BF December-08
Halloj!
Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?
Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen
Fyll gärna på listan
Earth Angel BF 11/12
Halloj!
Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?
Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen
Fyll gärna på listan
Earth Angel BF 11/12
Lindabell: Lunelax är ett jätteäcklig pulver man rör ut i ett halvt glas vatten och dricker. Smakar verkligen skunk, men det gör sittt jobb. Man ska ta det regelbundet i flera veckor. Jag får se hur det funkar. Det var inte så dyrt 170 spänn. Det räcker för 100 doser och man tar från börjar 3 doser om dagen sen minskar man till 1-2.
Med hemorrojder kan jag ha fel, men jag har fått den uppfattningen att om man inte kan gå på toaletten varje dag och sen har riktigt stora bekymmer när det väl kommer nåt(var de miabjörn som hade så himla rolig beskrivning för ett tag sen?), så är det lätt att man spräcker blodkärl och det blir till hemorrojder
Förresten jag googlade lite istället så jag fick riktiga fakta istället för mitt gissande http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=28552&PreView=
Så jag tror man ska sköta om sina tarmar nu om man känner sig förstoppad så man inte får bekymmer längre fram.
Ledsen om jag äcklat någon nu såhärpå morgonkvisten 
Hur går det med magarna? Något resultat
Kråkan och Väntan; har ni magar redan? Har ni några magbilder att titta på? Vilken vecka är ni i? Är det första grav? (Längtar efter min mage!! Men det är samma här som hos Glenda; bara plufsiga tarmar!)
Linda: Jag kan nog bjuda till med en bild på magen, köpte nämligen döfina mammatrekvartsbyxor idag. Ska bara hitta kameran imorgon. Tror att min mage är en kombination av framåtlutad livmoder, svullna tarmar, fettdepåer och såklart lite bebis
Godnatt!
Kråkan: Japp, lunelax har gett önskat resultat
Såhär långt så kan jag säga att jag mår väldigt bra med det. Vill jättegärna se magbilder. Var shoppade du mammabyxor?
Lindabell: Glömde säga att jag köpte det på apoteket och det är rekommenderat till gravida.
Ang tarmreglerande medel så finns ett medel på apoteket som heter Inolaxol tror jag. Det är ett gramulat som man tex strör på fil/gröt eller sköljer nermed ett glas vätska. Smakar lite sött och är inte alls äckligt. Jag har använt de sedan pluset i och med att jag normalt har lite trög tarmfunktion och nu är det nästan obefintlig.
JAg har super bekymmer med att få på mig mina byxor. Kör med hårsnoggar i linningen men får ändå bara på mig ett par jeans och sett par linne byxor. Här är det bara "bullfet" magen ännu så länge.
Vågar inte ta ner mina mamma byxor från vinden ännu även om jag verkligen längtare efter ett par byxor som inte sitter åt. Är på något sätt rädd för att det går åt pipan om om jag tar ner dom. Dumt jag vet men det är nog bara att inse att jag inte kommer tänka speciellt rationellt denn graviditeten. Fundera nästan på "utmana ödet" så mycket som möjligt (typ ta ner mammakläder/barnkäderlådan och handla något nytt bäbisplagg) bara för att bli av med känslan att det kommer gå åt skogen om jag hoppas eller tar ut glädejen i förskott. Det är ju synd om jag bara skall oroa mig resten av graviditetn.
Kaka tycker absolut du kan ta ner mammakläderna!! Jag har redan handlat flera par och massa bebiskläder. Klart det ska gå vägen för oss och det påverkas inte om vi handlar saker tidigt eller inte. Vi måste ju få känna oss bekväma
Jobbigt att komma åt de där hjärnspökena men därför tycker jag du ska tänka positivt och köra ditt eget race. Kram!
Jag har också ganska stor mage redan men inget jag fotat. Tror det är en kombination av att jag inte tränat på flera månader och att hormoner breddat mig lite redan ![]()
Glenda: På HM, 349kr dösnygga!
Kaka: Jag förstår dig, egentligen ville jag inte köpa byxorna förrän efter UL om en vecka. Men snoddarna i byxknappshålet börja att bli jävligt irriterande! Sen så har vi ju fått prognosen 97% chans, så det går jag efter
Kaka grattis till att du vågade ta steget och inse att du är gravid och ska bli mamma
Förresten heter det väl "friskt vågat, hälften vunnet" eller liknande ![]()