• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • nublu

La Lola; Jag tror att det blir jättebra! Rött och grått är snyggt ihop.

• Tårtsmulan77
    Häxan Hedda skrev 2008-04-04 08:35:06 följande:
    Måste slänga in en snabb fråga innan jag springer till jobbet. Har förälskat mig i en gammal golvlampa som bara är såå underbar! Men 1200:- känns mycket Vad skulle ni göra?Ha en bra dag alla pärlor
    Jag tycker som så...hellre lägga ner lite mer pengar och få det man verkligen vill ha och vet att man kommer att använda än att betala lite mindre pengar på något som man inte känner lika starkt för och kanske ångrar att man köpte Glad
    La Lola skrev 2008-04-04 08:38:32 följande:
    GomorronMinns ni att jag frågade om man kunde ha Shabby chic med en grå soffa? Här är min nya soffa o visst finns det hopp om att få det vackert även hos mig? Föreställ er blommiga kuddar bla, en röd matta på golvet (jag älskar starka färger), vitt bord o fler tavlor o annat på väggen?
    Det var ju en jättefin soffa Glad
  • Eddan

Vill bara hoppa in här lite snabbt och lämna ett litet uttalande så här på fredag morgon:

Kyss  ♥ NUBLU RULES ♥  Flört

Hoppas att ni alla får en fin helg!

• Eddan
    tårtsmulan: du och tandborsten är så välkomna så.
    musli: jag skickar tjejerna på cykel så fort vägen utanför vårt hus är snöfri. Vilket i och för sig verkar bli snabbare än vi kunde ana. Vi har nämligen ngt fel på fjärrvärmen någonstans i vårt bostadsområde så de håller på och gräver upp hela gatan utanför våra hus. Vi har varit utan värme och varmvatten i två dygn (tur man åtminstone har braskamin - det är det inte alla grannar som har *burr*). Tur också att det inte hände förra veckan när vi hade 28 minusgrader.
    Tänkte duscha nu när jag kom till jobbet men då verkar det vara ngt vattenläckage här också och vaktis kom och stängde av vattnet! Skrikandes Detta måste väl vara dagens värsta I-landsproblem. Hur 17 fick de sig rena förr i tiden. Var det tvagning till jul som gällde heller?!
    nublu: jag måste alltså vänta tills jag får varmvatten med att "testköra" min nya utrustning Flört  - fast jag kan ju å andra sidan ta med min till syrran så kan vi köra ikapp - hon har ju varmvatten! Skrattande
  • Gullfina
    Hjorthan skrev 2008-04-03 17:22:13 följande:
    Stina - tackar för ny fin tråd! Underbar bild i trådstarten!
    Kyss
    LCroft skrev 2008-04-03 17:40:17 följande:
    Härligt med ny tråd Stina Så skönt musli att du fått komma hem och mår bra!
    Kyss
  • Gullfina

Hoppas att det går framåt för er flickor.
    Snackar som om jag vore eran mamma.
    Själv är man äntligen klar med hyllorna i allrummet. Det tog mycket längre tid än den stående hyllan.*pust*

Nu har man bara badrum, köksbänk och trapp kvar.Räcka ut tungan

Kram till er alla goa här inne!!

• Gullfina

Om ni undrar varför jag satte en gungande liten gurka i tråden, så var det för att belysa att det är mysigt och trevligt i denna tråden. För det är det ju.Kyss

• Tårtsmulan77
    Gullfina skrev 2008-04-04 09:21:56 följande:
    Hoppas att det går framåt för er flickor.Snackar som om jag vore eran mamma.Själv är man äntligen klar med hyllorna i allrummet. Det tog mycket längre tid än den stående hyllan.*pust*Nu har man bara badrum, köksbänk och trapp kvar.Kram till er alla goa här inne!!
    Vad du är duktig som fejar och står i Glad nu är jag så nyfiken så...
  • Gullfina
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-04 09:26:42 följande:
    Vad du är duktig som fejar och står i  nu är jag så nyfiken så...
    Men du får vänta lite, lilla tårtan min.Flört
  • nublu

Eddan: Vassego´! Du får väl helt enkelt rulla dig i snön. Slår vad om att det var så de gjorde förr i tiden; en rullning var lördag. I takt med att duschandet ökat har snöförekomsten minskat. Iaf här nere i söder.

Gullfina: Observera det där lilla förrädiska ordet "bara".

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.