• Earth Angel

BF December-08

Halloj!

Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?

Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen

Fyll gärna på listan

Earth Angel BF 11/12

• Svar på tråden BF December-08
  • Focy

Pellan72; jag gjorde ostimulerat FET men jag har 34 dagars cykel, jag hade utslag kanske på dag 17. Men vi är ju alla olika, hoppas du hinner! Lycka till.

• Focy

Har just varit hos BM, alla mina värden var bra. Jag har gått upp 4 kilo sen jag blev gravid!!! Galet!

Jag frågade om extra VUL, men de gör inget extra. Jag blev erbjuden att lyssna på hjärtljudet men hon sa att det kan vara för tidigt! Så jag valde att inte lyssna, jag litar hellre på min kropp och min intuition än att ta risken att inte få höra hjärtat.

• Väntan77

Focy: Vad härligt att alla värden var bra. Jag har också gått upp 4 kg sedan plusset. Var skall detta sluta ?

Trevlig helg!

• Glenda Glad

Focy & väntan: Vilken vecka är ni i? Min våg visar på uppåt också. Två kilo tror jag och jag gick in i v10 idag. *säger Glenda och smaskar på pommes från MCDonalds Räcka ut tungan*

• Kaka

Här är en till som nog dragit på sig ca 3 kg redan. Tröstar mig med att det va likadant förra gången men det jämnar ut sig senare. Jag accumulerar massor i början men det lugnar sig.

• Väntan77

Jag är i vecka 12. Hoppas, som du säger Kaka, att det jämnar ut sig.

Annars mår jag riktigt bra. Nojar såklart över det i ställer för att vara glad. Jag är nog funtad så. Måste ha något att klaga på.

Hur mår ni andra? Focy: Har illamåendet blivit bättre?

Jag har märkt att magen har börjat växa. Kan väl inte bara vara fläsk...hoppas jag.

• Focy

Jag är i vecka 12 (11+4), jätte skönt att alla värden var ok!
    Ja, tjejer var ska detta sluta det tänkte jag med! Hon kände på magen efter livmodern och den är på väg upp från bäckenet, det är därför jag har haft lite ont de senaset dagarna. Det var skönt att få en förklaring.
    Jag skulle även höra av mig om jag blev orolig och ville höra hjärtljudet vid ett senare tillfälle, hon var väldigt förstående över oron och Ivf och allt!

• Focy

Väntan; jag har fått Lergigan comp utskrivet och det fungerar! Jag mår fortfarande lite illa men det går inte alls att gemföra med tidigare. Blir trött och lite seg. Annars mår jag bra, trycket på urinblåsan är inte lika stor nu när livmodern kommit lite högre. Så jag slipper springa på toa mitt i natten!
    Underbart att din mage börjat växa.

Jag är jämt hungrig och tänker mycket på mat! Min älskade sambo kom med en underbar överraskning i går! Vi ska på lyxrestaurang och äta nio rätters middag!!!! Han kunde inte pricka in bättre!

Nu ska jag äta lunch!

• kråkan krax

Hej Svej!

Har gått ner 3 kilo, förstår inte hur har gått till? Men bebisen har nog flyttat fram fläsket lite för omfånget verkar större.

Idag var det en kollega som viskade till en av mina närmsta kollegor "det måste vara en bebis därinne" och pekade på mig. Så magen har nog blivit lite större

• Resande

Här är en till som redan gått upp massor! Men jag försöker påminna mig om att det är av en väldigt bra anledning och att jag bara ska bli större Mitt illamående verkar ha gett med sig och naturligtvis blir man lite nervös, men försöker tänka det är normalt att känna olika mycket symptom...

Kråkan oj då, om de redan kommenterar så syns det kanske lite då

Focy vad mysigt med en överraskning. Hoppas alla 9 rätterna är goda

Pellan håller tummarna för att stegringen kommer snart så att ni hinner!

Lycklig...
Svar på tråden BF December-08