Inlägg från: Gullfina |Visa alla inlägg
  • Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

libero skrev 2008-04-09 19:10:58 följande:
    Gullfina!Jag kikade in i din underbara blogg och såg din fina bokhylla. Så otroligt fin var den.Vad har du hängt tyget i?Blev så inspirerad så jag blev sugen att göra så med Lisas bokhylla.
    Okej, nu såg jag. Senil och lite blind gör en kärring som mig förvirrad.

Jag har satt fast ett brett resårband innanför hyllan. Den sitter fast med häftpistol. Sedan har jag knutit upp gardinerna där. Det är alltså lite mellanrum mellan häftorna på resårbandet.
  • Gullfina

Hej sötnosar!

Ta hand om era sjuka kroppar nu och var rädda om er!Kyss
    Det lät kanske gammalt, men ni vet ju vad jag menar, eller hur?

I like you All!

• Gullfina
    Gulletuss skrev 2008-04-11 19:03:16 följande:
    Hej! jag skriver här hos er med osviklig smak för vackra ting!!! Nån som har tips på fin toapappershållare (eller vad det nu heter)?Helst vit.God helg!
    bloominghome.se har en vit
  • Gullfina
    Gulletuss skrev 2008-04-11 19:03:16 följande:
    Hej! jag skriver här hos er med osviklig smak för vackra ting!!! Nån som har tips på fin toapappershållare (eller vad det nu heter)?Helst vit.God helg!
    alvashus.se har en jättefin cremefärgad-
  • Gullfina
    umbro skrev 2008-04-11 20:41:09 följande:
    Hej på er denna möbel flyttade in till oss i går, jag funderar på att göra den till ett tv skåp då den var too big när den kom hem hihih? Vad tror ni om det? Den skall få sig en simsalabim hihih " vit färg"ljuslyktanssken.blogspot.com/
    Det var ett vackert skåp. Skulle bli superfint vitt med TV.n i.
  • Gullfina
    Hjorthan skrev 2008-04-12 07:29:27 följande:
    God morgon förresten! Här är det regn, regn och åter regn som faller! Grått och trist! Så vi har bestämt oss för en utflykt neråt Österlen idag med mina föräldrar.Ska till Bo Ohlssons i Tomelilla. Ni skåningar vet vilken affär det är! Ja, och Gullfina förstås som ju bott i de krokarna av Skåne. Sen blir det kanske lunch på Ingelska kalkon eller stekt sill nere i hamnen i Kivik. Vi får se om vi råkar på någon loppisskylt på vägen också. Österlen brukar ju krylla av loppisar på helgerna.Vad har ni andra för planer idag?Önskar er alla en härlig lördag! Massa kramar!!!!
    Jag vill också till Bo Ohlsson.
    Kan jag komma och bo hos er en helg?
  • Gullfina
    umbro skrev 2008-04-14 12:07:02 följande:
    Tänkte fråga om lite råd ang målning. Jag håller på att måla om en trä säng med Beckers vit halv blank 40, nu när jag står och målar så undrar jag lite om trä ytan det här med att kunna torka av sängen och märken som kan bli sen de kör med bilar på sängen m.m Vad har ni liksom Halv blank 40 eller vad har ni ?Jag har en blank 70 fast i antik vit och den va jätte glansig. Målade med den först, men sen ändra jag mig till vit halv blank 40, tycker ni att jag ska ha en högre blank het på sängen en den?
    40 hade jag tagit
    Hjorthan skrev 2008-04-14 19:28:13 följande:
    Det skulle du klara av alldeles galant! Du och maken din.
    Kyss
  • Gullfina
    Häxan Hedda skrev 2008-04-16 14:55:57 följande:
    Gullfinaaaaa *gråten i halsen och paniken är total*Hjääälp mig!!!!! Jag håller på att måla en gammal sekretär och på de där bräderna man drar ut på sidorna (dom som skivan vilar emot) där spricker liksom färgen  Har grundmålat där precis som övriga möbeln men färgen vill inte fästa, samma sak med handdukshängaren jag målar Färgen spricker upp som i små små  ringar. Vad gör jag för fel?  *redo för uppläxning*Om någon annan har någon ide så tar jag tacksamt emot Zandrisen,hur har det gått med Mick? Kom ni iväg till doktorn???
    Jag tror nog att det är lite extra olja där.
    Du kanske skulle slipa lite, tvätta och prova igen.
    Ibland går det med vattenburen färg och ibland inte.

För min del får det gärna spricka lite. Jag är ju "shabby", vet du!

Roligt att se att ni är så goa i denna tråden. Det håller verkligen i sig.
    Insikten om att det bråkas så mycket på andra ställen gör denna tråden lugn och behaglig.

Puss till Er!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.