• musli

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Nä, hjärnan fungerar, OM den inte utsätts för sociala påfrestningar... Efter 4 timmar i glada vänners sällskap kan jag inte ens tänka... Däremot så går hjärnan fortfarande på högvarv och tänker på... ja, jag har ingen aning... Så efter 4 timmar med vännerna så skulle jag egentligen behöva lämna Hanna på dagis och sova en timme eller två för att orka vara en bra mamma. Som tur är (eller egentligen är det tråkigt) så har jag långt till mina vänner och det blir inte jätte-ofta vi ses men nu har det varit två dagar i rad så då är jag färdig för slakthuset i princip... Måste dessutom skramla ihop ork att göra sista engelska-uppgiften...

Nä, nu var det mycket gnäll från min sida, måste nog sova lite...

Pussar och kramar till alla goa tjejer här inne som bryr sig om varandra!!!!!!!!!

I  YOU ALL!!!

• musli

Men jisses Bodil!!! Sicken otrolig liten godin hon är Matilda!!!! Sååå fina bilder och så stor hon har blivit!!! Tycker inte det var längesen du kom hem med henne!!! Fast i och för sig så tycker jag det var förra året jag kom hem med Hanna så mitt huvud ska man nog inte lita på för hon blev ju 3 år nyss!!!!

Nublu, det fixar du fiiiint imorgon! Helt säker på det!!!

Nu ska jag gå in och skälla lite på dottern som tydligen inte ligger i sin säng!!!!!!!!

• musli

*dansar liten krigs-dans*
    Jaaag har hittat min plåååånbok!!! Sa det till mamma att när jag fått alla nya kort så kommer plånboken att dyka upp! Nu slipper jag väl iaf att skaffa nytt körkort, sparar de pengarna...

• musli

Idag har varit en luuuugn och skön dag... Har suttit hela eftermiddagen och skannat in räkningar (hatar pärmar och ska spara alla räkningar i datorn och på cd-rom istället har jag bestämt, tar mindre plats) vilket är tråååkigt jobb när man har flera månaders räkningar att skanna in.

Sen åkte jag till svärmor och åt middag och hämtade hem Hanna-lusen som blev jätte-glad att åka hem. Hon är lite gnällig och har fått lite prickar på rumpan och en prick i knävecket så antingen är det vatt-koppor på gång eller så är det mollusker... Vi får väl se...
    Iaf så planterade hon och jag bukett-ranunkler ikväll så nu hoppas vi på ståtlig prakt i rabatten i sommar! Jag äääääälskar ranunkler!!!
    Har även kollat de perenner jag satte förra året, smör-boll, lilja och solvända och de växer så fint så fint så det blir nog vackert vid stenen även i år! Ska sätta dit något mer, lite lägre, kanske nån Hosta eller så? Får fundera...

Nu är det stolthet och fördom på 3:an!

ha det gott!!!

• musli
    Häxan Hedda skrev 2008-05-25 22:41:40 följande:
    Hejsan all godbitarUmbro,jösses kvinna vad duktig du är!!!Musli,skönt med en upphittad plånbok! Min dök också upp då ja fick alla nya kort, eller dök upp den låg på sambons nattduksbord (hmm heter det så) nåja sängbord.SJälv så har vi varit hos svärmor och myst,tyvärr så är jag suuuperpms:ig och spottar och fräser som värsta morran,klarade dock hålla masken så länge vi var borta men herrejösses det är ju helt patetiskt vad liten man kan känna sig! Allt pga några jäkla hormoner...Godnatt, nu ska jag ynka mig i säng
    Huh för pms.... Är glad att jag själv inte är drabbad men drabbas av vänner när de håller på och pms:ar!!! *kram*
    Nattygsbord heter det väl från första början, det var väl där man förvarade nattyget (nattlinne/pyjamas???? Eller???), numera är väl benämningen sängbord mer frekvent men har även sett nattduksbord (vad nu en nattduk är???).

Dags att slänga sig i säng! Orkar inte se färdigt Stolthet och fördom, har ju dessutom sett den förut för inte så längesen...

*kraaaaaaaaaam alla*
  • musli

Tjohooo!!!
    Nu är det helg!!! Och imorgon är det sommar-fest med jobbet och jag får hänga med fast jag inte jobbat där så länge!!! Roligt!!! Även om jag måste köra och inte ta en enda öl så är det roligt att komma ut lite så Hanna får sova hos farmor!!! Skrattande

Vad härligt det känns att ha RIKTIGA helger igen! Innan var ju alla dagar lika i princip...

I eftermiddag har vi grillat korv och ätit ute, planterat lite nya blommor och en tomat-planta vi köpte på torget och sen har vi gått ner till ån och kollat på sländ-larverna och grodynglen som har kläckts! Sen satt vi på lusthus-byggets golv och bara kopplade av!!! Hääääärligt!!!  

Hoppas ni får en häääärlig helg!!!  Kyss

• musli
    nublu skrev 2008-05-30 22:00:52 följande:
    Musli: Vad härligt det låter! Funkar det bra att jobba?
    Jo, det funkar jätte-bra! Är trevligt och roligt och kan nog bli varaktigt! Bra att ha något att göra under tiden man funderar ut vad man vill bli när man blir stor!
  • musli
    nublu skrev 2008-05-31 11:08:42 följande:
    musli: Skönt att höra att det går bra. Kan vara tufft att börja jobba igen när man varit borta länge.Har mailat dig om p-patrasket. *skitsur på dom*
    Ska ta det med posten på måndag. Det ska ju finnas på mitt postkontor så får väl fara dit eller försöka få tag i dem på telefon.
  • musli
    umbro skrev 2008-06-01 23:35:37 följande:
    Hejsan Hoppas att helgen har varit bra. Själv har jag målat och målat jag är tröööt på att måla suck. Efter att alla mina målar projekt är klara så ska jag börja sy lite för omväxlingens skull hihihiQuteCat: Vilket underbart torp ställe, jag tyckte det var väldigt fint som det är .Musli: Har du gått med gå stavarna nåt? Jag har verkligen legat på lat sidan vad det gäller stav gång. Tänkte ta en runda i morn. Numberone: Inga känningar på att det är på G? Så spännande nu. Wilma gardiner har jag me dom är super bra och billiga.
    Jodå, jag gick igår en sväng, men numera så jobbar jag ju så då har jag ju ingen tid över när Hanna är på dagis utan får hoppas på att hon kan vara hos farmor en sväng nån timme eller två på helgen så jag får gå då iaf. Men jag har ju stegräknaren på mig varje dag!

Nu ska vi kila ner till ån och kolla in grodynglen, se om de börjat få ben ännu!
    Tar med mig kameran så ni får se min vackra å sen!!!
  • musli

Hej flickor!

Tillbaks från Umeå och Hannas röntgen av höfterna och läkar-besök! Allt gick bra! Vänster höftledskulas kärna är fortfarande något mindre än höger samt någon brosk-bildning men i det stora hela så ser det bra ut! Tillbaks dit igen om ett år för ny kontroll!
    Naturligtvis blev det en del shopping också, ska försöka hinna ta lite bilder imorgon.
    OM någon skulle vilja semestra i Sverige och gå runt i dagar och se på otroligt vackra gamla trähus samt shoppa vitt och lantligt och annat fint så rekommenderar jag VERKLIGEN en weekend i HÄRNÖSAND!!! Sååå fina hus!!! Och SÅÅÅ mycket ny inspiration till renovering!!!

Nå, vi kom hem igår kväll vid 22.15, kul att lägga en tre-åring då som varit uppe hela dagen? Not... Upp i morse igen kl. 7 och sen har jag jobbat hel-dag fram till 16.45 och Hanna har varit på dagis vilket innebar att hon var sååå trött när jag hämtat henne att hon somnade i bilen på vägen hem och inte kunde somna ikväll, så hon har precis somnat...

Nu ska jag bädda ner mig själv så jag orkar gå upp imorgon igen och få rätsida på dygnet igen på lilla Hanna. Är ledig i helgen så det är ju skönt!!!

Ha det gott tjejjer!!!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.