• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Arctura

I dag har jag besökt alla de loppisar som finns i Östersund med omnejd tror jag!! Söker efter en Glaskupa/ostkupa i en speciell stil. men i dag hittade jag ingen sökte även efter lite roliga skålar (i typ luffarslöjd) men inte hittade jag nått sånt heller.... jag kom dock hem med några fina tyger & påslakan (i 70-tals stuk) som ska bli barnkläder/klänningar till dottern så helt tommhent blev jag ju inte!!

• mammaninna

kaktus: vad fin hon är! hur gammal? min lille är tre månader drygt. känns som han fortfarande är nyfödd..

idag har jag och min man å våra två pojkar vart på indisk restaurang, såå mysigt! edvin (2 år) skötte sig jättebra å ville ha mer mat efter att ha slukat sin barnportion + fått x-tra ris från oss! sen sa han tack för maten till ägarna

• mammaninna

hjortan: ja, det har vart en underbat dag! är helt lycklig! nu ligger dessutom mina älsklingar å sover, edvin i sin säng å vilmer hopkurad i mitt knä.. kul att ha hittat hit förresten å kul med allas bloggar!

• musli

Har tagit lite bilder idag men orkar inte lägga upp dem nu, ska försöka hinna imorgon!
    Ska upp 6 och åka och visa Hanna på BVC, eventuellt har hon vattkoppor men det verkar låååångdraget i så fall... Då får hon ju inte vara på dagis så då måste jag köra hem henne igen och som tur är har makens bror kommit upp igen så då får han vara barnvakt och jag får flänga iväg till jobbet... *suck* Känner att jag måste jobba nu så jag får visat att jag VILL jobba där...!

Dags att knyta ihop säcken för ikväll och studsa i säng...
    Natti!!!

• Tårtsmulan77

Oj!!! Här har det varit lugnt idag.

Arctura skrev 2008-06-15 20:39:28 följande:
    I dag har jag besökt alla de loppisar som finns i Östersund med omnejd tror jag!! Söker efter en Glaskupa/ostkupa i en speciell stil. men i dag hittade jag ingen sökte även efter lite roliga skålar (i typ luffarslöjd) men inte hittade jag nått sånt heller.... jag kom dock hem med några fina tyger & påslakan (i 70-tals stuk) som ska bli barnkläder/klänningar till dottern så helt tommhent blev jag ju inte!!
    Kul att du hittade lite iallafall Glad
    mammaninna skrev 2008-06-15 21:13:45 följande:
    kaktus: vad fin hon är! hur gammal? min lille är tre månader drygt. känns som han fortfarande är nyfödd.. idag har jag och min man å våra två pojkar vart på indisk restaurang, såå mysigt! edvin (2 år) skötte sig jättebra å ville ha mer mat efter att ha slukat sin barnportion + fått x-tra ris från oss! sen sa han tack för maten till ägarna
    Mums! Det lät gott med indisk mat Glad
    musli skrev 2008-06-15 22:47:04 följande:
    Har tagit lite bilder idag men orkar inte lägga upp dem nu, ska försöka hinna imorgon!Ska upp 6 och åka och visa Hanna på BVC, eventuellt har hon vattkoppor men det verkar låååångdraget i så fall... Då får hon ju inte vara på dagis så då måste jag köra hem henne igen och som tur är har makens bror kommit upp igen så då får han vara barnvakt och jag får flänga iväg till jobbet... *suck* Känner att jag måste jobba nu så jag får visat att jag VILL jobba där...!Dags att knyta ihop säcken för ikväll och studsa i säng...Natti!!!
    Hur har det gått med Hanna, var det vattkoppor hon åkt på?
  • umbro

Kaktus: Åh så söööt tös ni har. Super gullig. Hur gick förlossningen?

Fasen har jag gjort bort mig nu ang val av säng till min ena grabb. Som är 4 år.Om ni kollar i min blogg så har jag köpt en svart sån smides säng ( SOM VISAS I BLOGGEN) till min ena son som precis fått eget rum / den skall leverreras den 23 juni.

Då jag köpte en vit sån så köpte jag två vita sånna smides sängar en som 2 åringen fått och en som lill skrutten som är 7 mån idag ska ha sen då han blivit större . Köpte 2 för de skall dela rum Just nu så har min 4 åriga son lånat Vides nya säng tills hans kommer, vi ville även montera den så vi visste att allt var okej med den.

Just för att vi då har 2 vita sånna sängar så beställde jag en svart för lite omväxling. " Bara att nu när den vita stor där inne i rummet så var det så fint till grönt. Men svart och grönt blir ju oxå snyggt va?

www.ljuslyktanssken.blogspot.com/ Juni

• blekinge

Jag är på jakt efter en vit sänggavel, inte sängram, till vår dubbelsäng. Jag hittar inga fina vita. Någon här som kan tipsa??

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.