BF December-08
Halloj!
Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?
Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen
Fyll gärna på listan
Earth Angel BF 11/12
Halloj!
Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?
Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen
Fyll gärna på listan
Earth Angel BF 11/12
Jag tror att det är väldigt individuellt hur mycket och hur länge man är öm i brösten.
Jag var väldigt öm veckan efter jag plussade. Sedan avtog det när jag slutade med vaggisarna. Vi var och såg ett litet hjärta picka förra onsdagen, och allt såg bra ut, så oroa er inte.
En fråga, när jag pratade med min barnmorska så sa hon att man räknar ET som ägglossning. Kan det verkligen stämma. Äggen lossas ju vid ÄP.
Är det någon som vet, hur räknar ni?
Väntan77, din BM har fel. ÄP räknas som ÄL. Jag tycker det är lite tröttsamt att kunskapen om detta är så låg hos människor som ändå arbetar med det.
Egentligen så borde ÄL vara någon dag innan ÄP rent logiskt eftersom det vid en vanlig ÄL kan ta någon dag för befruktning att ske och det är ju själva befruktningstillfället som avgör när embryot fäster och hur gammalt det är.
Smyger in här och frågar om jag får vara med?.. Jag +:ade i morse. Har enligt FL BF den 25/12. Det här är en ivf-bebis..
Hurra hurra hurra! Va glad jag blir att se dig här Septum! Äntligen
Stor välkomstkram!
Hoppa in på listan ![]()
septum: Grattis och välkommen i tråden!
Får jag också vara med?
Plussade 16/4 och har BF 23/12-08!
Grattis och välkomna aala nya!
Sköterskan på min ivf-klinik sa att jag skulle räkna från ET och inte från ÄP, vilket jag tycker verkar konstigt. Jag tycker nog oxå det verkar mer logiskt med ÄP. Men borde inte hon som jobbar på en sån klinik veta??? Nu handlar det ju bara om 2 dagar, men det känns noga med dagarna speciellt så här tidigt i grav!!
Inga ömma bröst! Men trött, så trött.
Linda - jag tycker att det är konstigt, för i mitt fall så har jag ju långtidsodlat och då är det ju nästan en vecka som skiljer. Det finns en jättebra uträknare speciellt anpassad för IVF på en amerikansk sajt. Där kan man även se alla de olika utvecklingstadierna och beräknat BF vid flerbörd (vanligare att få många tillbaka där).
Där jämställer de i alla fall ÄP med ÄL (retrival/ovulation)
www.ivf.ca/calcu.htm
Välkomna alla nykomlingar!
Suverän länk, Bling1975. Den borde finnas här på Familjeliv eftersom många av oss faktiskt går igenom IVF.
Konstigt att BM vill att man räknar från ET. Som sagt tar det ju i vanliga fall 7 till 10 dagar för embryot att fästa i livmodern, så egentligen tycker jag att man borde vara längre gången.