• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • C r e d o

LAVOLINA: Vi har denna soffan www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Soffor/Sit-Down/3-sits-soffa2/ och det går att kombinera med resten av inredningen som är ljus och lantlig men det är klart att det blir ÄNNU mysigare och mer romantiskt med en ljus tygsoffa. Tänker dock som så att den ljusa och mysiga tygsoffan inte skulle vara så mysig efter ett tag med tre små barn under fem år... Är absolut pedant när det gäller fläckar och kladd, skulle inte klara fem minuter men en smutsig soffa så för mig är det självklart med en skinnsoffa så länge barnen är små.

• Ankmor

Lägg ett par romantiska kuddar och gosiga plädar i soffan så blir det mysigt.

Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • Bel

Hej tjejer!

Håller på som bäst att planera hur vårt badrum ska se ut.
    Det ska renoveras från topp till tå :)
    Har letat ihjäl mig efter lantliga/sekels badrum.
    Behöver nu hjälp med badrumsinredning + färg/tapet/kakel för att få fram den gamla genuina känslan!

Kom med tips råd och gärna bilder!

Tack på förhand!

• Gullfina
    LAV0LINA skrev 2008-06-23 09:17:11 följande:
    Hej hej! Har kikat i denna tråd ett bra tag men inte skrivit nått. Är så sugen att också inreda mitt hem i vitt, romantiskt och lantligt *drömmer mig bort*.Men än så länge bor vi i hyresrätt och möjligheterna är således något mer begränsade än om man hade hus. Men det kommer ett hus också såsmåningom. Hur som helst, min sambo är sugen att byta soffa. Han är min raka motsats och gillar modernt, raka linjer och gärna svart och vitt... Hur ska vi komma överens???I och för sig brukar jag alltid få som jag vill i slutändan, men det här med soffan tror jag att jag måste vika mig för. Han borde ju få nått som är "hans" liksom... Han är väldigt sugen på denna www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Soffor/Tireno... och jag skulle hellre vilja ha en i ett ljust tyg i den här stilen typ... www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80103141Ni som har så fint hemma, vad har ni för typ av soffor??
    Jo men du...det går väldans bra att kombinera stilen med soffan. Glad
    Shabby-stilen är ju lite blandad. Jag tycker t.o.m att det kan vara snyggt att bryta med något udda i. Lägg en vit filt över armstöden, eller en vit fäll i soffan med mysiga vita lantliga kuddar.
    Toppen ,vet du!Skrattande
  • Gullfina
    Kaktus76 skrev 2008-06-23 12:03:27 följande:
    Halloj brudar!!!Har saknat er och era inlägg. Av förklariga skäl så har jag inte haft tid att vara inne här så mycket som jag har velat. Mest bara sporadiska besök.Vad har jag missat? Kan någon uppdatera mig?Här är det tråkväder idag,regn och blåsigt. Så nu har jag passat på och gjort ett nytt inlägg i bloggen. Inget inredningsinspirerat,men absolut värt att gå in och kolla på (tycker jag iaf) www.nutresnartfyra.blogspot.com
    Nää, så söt! Föerstår att du är lycklig!Kyss
  • Kaktus76
    Gullfina skrev 2008-06-24 12:37:26 följande:
    Nää, så söt! Föerstår att du är lycklig!
    tack. ja det är underbart...förutom dom ggr på natten man ska kliva upp Men det är det helt klart värt!
  • Rosesarered

Hallå tjejer, insåg att jag passar bättre här än den "vita tråden" då jag faktiskt gillar inslag av andra kulörer. Är på jakt efter en dagbädd och har kikat lite på Ikeas "Meldal" och "Tromsnes". Skulle vilja ha era åsikter. Sängen ska stå i en Skånelänge och det är korsvirkes och vit puts på väggarna.

• mammaninna
    Lillsyrran skrev 2008-06-24 16:01:48 följande:
    Kolla in det här huset, tjejer!!! Där skulle jag kunna tänka mig att bo!!! Drömma, drömma, drömma!!! www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/167871
    å till det priset oxå! synd att jag inte vill bo i aneby! hade slåtts för det huset!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.