• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • musli

Jodå, jag mår bra. Har ont som f*n och mår en del illa men har börjat äta lite riktig mat nu så får vi se om magen kommer igång ordentligt....

Nublu, för min del så kan jag vänta ett tag till, det är ingen brådska, men tycker det är lite synd att du ska ha kedjan liggande i ett skåp tills jag fått ihop min beställning... Generad

• Häxan Hedda

Musli,vad underbart för dig att komma hem  En liten undran bara...vad F-N gör du undanröjandes hö i rabatten? Skrikandes Skönt att du mår bättre

Lcroft,roligt att se dig *kram*

Heaven,vad fiiint!Åhh vad jag blir sjuk..har blivit erbjudna ett vinskåp i serien Mexicana Santa Fe från Miomöbler. Men sambon havdar att vi inte har plats,jag hävdar att vi visst har plats om vi gör det till ett tv-skåp.Dvs tar ut två hyllor och sätter in tv´n. Sambon spärrade upp ögonen och fann inga ord över min "skändande" idé Vill ju självklart måla det vitt...
    Tänk er detta i vitt *drömmer*

http://www.blocket.se/vi/14399017.htm?ca=11_s

• zandrisen

God afton damerna...!
    Har jobbat tredje dagen idag, och knappt haft tid att tänka en vettig tanke som inte varit jobbrelaterad... Börjar 7 på morgonen så att jag kan sluta till 16, då hinner jag få knappt två timmar med ungarna innan dom somnar. Mindre kul Ungarna klarar sig hur bra som helst utan mig och njuter av att ha pappa hemma, men det är veärre med mig som nästan dör av barn-abstinens mellan varven, haha...

Har inte en chans att läsa igen det jag missat, men lämnar ett gäng kramar så kan de som vill ta för sig! 

• Tårtsmulan77

Någon som har tips på hur man kan fästa spets på en hyllplanskant utan att behöva använda sig av häftstift och få märken i hyllan ifall man inte längre vill ha spetsen kvar???
    Jag har prövat dubbelhäftande tejp men det håller inte spetsen kvar.

• Hjorthan
    LCroft skrev 2008-04-03 17:49:23 följande:
    Hej Lotta vännen! Jo tack här är allt bra, nu börjar vi vara friska igen en gång! Ida får stanna hemma från dagis imorgon, de har magsjuka och förkylning på G där igen och det vill vi inte ha för tredje gången sen januari. Nico och Rebecca flyger till Helsingfors på onsdag för att stanna hos svägerskan och hennes sambo i några dagar, spännande att flyga själva Hinner inte så mycket här hemma som jag vill men kvällarna blir ju ljusare och ljusare så snart så Hur är det med dig vännen?
    Nu är jag här igen, var tvungen att ta en runda ner till byaffären och införskaffa Ipren, har huvudvärk sedan 3 dagar tillbaka, som vägrar ge med sig. Blä!!!!

Här hinns det inte heller med så mycket. Är så trött när jag kommer hem från jobb. Fast idag var jag hemma rätt tidigt, och for ut i trädgården. Min pappa var här och klippte Cajsas äppelträd och som vanligt stod jag och försökte lära mig beskärningens konst.
    Sen blev det några timmars klippning av buskar och en massa räfsande. Härligt!
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-03 19:43:09 följande:
    Någon som har tips på hur man kan fästa spets på en hyllplanskant utan att behöva använda sig av häftstift och få märken i hyllan ifall man inte längre vill ha spetsen kvar???Jag har prövat dubbelhäftande tejp men det håller inte spetsen kvar.
  • Hjorthan
    musli skrev 2008-04-03 18:00:33 följande:
    Jodå, jag mår bra. Har ont som f*n och mår en del illa men har börjat äta lite riktig mat nu så får vi se om magen kommer igång ordentligt....Nublu, för min del så kan jag vänta ett tag till, det är ingen brådska, men tycker det är lite synd att du ska ha kedjan liggande i ett skåp tills jag fått ihop min beställning...
    Ta det försiktigt med maten gumman!

Du låter maken ta hand om dig ordentligt hoppas jag, och så vilar du så mycket du bara kan. Härligt att du är hemma!
  • Hjorthan
    zandrisen skrev 2008-04-03 19:24:22 följande:
    God afton damerna...!Har jobbat tredje dagen idag, och knappt haft tid att tänka en vettig tanke som inte varit jobbrelaterad... Börjar 7 på morgonen så att jag kan sluta till 16, då hinner jag få knappt två timmar med ungarna innan dom somnar. Mindre kul Ungarna klarar sig hur bra som helst utan mig och njuter av att ha pappa hemma, men det är veärre med mig som nästan dör av barn-abstinens mellan varven, haha...Har inte en chans att läsa igen det jag missat, men lämnar ett gäng kramar så kan de som vill ta för sig! 

Visst är det trist att inte hinna med barnen. När jag började jobba efter mammaledigheten var jag ibland helt gråtfärdig över att jag bara hann vara med Cajsa några timmar varje dag. Dagmamman träffade henne mycket mer än jag gjorde och det var hjärtskärande ibland. Fast Cajsa hade det så himla bra, och verkade inte sakna mamma alls.

Nu när hon är större är hon ju uppe lite längre, men vi får ändå bara sisådär 3½ timme tillsammans på kvällen, och det känns trist. Det hade varit härligt om man hade kunnat jobba 50 %.  Killarna är ju snart vuxna, så i deras fall är det precis tvärtom. De lägger ju sig nästan alltid senare än vad jag och Roger gör.

Och jag tar gärna emot en kram, kanske gör underverk för min huvudvärk! Och du får ett lass kramar tillbaka!

• Hjorthan
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-03 19:43:09 följande:
    Någon som har tips på hur man kan fästa spets på en hyllplanskant utan att behöva använda sig av häftstift och få märken i hyllan ifall man inte längre vill ha spetsen kvar???Jag har prövat dubbelhäftande tejp men det håller inte spetsen kvar.
    Har ingen bra idé att ge dig. Själv har jag använt just häftstift till mina spetsar. Jag minns att min mamma brukade göra någon slags lim till sina hyllspetsar, av vetemjöl och vatten. Fast det blir hemskt kladdigt!
  • Tårtsmulan77
    Hjorthan skrev 2008-04-03 20:28:32 följande:
    Har ingen bra idé att ge dig. Själv har jag använt just häftstift till mina spetsar. Jag minns att min mamma brukade göra någon slags lim till sina hyllspetsar, av vetemjöl och vatten. Fast det blir hemskt kladdigt!
    Hahaha...Skrattande...låter lite för kletigt för mig Flört
    Tack iallafall Glad
    Får försöka klura vidare.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.