägga sista handen på nyckelskåpet.
  • Shyme
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-05 22:03:17 följande:
    Hej...det var inte igår
    Nej... :-d

Brukar jut itta in och läsa men hinner inte så mycket mer... För mycket med jobet nu inför ala nationella prov och så håller sambon på och hjälper min bror arr renovera mammas kök och så har Miranda varit sjukt ... så det står helt still här hemma med allt som nte är totalt nödvändigt....
  • zandrisen

God förmiddag!

Tack för alla hejjarop, maken är piggelin redan och i full gånmg med att baxa in vitvarorna i köket! Weeeeiiii!!! Svärfar är också här och grejar och snart kommer mer folk för att hjälpa till. Hoppas på stora förbättringar idag, så att jag kan plåta och visa imorgon

Umbro, kör på vitt som tårtis säger, ger en fin enhet

Shyme, hej hej! Läser ju din blogg regelbundet, så det är skoj att "se" dig!!!

Tjenixen, haha, det där med att samla pennor eller godis är nåt jag och mekan ckså brukar roa oss med då vi hamnar på trista mässor Är inte avundsjuk på IKEA-bbesöket dock, är helt allergisk ni efter alla hundra ggr som vi varit tvugna att åka dit senaste tiden. Ja, man kunde tydligen tröttna

Musli, underbart söt liten donna! Har en i prinsessåldern här hemma med, fast en blond variant

• Gullfina
    umbro skrev 2008-04-05 21:05:02 följande:
    Hejsan Läser ofta men skriver inte så mycket, håller på att måla lite möbler men vet inte vilken vitkulör jag ska använda vit eller antikvit.? Har liksom båda färgerna hemma. En byrå som jag målade förut använde jag antikvit det va fint. Väggarna är antikvita.Det jag ska måla är 2 sängar en köksoffa 4 köksstolar ett köksbord. Sen bokhylla och en annan byrå. m.mVarför har man så svårt att bestämma sig? Vilken kulör använder ni mest på era fina möbler som ni visar?
    Jag använder antikvit.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.