• musli

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

umbro skrev 2008-04-17 10:33:38 följande:
    Tusen tack ang mitt skåp. Roligt att ni tyckte det var fint. I dag ska jag försöka måla lite, och så ska jag styrketräna. Men först så blir det en sväng till öppna förskolan. Skönt nu mot varmare dagar.Musli: Känner i gen det du beskriver ang kalas. Sist vår skrutt fyllde så ringdes det 15 min innan kalaset börja. jag bjöd då på lunch kalas så det var ju lite att fixa hade då gjort flera plåtar pizza. - Först så ringde den ena vi är sjuka, sen ringde den andre - Vi är sjuka. Man hade ju liksom kunnat ringt tidigare. Ja vi hade ju massor av pizza kvar. Nu är det vår tur att komma på den enas kalas kankse ska vi oxå ringa 15 min innan deras kalas börjar. Men det är ju barnen som blir lidande, så vi ska ju dit då då. Men de har fortfarande inte sagt nåt om paket till vår skrutt en. (Barnen är kusiner ) Så vi får väll se om de ger nåt till honom då vi är där. Flyttar du närmre hit så har jag nån att gå stavgång med som jag kan prata inredning med hihihi jag vet hur det känns Må så gott
    Visst är det konstigt med vuxna människor ibland... Under det senaste året har jag arbetat HÅRT med att utvecklas till kropp och själ och känner att jag är på rätta vägen att bli en medmänniska att lita till när det behövs. Jag lämnar ingen utanför utan naturligtvis är min dörr öppen även för de i den tråden som vill komma och hälsa på, vem det än är, ger alla en chans att visa sin bästa sida.

Stavgång är jag bra på fast det går inte särskilt fort, hatar att stressa!!!
  • musli

Lotta-gumman!!! Ta hand om dig, annars får jag och Hanna komma ner och ta hand om dig!!! *kraaaaaaam*

Nilla, vad kul att se dig här!!! Förstår preciiiiis vad du menar med trehjulingen!!! Hanna fyller snart 3 år och hon ska få ett dockskåp av mig, maken och min sida av familjen som ser så hääärligt viktorianskt ut, 1:12 så hon kan få jättefina grejor till!!! Av farmor med gubbe får hon hälften av pengarna till en JÄTTEstudsmatta med skyddsnät! Lite skillnad i tänket kanske?!

Har druckit vin ikväll så jag är lite lurig nu... Borde nog gå och lägga mig... *fylle-yra*
    Men guuud så härligt att vara lite lurig och koppla av helt!!!! 3 veckor kvar, sen åker maken till Afghanistan igen.... *snyft*
    Tur jag har er, tjejer!!! I  you!!!!

• musli
    Häxan Hedda skrev 2008-04-19 10:27:39 följande:
    Godmorgon i tråden Kikar in som hastigast mittemella städning shopping och på väg till min systerdotters kalas Var på tjejmiddag igår,huuur kul som helst Dock lite mycket vin och för lite sömn,märks att man inte är 20 längre...ikväll ska maken och jag dessutom på middag för en av våra kompisar har fyllt 35 så vi ska fira honom då,och imorgon ska man stå fräsch och fin (hrmm) kl 13.00 och ta emot kalasgäster,innan dess ska jag ha bakat bullar och pizzabullar Behöver nog ett par dagars semester efter den här helgen Lämnar en hög med kramar,tag dock på egen risk de kan osa liiite bakfylla,det är ddock tanken som räknas Hejsan Lcroft  Snopet ,känner igen det är Hjorthan,var försiktig nu,du ska nog ta det lugnt även om det känns bättre *hötter med fingret*Musli,du får se till att tanka ordentligt,skönt att han honom hemma igen
    Här är en till som märkt att man inte är 20 längre! Tur man inte har anlag för att bli bakfull.... Blir bara trött jag... Efter lunch ska jag slänga ut make och dotter med ryggsäck med mackor och varm choklad och sen ska jag städa och fixa lite i lugn och ro!

Hoppas solen kommer fram igen bara....

*hög med kramar till alla som vill ha och behöver*
  • musli
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-19 18:39:36 följande:
    Usch vilken jobbig och ledsam dag det här blev...pappa ligger på intensiven igen med hjärtinfarkt
    oj... Men på sjukhuset får han bra vård. Skickar massa varma kramar...
  • musli

"Vad är det för en daaaag, är det en vanlig daaag, nej det är ingen vanlig dag, för det är Heddas födelsedag, hurra, hurra, hurraaaaa!!!!!!!!!!!"

GRATTIS GUMSAN!!!!

Tårtsmulan, jobbigt att han har haft ont inatt men bara han får kommit iväg och opererats så kommer han att må mycket bättre nästan omedelbart!!! *massa goa kramar*

Idag ska vi upp till Hannas farmor med gubbe och fiska på isen, grilla korv och åka skoter sista svängen för den här vintern! Sen blir det middag hos farmor också så det blir en heldag där uppe! Ha det så härligt flickor!!!

Hjortan-vännen, idag tar du det lugnt. Bara för att man knaprar Ipren och inte har så ont betyder inte att man är bra! *förmanar* Vila och sitt i trädgården och njuuut idag!!! *kram*

• musli

Morrn!

Söndagen spenderades på sjön med isfiske och korvgrillning i svärmors vindskydd och sen blev det middag hos svärmor.

Här är också massor med snö kvar men det töar på bra nu! Ser skillnad från dag till dag minsann!!!

• musli

Hej flickor!
    Hanna sitter i sandlådan som jag grävt fram ur snön och gör tårtor på löpande band och jag ska ställa mig och steka blodpudding strax.
    Imorgon kommer maken hem och blir hemma till den 5 maj!!! På lördag åker vi och köper en barn-trädgårdsmöbel till Hanna i födelsedagspresent (fyller 11 maj) som fanns i Bauhaus reklam-blad den här veckan, jättefin i trä! http://www.webbkampanj.com/bauhaus/katalog/v17/?page=1&mode=50&noConflict=1
    bläddra ett steg fram och på högra sidan vänster längst ner finns den...

Kanske blir det golv till blivande vardagsrummet också! Ska bara räkna lite på ekonomin och se vad man kan spara in på den här månaden...

• musli

Nä, det blir Sundsvall. Finns inget Bauhaus här i närheten, inte vad jag vet iaf...

• musli
    Mettan69 skrev 2008-04-23 08:05:03 följande:
    Tårtsmulan: Typiskt att du skall bli sjuk just nu när du vill vara hos din pappa. Hoppas du mår bättre i dag.Musli: Så söt utegrupp. Hon kommer att bli överlycklig. Min son fyller fyra den 4 maj och han skall få en stutsmatta. Det är det enda han pratar om när man frågar vad han önskar sig. Det och shorts . Gillar han att gå i shorts tror ni????Även här är det klarblå himmel och solen skiner för fullt.   I går så oljade jag in tre stolar till. Har sagt till mig själv att jag ställer inte ut utemöblerna förrän jag oljat dem så nu är 6 stolar oljade och ute. Bara två kvar. Tyvärr så sitter lite av oljedoften kvar på mina händer. Men det är det värt.I dag så skall vi köra ner husvagnen till Varberg. Det ser jag fram emot. Får nog ta en liten sväng förbi hamnen också när vi ändå är där. Måste ju få en liten titt på mitt älskade hav.
    Haha! Hanna kommer att få pengar till studsmatta från farmor och hennes gubbe så det blir en sån här också fast i juni! Med skyddsnät naturligtvis...

Tårtsmulan, vad skönt att allt gått bra för din pappa, trist bara att du är krasslig så du inte kan hälsa på... Hoppas du blir bättre snart! *kram*

Snart kommer maken!!!
    *susar iväg och fixar kaffe och fika*
  • musli
    Häxan Hedda skrev 2008-04-25 13:00:16 följande:
    Kastar mig in för att krama om er alla underbara människor *ena foten ut genom dörren*tack för att ni finns   *kramar om tårtsmulan extra länge*
    *kramas tillbaks på vägen ut i solskenet*
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.