• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Eddan

musli: *burr* - hoppas du har fått bort den hemska synen från dina hornhinnor nu. Jag tänkte ta en tur hem till min mamma och låna duschen (tur att det är lugnt på jobbet -peppar, peppar - så inte så många behöver se mitt stripiga hår). Alla "mina" poliser är ute till fjälls och slipper se min uppenbarelse. Btw: jag har, eller egentligen min syster har, tydligen plockat ihop lite kläder i en påse, typ fleecekläder och liknande sade hon. Ska du in till Ösd något mera framöver? Jag ska till polishuset på kurs den 9/4 och tänkte att jag kanske kunde ta med en påse dit och lämna den i receptionen där så kunde du hämta den vid tillfälle?! Vad tror du om det?

Sorry att det här inlägget blev OT Generad

• nublu

Musli: När man talar om trollen så kommer de farande med postbilen. Ska också plocka ihop en påse till dig.

Eddan: Badar balja gör vi jämt när vi åker hem till svärfar. Roberts farmor vägrade att dra in vatten och avlopp så det är bada balja som gäller. Fast sen svärfar blev ihop med sin ungdomskärlek igen så snyltar vi på hennes badkar.

• Eddan

nublu: bra idé. Några av grannarna har badtunnor i trädgården. Kanske ska smyga dit när det har blivit mörkt och göra en brasa och ta ett månskensdopp! Jag kan ju använda den fina borsten jag fick av dig att skrubba ryggen med FlörtSkrattande

• 13 år emellan

Ha ha, jag hittade precis ett gammalt nr från Lantliv...nr 2 2002
    Det har ändå hänt en del sen dess...

• 13 år emellan

13 år emellan skrev 2008-04-04 14:09:30 följande:

Ha ha, jag hittade precis ett gammalt nr från Lantliv...nr 2 2002Det har ändå hänt en del sen dess...
    Fel tråd
  • La Lola

Här jag har ju sett att kreativiteten är stor så nu ska vi se om ni kan hjälpa mig.

Denna "pryl" är ramen till en av våra gamla hallampor.
    Det är ju synd att slänga den för man kan ju tillverka nåt kul av den.
    Frågan är bara vad?

Förslag någon?
    Nån form av tittskåp är väl kanske det förslag jag har.....
    Den är ca 80 cm hög och 25 cm bred typ...

Vad ska jag göra med denna

//Gordon Ramsay är min idol
  • Eddan

13 år emellan: åh, vad kul, jag har kastat alla mina gamla tidningar. Jag tycker det är så härligt att det faktiskt finns tidningar numera som anammar vår inredningsstil. Jag har alltid gillat den lantliga stilen och förut var man minsann inte bortskämd med inredningstidningar som tog upp denna inredning. Jag fick prenumerera på utländska tidningar, typ Country Accents och Country Living och det blev inte riktigt samma sak. Amerikanerna inreder oftast i mycket skarpare färger även om de (kanske mkt tack vare Rachel Aswell) börjat lätta upp färgsättningen numera. Engelsmännen har väl kört sitt race i alla år men jag gillar mkt av deras lantliga inredning - fast jag tänder väl inte speciellt mkt på alla jakttroféer som sitter på väggarna , nej då är den viktorianska stilen mer tilltalande.

• MiaMariah
    La Lola skrev 2008-04-04 14:18:22 följande:
    Här jag har ju sett att kreativiteten är stor så nu ska vi se om ni kan hjälpa mig. Denna "pryl" är ramen till en av våra gamla hallampor. Det är ju synd att slänga den för man kan ju tillverka nåt kul av den. Frågan är bara vad? Förslag någon?Nån form av tittskåp är väl kanske det förslag jag har.....Den är ca 80 cm hög och 25 cm bred typ...
    Kanske kan bli en hylla?
  • La Lola
    MiaMariah skrev 2008-04-04 18:18:01 följande:
    Kanske kan bli en hylla?
    En hylla med vad?
    //Gordon Ramsay är min idol
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.