• musli

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Ankmor skrev 2008-04-15 17:40:51 följande:
    müsli vad spännande! Har du skickat in en "blänkare" om att du fortfarande är intresserad? (f'låt men jag kan inte läsa ut det ur det du skrev ovan) *tummarna är vita* HäxanHedda Det är väl klart att man *tummar* för varandra när det behövs!
    Självklart! Skickade in min ansökan och CV direkt jag såg att tjänsten fanns på platsbanken!!!

Tänk om man hade sådana referenser som ni här inne... Då skulle vem som helst av oss kunna få vilket jobb som helst... *kramar till alla*

Hedda, jag håller tummarna! Hörde på radion att de förlängt ansökningstiden till högskolan tills på fredag, men du har ju lyckats få iväg din redan!!! Hääärligt!!!

Ikväll har jag och Hanna varit på föräldramöte på dagis. Inte lika roligt. Vår kommun har fått nån idiot-idé och ska spara 500.000:- på barnomsorgen genom att stänga vårat dagis (som dessutom är bäst och ligger bäst till i byn ur alla synvinklar) och flytta avdelningarna till ett hus där det redan finns 2 avdelningar. Det vill inte vi. Så vi snackade ihop oss lite, imorgon är det beslutsfattning i verksamhetsnämnden så då ska vi försöka skjuta upp beslutet lite för att hinna tala med alla föräldrar om ett eventuellt föräldrakooperativ...
    Nå, det är en lång och trist historia. Huset de vill flytta våra barn till ligger på sjuk mark och har dessutom varit angripet av mögel så jag vägrar låta Hanna gå heltid där iom att hon har krupp och förkylningsastma och är känslig för miljöer inomhus.
    Ska bli spännande att höra imorgon hur det gick...

Nä, nu har jag slösat nog på er tid!
    God natt flickor!!!
  • musli

God morgon flickor!

Stackars Mick, öroninflammation *SUCKS*...

Vet vi vad det värsta med nedläggningshistorien av dagis är? Det är att BÅDE personal OCH föräldrar fick läsa om det i morgontidningen, INGEN informerade oss innan artikeln...
    De är sååå jävla låga i den här kommunen så jag orkar inte med dem mer snart...

Idag fick Hanna vara hemma från dagis, vi försov oss pga att det blev så sent igår innan vi var hemma och Hanna var såå trött imorse och jag har knappt sovit en blund eftersom hon hamnade i vår säng nån gång vid 01.30.... *gäääsp*

• musli

Hedda, målar du med vattenbaserad färg? Det är svååårt att måla med vattenbaserad färg på trä som är inoljat tidigare... Använder olje-baserad färg eller linoljefärg numera.

• musli

F*n vad less jag är på dessa fejder på FL... Kan inte ens ha ett födelsedagskalas för min dotter för kommer den så kommer inte jag och en massa andra tramsigheter...

Så nu blir det inget j*dra kalas utan jag och Hanna åker nånstans själva och skiter i hela kalajset... Skrikandes

• musli
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-16 16:17:10 följande:
    musli: Så trist med ditt barns dagis.Men du, vad är det som har hänt???zandrizen: Hur mår din Mick?
    Äh, det gamla vanliga på FL... Man försöker ordna något, i det här fallet ett barnkalas för min dotter, och genast är det "kommer den så kommer inte vi men vi kan komma nån annan gång istället"... Orkar inte med sånt och om man inte är bättre än att man kan ställa sig över en fejd ens för ett barnkalas så kan det f*n kvitta... Har varit alldeles för tungt den senaste tiden och just nu är jag upprörd och jätteledsen och har ställt in hela kalaset bara nån timme efter att jag lade ut inbjudan...
  • musli
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-16 16:33:59 följande:
    Nä fy så tråkigt!!!Tänk att vuxna människor kan bete sig så fullkomligt barnsligt ibland...sånt gör mig så irriterad och arg Skickar en stor kram och försök att släppa detta och se till att ni får roligt ändå...det blir säkert mycket roligare utan allt gnälligt folk!!!!
    Precis... Vi åker nånstans istället, kanske junibacken eller nåt...
  • musli

Undrar varför det är så svårt att skaffa sig vänner när man är äldre...
    Får jag inte jobbet på Hälsocentralen så flyttar vi nog. Norrlänningar är inte så villiga att åka nånstans trots allt så vill ha vänner här så får man åka själv... Har åkt nog...

Kram på er!!! Här har man iaf vänner, synd bara att alla bor så långt bort....

• musli

Gulliga omtänksamma människor i bästa tråden i vääärlden!

Heddan min, får jag bara pengar över att åka iväg så kommer vi ner till Stockholm, annars kommer vi i juni!!!!

Hjortan, bara fortsätt nöta, till slut kanske han kommer på det själv som Hedda sa, får man dem bara att tro att det var deras idé så går allt! Här hjälper det inte att båda är med på det, det fastnar inget för det... Är väl kanske för gammal då...

Therre, nyfiken på köket! Visa bilder när det är klart!!!

Zandrisen, hoppas penicillinet verkar snabbt!!!

*kramar till höger och vänster*

• musli
    Eddan skrev 2008-04-17 09:19:52 följande:
    musli: men fy 17 vad trist. Vad är det för surjamtar du har omkring dig ! Kan de inte låta bli att tjafsa så att din dotter kan få ett härligt kalas. Bra att du inte krusar dem utan kör ditt eget race. Jag hoppas att du får jobbet. Såg att det fanns en tjänst ledig på HC i S-vik. Är det den du har sökt? När jag jobbade inom landstinget var jag dit ngn gång på läkarsekreterarmöte. Det är ju en ny, stor och fin central. Håller tummarna för dig!
    Japp, det är den tjänsten jag sökt! Är skit-nervös snart ju!
    Nä, undrar också ibland vad det är för surjamtar man umgås med men jag förstår inte att man inte är bättre än att man kan sätta sig över sina känslor för ett barns skull...
    Jag gillar heller inte alla i den tråden MEN jag bjöd ALLA! Jag ville att Hanna skulle få ett roligt kalas med många barn och spring i trädgården men nu blir det inte ett enda barn... Jo, eventuellt kommer en tjej hit med sina två små och hennes största är lika gammal som Hanna så då får hon ju nån iaf att leka med... Men jag lämnade jämtlandstråden nu, har insett att man måste bo i närheten av stan om man ska räknas, ingen har nån tid eller lust att åka ut hit och hälsa på utan jag får alltid åka om jag vill träffa folk... Så nu lär man bli en j*kla eremit om jag inte får jobbet för då får man iaf arbetskamrater... Blä...

Nä, nu är det slut på lipandet och deppandet, solen skiner, Hanna sitter i badet, ska strax ta en dusch och sen ska vi måla med vattenfärger en stund tror jag...
    Efter lunch blir det Svenstavik och biblioteket och i eftermiddag kommer maken hem!!!

*kraaaaaaaaaam*
  • musli
    Gullfina skrev 2008-04-17 09:34:00 följande:
    Du kan ju komma och bo nära mig.Det är samma här. Det är praktiskt taget alltid jag som ska åka DIT.
    Gulle dig! *kraaaam*
    Som det ser ut just nu så om jag inte får ett kanon-jobb (t.ex. det jag sökt) så hamnar vi nog i närheten av Eksjö om kanske 2 år om maken får ett erbjudande som han väntar på och då blir vi där i kanske 5 år...
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.