• Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/gullfina/gallery/php5bhwpp.png” kan inte visas, då den innehåller fel.

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16212162.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m19231957.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m16068674.html
    familjeliv.se/Forum-5-87/m22326369.html
    familjeliv.se/Forum-11-240/m25737733.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28534837.html

Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-10 10:08
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 7

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 07:57
    Bloggtråd för "Vita Hem" & "Shabby Chic" :
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 09:53
    Det finns också numera två internetshoppingtrådar...
    En utländsk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33152208.html
    och en svensk...
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33151796.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-06 21:41
    Internetshopping Sverige A-K
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351080.html

Internetshopping Sverige L-Z
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m33351227.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Zofye

Min sambo var på firmafest igårkväll (tur han har semester) och kom hem full som ett ägg och började prata inredning! Och hör och häpna så är han helt inne på att göra möblemanget vitt och lantligt romantiskt fint!
    Han tyckte absolut att vi kunde ha TV-bänk och vardagsrumsbord i denna stil (som han totalsågade för nån dag sedan)
    http://www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Soffbord/Emma/?p=1
    http://www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Mediamobler/Emma/?p=1

Haha, så säger han "du ska lyssna på mig nu då jag är lite full för i nyktert tillstånd är det ju liksom min plikt att vara lite matcho"

*asg*

Enda nackdelen är dock att vardagsrumsbordet kan bli aningens stort med den möblering vi tänkte oss med sofforna...
    Nån som har förslag och tips?
    Själv tycker jag blocket är en guldgruva, men i närheten av oss hade dom inte alls så mycket att hurra för. Och jag kör inte 10 mil för att köpa ett bord för 250kr om det nu inte är extremt speciellt... Nått sånt har jag inte hittat ännu dock.
  • musli
    nublu skrev 2008-06-17 19:39:18 följande:
    Sabla FL! Lotta: Jag försöker få maken att inse att det bara behövs liiiite piffing för att det ska bli beboeligt. Piffing betyder i det här fallet att borra ny brunn, fixa avlopp och dra in vatten och avlopp, byta ut elen och köket plus bygga ett hus till för tvättstuga, bad/bastu och butik. Det fixar han plättlätt medan jag målar huset vitt inuti och planterar en gammaldags rosenträdgård.
    Det är ju precis som här! Vi fick fixa avlopp, gräva ur brunnen (har grävd brunn från kall-källa), dra in vatten och avlopp, bygga ut huset för att få plats med tvättstuga och badrum (fanns ju bara utedass när vi flyttade in!). Elen byter vi ut efterhand som vi renoverar och kök blir det nytt om kanske 5 år...
  • tjenixen

Nu tänkte jag slänga in en fråga till er här ang. dubbelsäng. Vi har i dagsläget en sänggavel i vitt och lite furu, fin i sig MEN jag blir tokig på att bäddmadrasserna känns som om de äker ner i sängfötterna. De gör ju inte det men det känns så och jag skulle vilja ha en hel sängram så man har en fotdel med. Men har ni några tips? Hittade min stora favvo Rosiesängen men den finns typ 25 mil hemifrån så det känns inte som det är läge att säga till maken att vi ska håva in en säng på semestern hmmm. Men vad finns för alternativ? Vidalen? Hemnes? Fler? Vill ha VIT såklart:) Helst inte måla då jag känner att jag inte har den tiden nu.

• tjenixen
    LAV0LINA skrev 2008-06-26 19:06:12 följande:
    Dessa gillar jag!www.mio.se/templates/MioProdukt.aspx&...www.mio.se/templates/MioProdukt.aspx&...Trist att vi inte kan ha någon sängram Gubben är för lång!
    Mmm Wilmas är min stil, men är det inte Wilmaserien som hade så dålig kvalitet på köksbordet eller vilket var det nu? Har hört flera berätta om att det har varit B-kvalitet på det men nu kommer jag inte ihåg om det var Wilma hmm. Amelie var inte riktigt min stil eller den är fin men den skulle inte passa in hemma hos oss om jag säger så.
    Tur man har en kortisgubbe som får plats i sängen:)
  • tjenixen
    LAV0LINA skrev 2008-06-26 19:10:44 följande:
    Har IKEA's Visdalen utgått?den var ju fin tycker jag!www.blocket.se/vi/16903147.htm
    ja tyvärr har väl den serien utgått. Vi har den höga byrån i ena dotterns rum och den breda "dubbelbyrån" i hallen. De är ju snarlika Hemnes så jag antar att den kom och tog över eller nåt.
  • Zofye

Ok
    Hemnes tycker ju jag är jättefin!
    Har faktiskt inte hört nått om Wilmaserien men det kan säkert stämma
    Känner inte någon som har den

• tjenixen

ok, min 6åriga dotter har ett rum som är ca 13 kvm och lite rektangulärt. Mitt på ena kortsidan är dörren in och på andra kortsidan är fönstret. Hon har en fullstor säng 90x200 och ett litet sängbord till det. Sen har hon en sekretär och en expedithylla. Sen har hon två stora garderober 2x80 cm och sen en liten kökssoffa (som en halv normalstor typ). Det känns som om rummet är så otroligt övermöblerat men vart gör man av alla saker om man tar bort något? Hon behöver ju en sovplats, en skrivplats, klädförvaring och förvaring för alla helskottas (ursäkta ordvalet) leksaker och böcker mm. Hur väljer man effektiva möbler så att det inte känns som om hela rummet upptas av möbler? Alla tips mottages tacksamt. Alla möbler hon har nu är vita förresten och tapeter ska bytas ut vartefter tid och pengar finns.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.