BF December-08
Halloj!
Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?
Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen
Fyll gärna på listan
Earth Angel BF 11/12
Halloj!
Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?
Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen
Fyll gärna på listan
Earth Angel BF 11/12
Egognäll så mycket du vill Glenda! Mitt huvud är inte heller riktigt med. Jobbet känns inte riktigt lika kul som i vanliga fall utan fokus ligger mer på att det växer en liten bebis i magen. ![]()
septum: Vad jättetråkigt att höra :( :(
Ego: Vi fick se en jättesöt liten räka på 13.1 mm (Är i V. 7+5). Alldeles lagom stor för sin ålder :) Jag var jättenervös innan men nu är vi superglada!
Septum: Jättetråkigt
Septum: Nej! Jag beklagar verkligen att du måste gå igenom det..
Själv var jag på gynakuten idag. Har haft problem med blödningar men nu blev det lite kraftigare och färskt. Fick träffa en inte så sympatisk och inte så pedagogisk läkare men summa sumarum blev i all fall att barnet lever. Hon började mäta när jag frågade om det såg ut att växa som det skulle men då fick hon mig nästan bara ännu mer orolig. Hon fick det att bli mycket mindre än att jag var i 8+6, men tillslut fick jag ge mig med att det ändå såg bra ut. Blev inte så mycket lugnare men det kommer gradvis känner jag. Ska ju på inskrivning på måndag och ska göra vul då oxå, då kanske det är nån som har lite mer tid att visa mig hur det ser ut och förklara lite mer i lugn och ro.
Projekt Agda: Så skönt att allt såg bra ut
Kunde de säga vad blödningarna berodde på?
Jag blöder också nu. Första som är mer rosa rött istället för brunt. Funderar på om jag ska åka till gynakuten. Är jättenervös. ![]()
Åh..håller tummarna för er som blöder att det inte ska vara nånting allvarligt!
Jo, vi var ju tillbaka på MVC nu på e.m för att träffa doktorn och diskutera fosterdiagnostik. Och då fick vi göra ett UL (för första gången ett UL inte VUL, härligt bara det!) ett s k tillväxtul som görs inför NUPP. Enl mina beräkningar ska jag vara i v 10+0 idag men hon sa att det kan vara 10+2, myran var 36 mm, hjärtat slog och den rörde sig massor, det såg nästan ut som den hade världens hicka!! Nu ska jag försöka njuta och lita på att jag är gravid utan symtom. Och nupp blir i v 12-13 så snart får man hälsa på myran igen!! Och jag fick ett UL utan att behöva vänta till v 17.
Åh, i morgon är det dags för mig för VUL, är så nervös att jag ska få ett negativt besked efter alla dessa år man kämpat. Önskar att jag hade mer symptom men jag får nöja mig med ömma bröst och att det drar lite i magen ibland.
Kråkan: Nä hon sa att det inte fanns någon aktiv blödning när hon tittade och att hon inte kunde säga vad det kunde bero på att jag blöder mer än att vissa har känslig livmodertapp. Hon sa att för att undvika blödningar så kan man undvika samlag, men annars kunde hon inte säga mer om det.
Linda: Skönt att det såg bra ut!
Bling: Ja jag kände att jag gjorde det för att stilla oron men hjälp vilken pärs. Fick vänta i fyra timmar utan att äta eller dricka (åkte dessutom in innan lunch så hungern var redan på topp kan man säga...). Är helt slut även om jag självklart inte ångrar att jag åkte. Men jag trodde mer att eftersom det är en så snabb koll att det var lite mer snabbt in snabbt ut. Du kan ju ringa och fråga vad de tycker.
Projekt Agda; vad otäckt, vad skönt ändå att allt såg bra ut! Finns inget värre när man får en suris till läkare.
Vad jobbigt för er som blöder!
Lycka till Kransen!