• musli

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Nu lägger vi golv i nya vardagsrummet!!! Har lagt ca. 75% av golvet och HIMMEL vad fint det kommer att bli!!! Har ni tur kommer det blider ikväll!

• musli
    MrsQ skrev 2008-04-27 17:36:34 följande:
    Näää jag vet... Det är jättesvårt dilemma för jag hatar akvarielösningar Man kanske kan fixa så aluminiumet ser rostigt ut...
    Bygg in det i en trä-ram och klä trä-ramen med pärlspont, vitmålad, och se till att göra nån form av lucka högst upp så man lätt kommer åt att mata och sånt.
  • musli

Bilder från golv-läggningen! Det fattas lite så maken får åka och köpa mer imorgon.

Golvet läggs i vardagsrummet

Golvet i vardagsrummet med orginal-vägg

Visst blir det snyggt mot orginal-väggen?!?!

• musli
    Kaktus76 skrev 2008-04-27 20:47:43 följande:
    Jättefint. Bryter av fint mot den vita väggen. Ska den vara kvar eller tar ni fram orginal väggen överallt?
    De vita väggarna är ny panel, där fanns inget förutom brädor. Jag har satt fas-panel och sen målat med vit obruten linoljefärg.
  • musli

Det enda som är lite trist är att det kommer att komma en dörr i orginalväggen, men det går det med.

• musli
    Hjorthan skrev 2008-04-27 20:44:23 följande:
    Susar in lite snabbt och utropar: "Gu så snyggt! " Kramisar!!!!
    Jag är såååå nöjd med golvet!!! *kramisar*

Tårtsmulan, tack!
  • musli

Zandrisen, det är laminat-golv, köpt på Byggmax, Rustico Ek rustik. Billigt, snyggt och bra!
    Vad fint ni får det i köket!!! Vill också ha nytt kök men än är det långt dit... Måste ju riva upp alla golv på nedervåningen och byta varvet längst ner....

• musli
    zandrisen skrev 2008-04-27 22:15:22 följande:
    Tyckte väl att jag kände igen det! Stod lääänge och valde mellan det och det vi till slut valde, vi har "herritage pecan" Ser verkligen fint ut!
    Ahaaa... Vi har inte dynamic-golven här uppe serru...
  • musli
    musli skrev 2008-04-27 22:18:43 följande:
    Ahaaa... Vi har inte dynamic-golven här uppe serru...
    Är det golvet som syns under mat-gruppen? Skit-snyggt det också!
  • musli

Hej flickor!

Idag har jag putsat fönster i vardagsrummet och håller på och byter gardinstång och ska hänga upp ett par fiiina lakan som gardiner. Har även lagt klart golvet i nya vardagsrummet och oj vilken skillnad det blir!!! Längtar tills elen är inkopplad och taket är uppspikat och listerna på plats så jag kan använda det!!!

Igår satt jag och lekte med www.floorplanner.com och om ni kollar här http://www.familjeliv.se/hem/musli/galleri.php?cur_album=Planl%F6sning så ser ni hur huset kommer se ut när vi är klara!!! (på ett ungefär iaf, köket ska ha fler skåp och vedspis så jag orkade inte fylla ut hela men det blir ett u-kök som det ser ut nu iaf utan matplats, äter gör vi i matsalen sen!)

Hjortan, njuuuut av din semester!!!! Den är du värd!!!

Eddan, jag är inte ett dugg avundsjuk!!! (hmpfff)

Nublu, inte avundsjuk på dig heller!!! (hmpfhmpfff)

För min del så blir det ingen semester, eventuellt 2 resor till Stockholm (måste ju sällskapa lite med Heddan på junibacken bl.a.) och en sväng ner till Falkenberg, men det beror ju på om jag får jobb eller inte!!! Har inte hört något än iaf...

Kram på er! Nu ska jag fortsätta röja!!!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.