-
Absolut!!! Vilka jättefina saker!!! Och ur-söta städ-grejor du skickat med!!! Hanna städar gääärna om hon får ha såna städ-lappar!!!nublu skrev 2008-04-29 18:20:35 följande:Hjorthan: Och jag skulle gärna hänga med till Lalandia! *försöker diskret knö mig in i Hjorthans kappsäck* Uff, blir kärvt att få igen locket bara... Musli: Härligt det låter! Håller tummarna för att du får jobbet!Klarade dina burkar transporten?
*kram*
-
Linoljefärg tror jag du menar... Det är typ ett dygns torktid mellan varven. Först målar man med en grundfärg och sen med snickerifärg. Jag har bilder under Kök blir vardagsrum där jag har målat den liggande panelen på väggen med linoljefärg. I mina ögon finns ingen vackrare färg och allergivänlig är den också. Sen är ju underhållet lätt, blir den trist om ett gäng år så kan man stryka på med linolja så blir den fräschare ett tag igen.
-
Den jag har använt är helt obruten, inga nyanser i den av något slag, tycker ändå att den känns åt det krämiga hållet så jag är jätte-nöjd!
Lycka till!! -
Kolla mumin-lekstugan!!!!!!!!!!!!!
http://www.blocket.se/vi/16303073.htm?ca=3_s
Tänk om man ändå hade 10.000:- över..... -
Vita hem tråden har flippat och tänker försvinna in i slutet forum (trist) så då blir det väl bara vi kvar här som gillar det vita plus det lantliga och romantiska. Tur vi finns!!!
Hedda, min Hedda... Jag har inte tiiiiiid att slänga ihop ett mumin-hus på en helg...
Skulle kanske kunna det men det skulle ta måååånga helger!!!
Nä, tur vi har Lill-stugan på gården, där får Hanna ha lekstuga sen!
*kram*
Idag ska det inhandlas en stoooor studsmatta! Hanna och jag far till stan! *kram* på er!!! -
Har du inte varit in där på länge? Det de snackar mest om är "anonyma" användare i bloggar och träff-trådar... Men det spelar ju ingen roll, de ska ju starta ett eget forum som är låst... Alltså jag kan förstå att det är jobbigt att få hotfulla kommentarer i bloggen men då får man ju antingen stänga bloggen, kontrollera alla kommentarer samt checka ip-nummer och polis-anmäla... Det blir ju inte bättre av att man stänger in sig i låst forum... Men de kanske inte vill ha fler "medlemmar" utan är nöjda som de är?LinaoMatilda skrev 2008-05-09 19:02:33 följande:Musli och Zandrisen: Vad menar ni? Att vita hem tråden bara skulle ägna sig åt att mest kriga och att den har flippat? Och att den skulle urarta så förbannat ibland?
Nå, jag trivs bäst hääääär, där jag kan lukta på bloooommooorna... *aaaaahhh*
Idag har det inköpts en fruktansvärt blå gigantisk studsmatta till dottern som fyller 3 år på söndag (va f*n, var det inte förra året jag kom hem från BB med henne???) men som tur var blev det liiite mamma-shopping också... Vit-glaserade keramik-krukor i 3 storlekar som ska stå på trappen bl.a. och blommor och blomjord att fylla dem med!
Det blev även en sån här typ... http://www.rusta.se/zoom-bild_62601146.html -
Jag vet att det har med reklam och sånt att göra också men det eskalerade utan dess like efter de anonyma inläggen (jag har läst vita tråden sen den började och även gjort ett och annat inlägg men inte kännt mig "hemma" där på samma sätt som här) och det är ju inte ni som förlorar på ett slutet forum, det är ju alla de som inte visste att det var den stilen de gillade som inte kommer att kunna upptäcka den stilen i er tråd längre. Och de kan ju då inte komma med i det slutna forumet heller. Och jag är en av de som varit sjuka en längre tid tidigare som absolut inte har ork och kraft till ett forum till så det är därför just jag tycker det är synd att förlora den tråden här...LinaoMatilda skrev 2008-05-09 21:24:44 följande:Jo jag är rätt mycket där i tråden, och det som stör de flesta är att vi har fått så många anmälningar för reklam och tips. Sen om det blir ett slutet forum så är det ju bara att säga till så kan man komma med där. Det är ju bara att fråga. Det handlar alltså absolut inte om att vi vill stänga ute andra med samma intresse som vi, alltså inredning. Och då är det ju bättre att fråga varför det planeras slutet forum än att dra egna slutsatser som inte stämmer.
I vilket fall så har jag ju mina uuuuunderbara "vapendragare" här i denna tråden!
-
Jo, Hanna är i extas och kan knappt hålla sig tills hon får studsa... Vi ska sätta ihop den redan imorgon eftermiddag så sen blir det studsa av!!!umbro skrev 2008-05-09 21:31:16 följande:Musli: Visst rusar tiden i väg, åh så kul med en studsmatta i födelsedagspresent. En sån vill mina barn väldigt gärna ha. Men vi har ingen tomt för det bara en liten plutt tomt till barnens besvikelse. Åh vilka härliga mamma shoppings fynd. Dom där från rusta är väldigt fina
Mamma-shoppingen var välbehövd, när vi kom hem möttes vi på farstu-trappen av en armé av piss-myror... De har flyttat in under trappen!!! URK!!! Så nu har kriget börjat!!!
Började med att hälla ut Myrr längs med ytterdörren så de iaf inte går in! Ska ut och vattna hela trappen med myrr så fort Hanna har somnat! Hon har legat och sjungt i sängen i en timme nu!!!
Tok-unge!!!
-
Nu förstår jag varför jag inte kände mig hemma i Vita tråden iaf... Iom att jag "verkar trist"... Tur att ni här inne kan hålla liv i mig iaf!!!
*asg* -
Åh vad härligt att sy Gullfina!!! Undrar om jag kan sätta mig med det lite på onsdag när dottern är på dagis...
Gulle dig Gulliga Gullfina, hjärtevännen!!! Puss!!!