• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • umbro

Häxan Hedda: Vilken underbart fiiin säng, åh vill oxå ha en sån. Jätte fin och annorlunda. Kul med egna saker som inte många andra har. JÄTTE FIN.

Numberone: LYCKA TILL IDAG

• beep beep
    Mettan69 skrev 2008-06-18 12:04:45 följande:
    Så sött det var. Jättegullig säng. Tyvärr så är min baby 4 år så han vill inte ha det sött längre.  Dödskallar är det som gäller nu och pirater. Men det går ju fortfarande att få det lite fin men vet av erfarenhet att snart så är inte mammas stil rolig längre.
    jag vet jag bävar inför det... än är han bara 2½ så jag lyckas ännu...Däremot kläder börjar han ta över mer o mer...de ska vara bilar och döskallar med mera.
    men man får passa på så länge de går.

H Hedda
    Vad fin säng!!!
  • beep beep
    Mettan69 skrev 2008-06-18 12:04:45 följande:
    Så sött det var. Jättegullig säng. Tyvärr så är min baby 4 år så han vill inte ha det sött längre.  Dödskallar är det som gäller nu och pirater. Men det går ju fortfarande att få det lite fin men vet av erfarenhet att snart så är inte mammas stil rolig längre.
    Glömde ju säga: - tack!!!
    man får ju skämmasGenerad
  • Arctura

Jag är på jakt efter en "glasklocka", har hittat några på nätet i lite olika butiker, men har svårt att välja... ni som har någon sån här, vart har ni köpt era? Och om ni har nån bild på de får ni gärna visa dem för mig

• Jane Roe

Det låter jättebra ! :)... Vilken trä tycker du ? Lite mörkare eller ? :)

mammaninna skrev 2008-06-18 11:20:06 följande:
    ulrika: åh, låter fint! jag tycker ni ska satsa på trä och stengolv å ha ljusa väggar, inte nödvändigtvis vita.
    ¤- Kärlek är Perser -¤
  • mammaninna

ulrika: jag tycker det är fint med plankgolv, ek är väldigt praktiskt och fräscht, blir lite "robust". furu är ömtåligt men romantiskt. mörkbetsad ek kan få lite "valnötskänsla" det ger ett mer "exotiskt" intryck.

• Mettan69

Önskar er alla en underbar midsommar. Just nu så vräker regnet ner men jag hoppas det  lugnar sig tills i morgon.

Kram på er alla.

• zandrisen

Hallåååå i tråden

Superhektiskt här hemma då stora tjejen fyller 5 år imorgon... My godness, vart tar tiden vägen..???!! Iallafall, har trängts med alla andra som tyckte att det var en bra idé att storhandla idag, sen var jag och barnen hos en kompis och käkade lite medans maken åkte och köpte den största studsmatta han kunde hitta Blev rätt dyrt med skyddsnät och sånt, men vi vet ju att hon kommer att blir superglad! Jag har hela tiden vart skeptisk till studmattor pga skaderisken, men maken menar att skyddsnätet sänker risken ganska ordentligt. Hoppas det, vill ju inte vrar värsta hönsmamman, men det är svååårt..!

Och så är det ju midsommarafton imorgon också. Sköjigare hade det vart om inte smhi menar att det med största sannolikhet inte kommer att bli varmare än maximalt 17 grader och stor risk för regn

Men iallafall: GLAD MIDSOMMAR, vart än ni än befinner er!
  • Hjorthan

Jag kikar in lite snabbt för att önska er alla en underbar midsommarafton i morgon. Och så läste jag i vita tråden att numberone har fått sin lilla Ellen. Hon var tydligen rätt medtagen när hon kom ut och har legat nedsövd och fått hjälp att andas, men som jag förstod det så andas hon själv nu och mår bättre. Massor av kramar till numberone!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.