• musli

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

LinaoMatilda skrev 2008-05-09 22:16:57 följande:
    Musli: Ja det är ju bra du trivs här, tycker också mycket om flera av de som hänger här. Tycker bara det är onödigt att fälla dumma kommentarer om vita hem tråden.
    Vaddå dumma kommentarer? Jag blev jättebesviken att Vita tråden försvinner pga att folk vill länka till reklam-baserade sidor och liknande. Jag ventilerar vad jag vill...
    "Den tjejen verkar bra trist" är ju också en vacker kommentar men jag gnäller inte för det! Nå, jag orkar inte hålla igång med att kolla ännu ett forum så jag är den som kliver ur Vita tråden, just nu orkar jag inte ens tjabba om det här, har andra problem att tänka på ikväll...
  • musli
    Heaven81 skrev 2008-05-09 22:26:15 följande:
    musli, tack
    Du är välkommen hit i gott sällskap med Ann-Sophie att inreda mitt hem!!!

Bara den där j*kla renoveringen inte tog 30 år... *muttermutter*
  • musli

jag har andra problem att tänka på... räcker inte det som svar?
    jag har en av mina bästa vänner i Libanon just nu, får inte tag i honom så jag vet inte om han har tänkt försöka ta sig ut därifrån eller vad som händer mer än att det är stridigheter runt där han är... Just nu är jag utmattad och hjärnan vill nog helst bara stänga av då det varit en extremt jobbig dag (pga sjukdom o värk o annat) och sitter bara och väntar på att maken ska höra av sig från Afghanistan så jag får prata lite med någon om våran bästa vän... Stänger ner datorn nu och återkommer i morgon nån gång...

• musli
    Shyme skrev 2008-05-10 22:29:00 följande:
    Det är ju relativt glatt faner men färgen har ju fäst bra...  Har funderat på om man skulle måle ett lager häftgrund först....
    Kompisen använde spray-lim när hon tapetserade inne i en garderob...
  • musli

"Vad är det för en daaag? Är det en vanlig daaag? Nej, det är ingen vanlig dag, för det är Hannas födelsedag, hurra, hurra, hurra!!!"

• musli

Hanna är lycklig! Faster hennes var hit idag med en prinsess-klänning och tiara!

2 av krukorna jag köpte i fredags har nu hamnat på trappen med penséer och petunior i. Den 3:dje och minsta krukan har Hanna fått vid sin lilla utemöbel med petunior i.

Visst har vi snygg färg på huset? Ärligt talat så skiter vi i det yttre (förutom fönstren som ska renoveras i sommar) eftersom vi ska riva ner panelen och sätta ny senare...

• musli

Jo, SHABBY (eller skabby???) är verkligen rätt ord... Snacka om sliten målarfärg!!!
    Ska bli såååå roligt att byta panel till den rätta och få måla med falu-rödfärg och vita knutar...

• musli

Jo, fläkten är inte kul... När vi panelar om ska den få en egen ställning fastgjuten i marken med plåtbaksida (samlas MÄNGDER med is under den på vintern, inte bra för panelen direkt!) och antagligen ett litet trähus att bo i, liknande de man kan köpa och hänga över...
    Men vi måste ha väck den från väggen, när den drar igång så skramlar hela den sidan av huset!!!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.