BF December-08
Halloj!
Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?
Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen
Fyll gärna på listan
Earth Angel BF 11/12
Halloj!
Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?
Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen
Fyll gärna på listan
Earth Angel BF 11/12
Focy; jättefin mage du har!
Själv ser jag fortsatt bara fläskig ut tycker jag, men i morse på rygg i sängen kände jag en ordentlig bula, men inte i mitten utan mer på vä sida. Nån mer som varit med om detta? Ligger bebben väldigt mycket åt det hållet eller vad?
I övrigt är jag lika symtomlös som jag varit hela tiden och fast det bara var 2 veckor sen vi såg den på UL så nojjar jag mig igen och tänker att "det har nog stannat av" Hur ska jag stå ut ända till den 3/7 då det är dags för UL nästa gång.
Går in i vecka 15 idag (14+0)
Hej på er alla här i tråden!
Jag har också BF 7/12. Vi hade försökt i ca 15 månader när vi blev gravida, samtidigt som vi hade nästan hade gjort klart en utredning. Det är vårat första barn som vi väntar nu så man har ju ingen aning om allt som händer i kroppen osv.
Jag har läst lite i tåden och det känns som att jag borde passa in här
Lindabell jag hade världens bula på höger sida i morse, det såg jätte konstigt ut!! Men jag antar att det kan vara tarmarna som är mer svullna på ena sidan eller något
Det är svårt att inte oroa sig, jag är också nervös men så länge man inte blöder något så är det nog ok. Missfallsrisken minskar ju rejält efter vecka 13 så det ska nog inte vara någon fara hoppas vi ![]()
Linda förresten så ligger väl livmodern till en början mer till vänster (eller på mig i alla fall)? Det kan ju hända att du känner den mer på ena sidan till en början och sen när den växer så sprider den ut sig över hela magen
När jag gjorde KUB-ul så kollade gyn bara längst ner i magen på vänster sida hela tiden eftersom bebis låg där ![]()
bebislängtan78; välkommen hit!
Visst är det roligt nu när det börjar hända saker med våra magar!
Lindabell och Fiji; Det är säkert livmoder ni känner!
Jag tycker att det är obehagligt att trycka och känna på magen (under naveln). Det gör ont, jag har ju en liten valp som springer över den och det gör jätte ont!
Är det några fler som just satt ut bilder?
bebislängtan78: Välkommen!
Focy: Söt, lite spetsig mage du har!
Min mage har växt jättemycket på 2 dagar! Och idag när jag varit ute och gått runt och stått upp på massa ställen med jobbet så har jag haft riktigt ont i magmusklerna, så nu när kom hem känns det som den blivit ännu större. Jag tror ju att det är tarmarna, men samtidigt känns den lite hårdare. Vet inte vad jag ska tro. Jag är ju bara 12+5.
En arbetskamrat kollade på magen och ställde en direkt fråga, så jag berättade för henne.
Tydligen spekuleras det vilt i övrigt på min arbetsplats, så jag som tyckt att jag var så diskret och hemlig har tydligen varit helt uppenbar!
Jaja, få väl berätta för min chef i nästa vecka och sen göra det offentligt på riktigt annars blir det bara patetiskt 
Jag är i vecka 16 och har inte fått speciellt mycket mage. Min livmoder är bakåtlutad och spec.mödravården säger att det är därför det tar längre tid för mig att se magen växa. Kanske detta kan vara förklaringen för fler av er som väntar på att magen ska börja växa.
Bebislängtan 78: Välkommen!
Det har varit en liten torr period nu i ett par veckor, men nu börjar det hända saker igen. Magen tar ett skutt till en större storlek och snart så kommer man att känna de söta puffarna
Oh jag lääääängtar! Känns som att det kommer att hända alldeles snart
Bebislängtan välkommen
Då hade ni turen att slippa ivf då?
Oj, vad flitiga ni är på att skriva!
Jag har väl inte direkt "orkat" surfa mkt denna vecka- jobbet tar all kraft ur mig och jag försöker vila så mkt jag bara kan.
Har börjat "oroa" mig lite igen
Men får försöka vara positiv, nu närmar sig nupp/kub- dagen skall ta bp på måndag och sen blir det mätningen mån 23:e....
Imorgon är vi (gudskelov!) lediga från jobbet och jag funderar på om jag inte skall ta och inhandla minst en ny BH för mina är för små nu
kul att få känna på lite större boobs ![]()