Inlägg från: Gullfina |Visa alla inlägg
  • Gullfina
    Puh76 skrev 2008-05-10 07:45:51 följande:
    Gomorron tjejer!Superhärligt väder idag...soligt och varnt..redan 20 grader här..puh!Idag ska vi på utflykt..gå på loppis bla. Hoppas jag hittar nåt fint!!Gullfina: Va kul att du öppnar loppisen igen. Spara lite till mig..hihi!!
    Ja, jag ska spara lite till dig...Kyss
  • Gullfina
    therre skrev 2008-05-10 09:23:29 följande:
    Godmorgon! Idag har sambon åkt till stan för att köpa mer färg. Vår lila (vad tänkte jag på när jag valde tapeter för 3-4 år sedan?!) håller på bil gräddvit!
    Det förstår jag inte. Lila?

Nädå gumman...det kommer att bli fint det. Jag har ju haft färger som jag undrar om man någonsin kan få tag på igen.
  • Gullfina
    therre skrev 2008-05-10 09:31:59 följande:
    Det här var biltema. Hihi Måla hela hallen för typ 200:- DET är billigt! Vet ju dock int hur det kommer att se ut om ett år eller så, men ja... Nu är det bara golvet jag vill ha bytt. Vi har ett plastmatteklinkel i brunt/orange! Herregud... Dock kan man inte lägga klickgolv på det då nivåskillnaden blir för hög mot dörrarna så jag hoppas att min sambo vågar sig på att riva loss mattan nån gång
    Det blir säkert bra med den färgen.

Ja, tänk när vi bytte golv. Man fattar inte att det blir en sådan skillnad. Du får börjar riva mattan, så att han måste fortsätta.
  • Gullfina
    therre skrev 2008-05-10 09:39:55 följande:
    Ja, vi bor i hyresrätt, men har så fria händer och ett klickgolv på IKEA är ju typ gratis Men jag vet inte riktigt hur man gör när de tär betong under med fuktspärr o allt. Kan sluta illa! får försöka få tag på en stor matta till att börja med Jag vågar inte börja riva mattan. Då blir han galen, det var jag som började måla på väggarna här hemma *s*
    Ok.

Du ska se att du snart får ett nytt golv.

Nu ska jag gå och tvätta skallen och allt trassel där uppepå.
  • Gullfina
    snigelfart skrev 2008-05-10 17:34:44 följande:
    Jättekul med loppisen. Tänkte försöka ta mig dit i sommar. Har du skyltar från vägen till dig?
    Ja, det blir skyltat fr.o.m nästa vecka.
    Då öppnar jag!
    Du är så välkommen så!
  • Gullfina
    Shabby Chique skrev 2008-05-10 17:37:29 följande:
    vad är det här för trevlig tråd? :)
    Jo, vi är vad du heter.
    Du är så välkommen så.
  • Gullfina
    nublu skrev 2008-05-10 18:41:39 följande:
    Shabby: Mer eller mindre. Gullfina är väl den som kommit längst av oss. Själv är jag lite ambivalent i stilen. Välkommen förresten!
    Haha...ambivalent. Hä...du är ju verkligen igång du tante...eller jag menar moroten.

Nu har du ju köpt vit klädsel också. Tjosan!...eller kan man säga så?Förvånad
  • Gullfina
    nublu skrev 2008-05-10 21:37:54 följande:
    Gullfina: Den följde med på köpet. Hade tänkt spara den till hösten och kört röda kuddar till men skatskrället ville annat. *hrmpf*Men du kan väl inte påstå att mina nya mattor är shabby väl? Fast ganska lantligt är det ju, det måste jag medge.
    Ja, men shabbystilen är också blandad vet du...där de gamla slitna tar ögonen ifrån en.
    Det är ju inget som säger att shabby måste vara si eller så.
    Om du köper en gammal möbel t.ex...en shabby möbel...och så ska du göra den chic. Vad är det som säger att den måste vara ljus. t.ex?
    Laura Ashley har ju alltid visat den romantiska biten av Shabby Chic...med rosor och pasteller....så även Rachel Ashwell...med överdrag till möbler och sådant.
    Många har en vit shabbystil.
    Jag tycker nog att man kan få in shabby blandat med andra saker som gör det hela mer personligt.

Du vet andras skräp blir våra diamanter.
    Sedan fixar man det efter eget huvud.
    Jag kallar min stil för shabby chic även om jag inte målar i pasteller. Man raspar ju på med skador på möblerna så de ska se slitna ut.
    Det är väl så det ska va, tror jag...svammelStina...alltså.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.