• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Hjorthan

Heeeeeej Eddan! Så du är nästan nära mig nu gumman! Danmark är ett härligt land. Vi skåningar, eller i alla fall många av oss, känner oss många gånger närmare det danska kynnet än det svenska. Vi har ju faktiskt vara danska medborgare i väldigt många fler år än vi varit svenskar.

Hoppas att du hittar någon härlig lite affär och hinner shoppa lite. Ha en fortsatt härlig tur ner till slutmålet!

• 13 år emellan

Ell Ell skrev 2008-06-16 20:16:54 följande:

hej!! någon i denna tråd kanske kan hjälpa mig!! =) jag har sett ett litet zinkhus "ljuslykta" med en massa fönster och ett litet hjärta på gaveln ett ganska högt hus med brant tak.... är det någon som vet vart man kan få tag i ett sådant!! =)jag har för mig att jag till och med sett det i denna tråd men nu kan jag inte hitta igen vart jag har sett det !!!har inte skrivit i er tråd innan men jag e in någon gång per dag och tittar lite och läser... måste säga att ni har såååå fint hemma alla !! =)
    Hej! Jag vet vilket du menar, men kommer inte ihåg om det kan vara på www.cosas.se
    Om inte annat, kolla med tjejerna i den här tråden, dom vet alldeles säkert (det finns flera som har det )
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32237951.html
  • musli

Tårtis, Hjortan, Hanna mår fint! Inga vattkoppor var det utan troligen sand-/gräs-loppor typ. Så här är det full fart framåt!!!

Här kommer lite klick-bara bilder på några fynd från huvud-ödehuset som ska tas hem senare!

Huset i sig
    Det stora huvud-ödehuset
    Pidestal
    Pidestal
    Lampa
    Gammal lampa
    Och naturligtvis de fantastiska parytterdörrarna!!!!
    Parytterdörrar
    De är verkligen gamla (runt 150 år gissade ägaren till huset på) och massiva som bara den!!! Ääääälskar dem!!!

Ska ta lite bilder sen på allt porslin, glas, vaser, uppläggningsfat, pressglas och annat som jag håller på att diska för fullt just nu!!!

• Ankmor
    musli skrev 2008-06-16 22:24:38 följande:
    Tårtis, Hjortan, Hanna mår fint! Inga vattkoppor var det utan troligen sand-/gräs-loppor typ. Så här är det full fart framåt!!! Här kommer lite klick-bara bilder på några fynd från huvud-ödehuset som ska tas hem senare!Huset i sigPidestalLampaOch naturligtvis de fantastiska parytterdörrarna!!!!De är verkligen gamla (runt 150 år gissade ägaren till huset på) och massiva som bara den!!! Ääääälskar dem!!! Ska ta lite bilder sen på allt porslin, glas, vaser, uppläggningsfat, pressglas och annat som jag håller på att diska för fullt just nu!!!
    Vilka fynd!
    Du, kofoten - är det nyckeln till dörren eller är det bara som prydnad?
    Dubbeldörren är super!
    Sessan skrev 2008-06-16 22:57:22 följande:
    Nu har jag lite nya bilder i bloggen på mitt pyssel i vardagsrummet..
    Kommenterat i bloggen!
    Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • Häxan Hedda

Hej allihop
    Ni sover nog gott nu men jag slajdar in iallafall

Musli mitt lilla hjärta, rör inget mer i huset! Väskan är packad och jag tänkte flytta in till helgen ;-D Skämt åsido, avis är bara förnamnet på vad jag är,om man tar bort aggressionen så passar nog Hulken in bättre på hur jag ser ut
    Har vikt den 6:e juli åt dig  Jobbar troligen fredag och lördag så söndagen vore perfekt! Eller måste ni börja hemfärden då *underläppen darrar oroväckande*

Min säng är monterad och målad *lycklig* Ska försöka få in foton imorgon,den är såååå fin!!!! (sambon morrar dock fortfarande )

Nu har jag glömt vad jag mer skulle kommentera Fundersam

Kram på er alla..OJ! Glömde juh, vi har haft 10-årskalas här idag. Min lilla Tuva fyllde tvåsiffrigt, inte illa

• Tårtsmulan77
    Tårtis, Hjortan, Hanna mår fint! Inga vattkoppor var det utan troligen sand-/gräs-loppor typ. Så här är det full fart framåt!!! Här kommer lite klick-bara bilder på några fynd från huvud-ödehuset som ska tas hem senare!Huset i sigPidestalLampaOch naturligtvis de fantastiska parytterdörrarna!!!!De är verkligen gamla (runt 150 år gissade ägaren till huset på) och massiva som bara den!!! Ääääälskar dem!!! Ska ta lite bilder sen på allt porslin, glas, vaser, uppläggningsfat, pressglas och annat som jag håller på att diska för fullt just nu!!!
    Vad skönt att höra att det inte var vattkoppor Glad men loppor är inte heller kul...huva vad det kan klia...

vad mycket fint du har hittat, är nyfiken på och se resten.
  • tjenixen

Musli, musli, musli du visar ju bilder så jag ändrar ansiktsfärg omvartannat här. Grön-vit-röd, börjar ju likna italienska flaggan snart:) Jättefina saker du hittat. Vill jättegärna se allt du diskat etc med såklart :)

• Arctura
    Vilka underbara saker....*avundsjuk som bara den* måste nog ta en tur till er i sommar och kolla närmare på hur ni har det!! Om jag får??
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.