• Earth Angel

BF December-08

Halloj!

Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?

Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen

Fyll gärna på listan

Earth Angel BF 11/12

• Svar på tråden BF December-08
  • Fru Stjärnfall

åttiett:Hunger, molvärk och trötthet låter som klockrena symtom. Det är nog vanligt att man inte känner något alls i början.

Hur länge skulle du fortsätta med vaggisarna? Jag skulle trappa ner direkt och sluta efter några dagar, men jag tar 1-2 om dagen tills de är slut.

• Vreni

God morgon! Jag är oxå orolig för MF jämnt och ständigt. Fick 2 förra året i v6. Jag är jättenervös inför VUL 28/4. Visst längtar jag men åt andra sidan är jag så rädd att det inte finns ett hjärta som slår.

Fru Stjärnfall: Jag ska fortsätta med vaggisarna fram till VUL.

Vul 28/4
  • Glenda Glad

åttiett & Fru stjärnfall: Skönt att fler mer har fått sån aptit! Jag äter rejäla portioner och om jag inte ser till att sköta mattiderna ordentligt så blir jag helt slut.
    Så jag äter frukost hemma, ett äpple så fort jag kommer till jobbet, förmiddagsfika, lunch, eftermiddagsfika,extra frukt för att klara hemfärden, middag och kvällsfika. Det är 8 mattilfällen!
    Hittills har jag gått upp ett kilo och jag undrar var det ska sluta. Är jättenoggrann med att äta nyttig mat, men det totala matintaget har ju ökat rejält.  Hjälp!

Bling: Jag hoppas att det går hela vägen för dig nu och att din man blir helt frisk. Jobbig tid för dig nu om du haft dina missfall vid denna tiden förut. Men snart är du över den tiden   

Plussade 11/4 VUL 9/5
  • Vreni

Glenda Glad: Jag är lite avundsjuk på dina matintag Glad! Åkesjukeband hjälper lite men jag fortfarande illamående och nästan all mat äcklar mig Ledsen!

Vul 28/4
  • Glenda Glad

Vreni: Ja, vi representerar kanske ytterligheterna. Jag är i v6+6 idag, så vi ser om jag snart blir som du. Och snart kanske du får sån aptit som jag Vem vet?

Plussade 11/4 VUL 9/5
  • Vreni

Glenda Glad: Hoppas verkligen aptiten kommer tillbaka. Jag älskar choklad men blotta tanken...... Är så orolig att jag inte får i mig tillräckligt med näring men så länge jag får i mig något är det ok enligt BM. Mådde lika illa på min första grav. och då gick det över i v16. Hoppas, hoppas!

Vul 28/4
  • Fru Stjärnfall

Imorgon går jag in i vecka 6+0. Varje ny dag känns som en underbar lättnad. Men jag är också jätteorolig för att det inte ska finnas någon liten Stjärna därinne.

• Väntan77

Idag var jag på inskrivning. En helt underbar barnmorska som tyvärr skall sluta, men men.
    Jag fick ett UL och fick se pyret. Det hade växt till som som det skulle och var 18 mm långt. Jag är i vecka 8 + 2 enligt BM. Vecka 9 alltså. Gud vad fort det går.

Om 4 veckor skall jag pusta ut lite. Tänker också mycket på missfall. Men BM sa att efter att man sett hjärtat slå så är det 95% att graviditeten fortskrider. Det känns ju tryggt i alla fall.

• Fru Stjärnfall

Väntan 77: Vad underbart det måste kännas för dig!!

Och vad glada nyheter att det är så stor chans att det går bra efter att man sett hjärtat. JIPPIE!!

• LindaBell

Är i v 7+0 idag. Ska på VUL på månd 28/4, är så orolig att det inte ska finnas nåt då, men borde man i så fall inte ha blött då?
    Hungrig och TRÖTT!! Inget annat

Svar på tråden BF December-08