• Earth Angel

BF December-08

Halloj!

Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?

Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen

Fyll gärna på listan

Earth Angel BF 11/12

• Svar på tråden BF December-08
  • kråkan krax

Septum & åttiett: Välkomna och grattis!

Jag såg ett hjärta ticka idag på VUL, helt sjukt overkligt
    Men den lilla rackaren har nog fäst nästan precis när han kom in för enligt storleken så är han några dagar äldre.

Hoppas att jag får vara med i tråden fastän det kanske blir BF den sista november

• Roxter

Välkomna alla nya! Vad många vi är nu

Idag har det varit lättare. Jag försöker verkligen att bara glädjas åt graviditeten och inte oroa mig för allt som man ändå inte kan påverka. Ska försöka bli bättre på att skriva lite här också, det har lite hört ihop med att jag inte vågat tro att det här faktiskt är sant.

Vad starka vi är vi här inne! Tänk vad vi gått igenom för att komma hit! Mig har det tagit tre år, två operationer, sju månader i klimakteriet, 40 000 kr och diverse bakslag att sitta här och skriva i den här tråden. Sen efter förra missfallet så sa jag o maken "nu fasen" och bokade en resa till i sommar. Så förutom att det blir ett barn av det hela så blev det ju en bokad resa också som kanske inte blivit av annars Vad har ni andra för historia?

• åttiett

Tack för varmt välkommnande Vår resa tog 5 år och 15 dagar till vårat första  ... Efter massvis av sprutor, överstimulering, inre blödningar, sjukhusvistelse och blodproppshistorik...  Det tog sig på första ostimulerade FET försöket i vårt första IVF försök. Vi har aldrig tidigare lyckats bli gravida och har därför heller inga MF bakom oss. Vi är/var diagnostiserade som Oförklarligt Barnlösa och är utredda på Sophiahemmet och sedan gjorde vi nu vårat första IVF på Huddinge Sjukhus med lyckat resultat!

Vi vågar inte riktgit tro på detta ännu... så som man kämpat och sen bara " händer det"..så overkligt och så otroligt efterlängtat!

Tjuvtestade plus 16/4!!!!!
  • Bling1975

Visst har vi gått igenom en hel del för att komma hit. Men det är så härligt att det är värt allt!

Vi har väntat och längtat i massor med år men försökt aktivt i 2,5 år. Jag hade just startat eget när vi ville ha barn. Tyvärr så hann min affärspartner före och vi kunde inte vara lediga samtidigt så jag inväntade försöksstart lagom till hennes lilla skulle vara redo för dagis. Rätt dumt att vänta så här i efterhand.

Vi gick på utredning privat strax innan det hade gått 1 år. Lite otåliga som vi var. där visade det sig att min sambo inte hade så många spermier alls så det blev direkt IVF/ICSI för oss.

Efter det har vi spenderat 60.000:-, gjort 1 ET och 4 FET, fått två mf i v7 och opererat min sambo för testikelcancer. I samma veva gjorde vi detta lyckade försök så inget ont som inte för något gott med sig!

För att få tiden och gå efter sista missfallet i januari så bokade vi drömresan till Maldiverna och Singapore till i sommar där vi ska passa på och gifta oss. Nu hoppas vi bara att graviditeten går bra så vi kan åka.

Stitch längtar efter Lilo
  • Vreni

Hej tjejer! Är tillbaka!

pluggande mamma: Jag beklagar och skickar många styrkekramar! Ta ledig en tid och vila upp dig ordentligt.

Septum och åttiett: Grattis och välkommna!

Tjuvläste lite era inlägg om grav-symptom: Jag har ju klagat att jag inte hade några symptom men: illamåendet är ett faktum och jag lever bara på plommon, apelsin och kex. Allt annat kommer ut raka vägen. I morgon ska jag prata med BM och fråga vad jag kan göra för att må lite bättre.

• Kaka

Visst har vägen varit lång och krokig så även här.

Vi startade verkstaden för 5 år sedan. Blev gravid ett år senare men min son dog i min mage i v 32. Efter det fock vi ett tidigt missfall. När det inte hände något på ett år ungefär sökte vi hjälp.....6 inseminatione, 4 IVFer (fast bara två ET) och ca 100 000 senare så har jag äntligen plusat.

• Glenda Glad

Min resa mot plusset känns nästan löjligt enkel (även om den varit skitjobbig för mig) om man läser era historier. Tjejer, vad ni har gått igenom!
    Min man och jag är oförklarligt barnlösa. Jag är 37 år nu och min man var länge väldigt tveksam till att ha barn. Men vi började för ca 3 år sen och inget hände. Jag lyckades aldrig bli gravid, vad jag känner till. Mensen var försenad några gånger så det är ju möjligt att det var väldigt tidiga missfall, men jag testade aldrig plus. Varje månad denna besvikelse

När vi väl kom på utredning så hittades inget fel. Men läkaren sa direkt att vi gör IVF pga min ålder. Och jag har blivit gravid på första försöket
    Jag vet inte varför vi lyckats nu, men jag har en teori om att nu när man styrde hormoner och allt så hårt så blev all timing rätt och då funkade det. Nu hoppas jag på en liten i december.

• septum

Tack för alla varma välkomnanden..

kråkan krax.. Vad skönt att se det lilla hjärtat ticka. Gud vad jag längtar till vårat VUL.

Projekt Agda. Vilken kamp ni har gjort.. Klimakterie??? Du sprayade inte va? Tänkte på vad tråden heter

åttiett.. Vilken lång resa. För oss har det tagit typ 4 år och 3 ivf:er. Vi miste våran pojk i somras i v 17 som är ett så kallat spraybarn. Det betyder att inför andra omgången när jag börjat att spraya lyckades vi bli gravid mitt i sprayningen. Våran klinik sa att det inte är jätte ovanligt att det blir så. Någonting med hormonras i samband med sprayningen..

Bling.. Vilken härlig resa ni har framför er.. Grattis till bröllopet. Vad underbart. Min sambo har inga planer på att fria..

Vreni.. Tack..

Kaka.. Beklagar er förlust av eran son. Min son dog också i min mage. Så i v 17 miste vi honom. Men nu tar vi nya tag och hoppas att det går bättre den här gången..

• septum

Glenda glad.. Ingen historia är lätt. Det är den peronliga sorgen som man har själv.. Inget är lätt. Den här ivf-karusellen i sig är jätte jobbig tycker jag..

• Glenda Glad

septum: Tack för de orden. Som du säger så har man sin egen personliga sorg som man inte kan jämföra med någon annans.

Jag blev kallad jättefertil i en annan tråd för att jag blev gravid på vårt första ivf-försök. Det var som ett hån mot de åren vi försökte men absolut inget hände

Svar på tråden BF December-08