Inlägg från: Gullfina |Visa alla inlägg
  • Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Ankmor skrev 2008-05-16 21:03:35 följande:
    Grattis musli, ett jobb är alltid bra att ha - det ger liksom lite  mer möjligheter att shoppa då hehe!! GRATTIS!!!och nu till min nyhet; Nu är den här!Den gemensamma bloggtåden!
    Nu finns den i TS.
  • Gullfina
    umbro skrev 2008-05-18 23:59:47 följande:
    Tror ni att det kan va snyggt med antikvitt i hallen med vita möbler, vardagsrum i vitt med antikvita möbler, och köket antikvitt med vita möbler eller ska jag dra på vit färg så det går i samma över allt. Jag har satt upp ett vitt tyg vid min ytterdörr för jag störde mig på att den är blå så nu så blev jag ju lite kär i brytningen av det antikvita mot det vita. Visst är det väll snyggt att blanda.
    Det tycker jag! Jag har olika vita kulörter i mitt hem. Det blir varmare så.
    Kramis
  • Gullfina
    Annnah skrev 2008-05-22 16:09:29 följande:
    hej, har följt denna tråd länge och måste bara säga: vad fint ni gör! Man får verkligen inspiration.Vi har själv pysslat och renoverat hallen och försökt få till en ljus lantlig stil. Hoppas ni tycker vi har lyckats någorlunda....nybylivet.blogspot.com/2008/05/vlkomna-in.htm...
    Superfint! Ni kan få komma och göra i ordning min också.

Kram till er alla shabbynissar!
  • Gullfina
    nublu skrev 2008-05-26 18:39:47 följande:
    Maran: Hyllor grundmåla med färgen som ska synas under och måla över med vitt. Sandpappra eller dra med en bordskniv där det ska se slitet ut.Köksluckor: Lämna in för lackering hos firma eller måla själv med en liten roller. Fråga i färgaffären.Spiskåpa går att bygga själv eller specialbeställa av en plåtslagare. Eller googla på "spiskåpa" får du se.Välkommen till tråden!
    Skulle precis säga allt det där moroten. Då slapp jag.
  • Gullfina
    maran skrev 2008-05-26 11:35:57 följande:
    HejJag är ny på den här tråden men jag undrar om det är ok att ställa lite frågor ang shabby chic ? vill göra om mitt stora lantkök till det lite hemtrevligt och har lite funderingar.om man ska måla hur får man den shabby looken på tex hyllor?skåpluckor blir det bäst med spraymålning eller funkar det med pensel?Vet någon var man kan köpa en spiskåpa ??Knäppa frågor va men om någon har svar så är jag tacksam
    Välkommen hit!
  • Gullfina
    numberone skrev 2008-05-26 14:36:08 följande:
    Kaktus:Jätte fint.... Jag hade nytt i min blogg igår om ett av mina loppisfynd från helgen....
    Du ska ju pluppa ut snart. Har det inte hänt nåt än?Flört
  • Gullfina
    numberone skrev 2008-05-26 19:32:36 följande:
    Ne den jäkeln har nog bestämt sig för att stanna kvar där inne... hihi!! Hoppas på att den kommer nån gång senast nästa vecka!!
    Ja, hoppas det. Det är ju jobbigt om det skulle bli så där fruktansvärt varmt ute.
    Men den kommer nog snart, den lille plutten.Glad
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.