• Anonym

Grannkatt som skrämmer vår katt...

Vår ena katt älskar att gå ut en sväng då och då, hon brukar få gå ut i ca tio minuter och går då alltid en sväng runt huset och sen sätter hon sig på altanen för att filura. Problemet är att en granne har en katt som kommer upp på vår altan och vår katt blir jätterädd för den och hon blir jättejobbig resten av dagen när den skrämt henne. Jag har försökt skrämma grannens katt med oljud och hälla vatten på den, men den envisas med att komma tillbaks och grannen vill prompt ha den som utekatt, fastän vi talat om för dem att deras katt skrämmer vår katt. Vad ska jag göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-03 20:29
    Min katt kan inte hoppa, har aldrig kunnat för hon har höftproblem. Så vi är fullt lagliga och har staket runt tomten som vår katt inte kommer över. Grannen däremot bryter mot lagarna som har sin katt lösspringande.

• Svar på tråden Grannkatt som skrämmer vår katt...
  • siamusen
    ANOF skrev 2008-04-04 15:20:51 följande:
    Bästa jag skrev 2008-04-04 15:18:45 följande:
    Det finns ingen dålig moral, bara OLIKA moral.
    says who?
  • Bästa jag
    ANOF skrev 2008-04-04 15:20:51 följande:
    Bästa jag skrev 2008-04-04 15:18:45 följande:
    Det finns ingen dålig moral, bara OLIKA moral.
    Sier du, och jag sier det finns dårlig moral. Ettersom det du skriver er totalt uintressant så har jo jeg rett.

Forsøkte følge din diskusjonslogikk.
    Den kan jo faktisk fungere om venstre og høyre hjernehalvdel bor i to forskjellige hoder.
  • mammaspyre

OJ OJ OJ OJ!!!

jag vill börja med att säga att jag har INTE följt tråden!

men vilka problem folk har!!

jag bor på landet och mina katter går ut och in som dom vill det kan ha nått med min inställning att göra MEN din katt får väll lära sig att försvara sig TS om det är så att den skall vara ute, dom är djur och då räcker det inte med ett staket för att "vinna" sitt revir det måste man kämpa för ensam som KATT det kan inte husse/matte kämpa åt dom!!!

mina katter kommer in med dv skråmor och blessyrer efter kattslagsmål för att försvara sitt revir men jag grinar inte på mina grannar för det för det kan ju lika gärna vara mina katter som varit hemma hos dom å bråkat!!

• ANOF
    mammaspyre skrev 2008-04-04 15:32:05 följande:
    OJ OJ OJ OJ!!!jag vill börja med att säga att jag har INTE följt tråden!men vilka problem folk har!!jag bor på landet och mina katter går ut och in som dom vill det kan ha nått med min inställning att göra MEN din katt får väll lära sig att försvara sig TS om det är så att den skall vara ute, dom är djur och då räcker det inte med ett staket för att "vinna" sitt revir det måste man kämpa för ensam som KATT det kan inte husse/matte kämpa åt dom!!!mina katter kommer in med dv skråmor och blessyrer efter kattslagsmål för att försvara sitt revir men jag grinar inte på mina grannar för det för det kan ju lika gärna vara mina katter som varit hemma hos dom å bråkat!!
    Ser du inte att Ts skriver att grannkatten kommer upp på deras altan? Där har den inget att göra. Det är inget som Ts ska behöva acceptera, utan hon måste vidta åtgärder helt enkelt. Och det verkar som att Ts som tur är har tagit åt sig av våra goda tips.
  • Fragile Angel
    ANOF skrev 2008-04-04 15:36:43 följande:
    Ser du inte att Ts skriver att grannkatten kommer upp på deras altan? Där har den inget att göra. Det är inget som Ts ska behöva acceptera, utan hon måste vidta åtgärder helt enkelt. Och det verkar som att Ts som tur är har tagit åt sig av våra goda tips.
    Vart står det att läsa?
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • ANOF

Fragile Angel skrev 2008-04-04 16:00:36 följande:

Vart står det att läsa?
    I TS.
  • mammaspyre
    ANOF skrev 2008-04-04 15:36:43 följande:
    jodå jag såg det!! därför skrev jag att vi som männinskor kan inte bestämma vart katternas revir går, det måste dem som katter kämpa för själva!!

allvarligt- hur hade ni tänkt er att grannkatten skall veta att det inte är hans revir på alltanen om inte TS katt börjar försvara den! det är det jag menar TS kan ju inte hävda sin katt`s revir det måste den göra själv !
  • ANOF
    mammaspyre skrev 2008-04-04 16:47:37 följande:
    jodå jag såg det!! därför skrev jag att vi som männinskor kan inte bestämma vart katternas revir går, det måste dem som katter kämpa för själva!!allvarligt- hur hade ni tänkt er att grannkatten skall veta att det inte är hans revir på alltanen om inte TS katt börjar försvara den! det är det jag menar TS kan ju inte hävda sin katt`s revir det måste den göra själv !
    Nejmen, det är väl klart som fan att vi människor bestämmer vilket revir våra husdjur ska ha. Min hund vill ha hela grannskapet som revir. Ska hon få det då? Altanen och tomten är ju TS revir, och där vill hon inte ha en katt. Hur svårt är det att förstå?

Kom sen inte med några dumma kommentarer som att "det är ju bara katter, dom får visst göra så". NEJ, det får dom inte. TS har ju uppenbarligen problem med grannkatten på deras tomt. Då är det upp till kattägaren att lösa problemet.
  • ANOF

Vad tycker ni kattgalningar om ett antiskällhalsband till hunden som styrs med fjärrkontroll som nämns i slutet av den här tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-82/m31375872.html

Det måste väl vara en kriminell djurplågare som använder ett sånt? Det sprutar ju automatiskt upp citron i nosen på hunden när man trycker på en fjärrkontroll. Och hunden kan absolut inte göra något åt det.

Nej, det är självklart inget fel med ett sådant halsband. Det som är fel är hur vissa kattgalningar resonerar.

• Pirog

Det halsbandet har varit mycket omdiskuterat. Finns flera hundar som fått en chockreaktion och blivit mentalt störda av duschen. Som du kanske vet så är en hunds psyke ibland skört och du vet inte riktigt vad du har i änden på kopplet förrän efter könsmognaden, att du spruta upp citron i deras känsligaste organ kan få förödande konsekvenser för nervsvaga hundar.
    Nä, nu har jag tagit på mig mitt antiidiothalsband. Det utlöser hela tiden när jag läser i denna tråden. Jag vet inte varför,men lämnar för det börjar svida i näsan.

ANOF skrev 2008-04-04 18:04:58 följande:
    Vad tycker ni kattgalningar om ett antiskällhalsband till hunden som styrs med fjärrkontroll som nämns i slutet av den här tråden:www.familjeliv.se/Forum-5-82/m31375872.htmlDet måste väl vara en kriminell djurplågare som använder ett sånt? Det sprutar ju automatiskt upp citron i nosen på hunden när man trycker på en fjärrkontroll. Och hunden kan absolut inte göra något åt det.Nej, det är självklart inget fel med ett sådant halsband. Det som är fel är hur vissa kattgalningar resonerar.
Svar på tråden Grannkatt som skrämmer vår katt...