• Earth Angel

BF December-08

Halloj!

Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?

Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen

Fyll gärna på listan

Earth Angel BF 11/12

• Svar på tråden BF December-08
  • Glenda Glad

Kråkan: Tack för att du klarade ut det för mig! Då är jag med på hur de räknar. Lite knasigt enligt min mening, men ok.

* Är i v 13 *
  • Kransen

Glenda Glad: Jag gjorde en glukosbelastning för några månader sen, då behövde jag bara dricka sockerlösningen 1 gång, ta blodprov, vänta två JÄTTElånga timmar och sen ta blodprov igen. Behövde inte dricka två gånger som tur var. Ta med bra musik och böcker, det behövs...

• Glenda Glad

Kransen: Laddar ipoden och hittar någon bra bok. Tack för tipset!

* Är i v 13 *
  • dallas

Glenda; Jag vet att jag har haft lågt bt men att det varit normalt dom senaste 2 åren...Det kanske har ändrats igen?? Har fått lite såna här känningar under helgen oxå.

Nästa vecka skall jag lämna bp inför mitt nupp/kub test som sker 23 juni. Kanske bra att skriva ned att embryot är från december 2007 (jag var ju trots allt "bara" 34 år då...)

Äntligen!!
  • Kaka

Huvaligen...värmen har knäckt mig i helgen. Huvudet värker och jag blir illamående av att dricka vatten. Länktar efter lite "normalt" svensk sommarväder faktiskt. Har kännt de första fladdret de sista dagarna så det är ju skönt. Ändå kan jag inte låta bli att oroa mig inför torsdagens UL. Skall göra KUB UL och är livrädd för att något skall vara fel. Har börjat inse att denna graviditet kommer bli en psykisk terror trots alla extra koller.

• Focy

Kaka; jag har också börjat känna fladder!!! Helt fantastiskt, det kommer när jag sätter mig eller lägger mig för att vila.
    Jag längtar också till mitt UL men det är 3 långa veckor kvar, känns som jag bara går och långtar hela tiden och inte njuter för tillfället. Jag har också fått tillbaka molvärken, hugg och stickningar så jag hoppas det växer så det knakar!
    Lycka till på KUB UL!

• Glenda Glad

Hemma från kub som var en trevlig upplevelse. Det tog ganska lång tid för det var en noggrann bm som mätte nacke uppemot 7 gånger innan hon tyckte att hon hade fått mätt i den rätta vinkeln. Bebisen låg och sov och för att få den att flytta sig till bättre läge, så dunkade hon ultraljudsprylen mot min mage. Då rörde bebisen bara lite slött på sig och vägrade flytta på sig. Jag visste på en gång att det var en Herr Glad-bebis för exakt så gör han på morgonen när jag försöker väcka honom Det krävs mycket petande för att både bebisen och Herr Glad ska komma igång, men när de väl är igång är det bra fart på dem.
    Bebisen vinkade till oss, det var tydligen ett friskhetstecken att en bebis tar upp handen och spärrar ut alla fingrar. Vi fick bra resultat på nupp-delen 1:564 (under 1:250 rekommenderar de fostervattensprov) . Under slutet av veckan eller början av nästa så får vi resultat på blodprovsdelen och den kan ju förändrar 1:564 både uppåt och nedåt. Men jag känner mig optimistisk. 

* Är i v 13 *
  • Resande

Glenda vad bra att det gick bra!! Visst är det härligt att se sin bebis så länge under ul? Min var också seg och ville inte alls visa nacken. Gyn tryckte med staven om och om igen som bara resulterade att bebis tittade rätt mot kameran istället för att vända sig åt andra hållet

Kaka hoppas huvudvärken gett med sig nu när det börjar bli svalare!

Jag tror jag åkt på foglossning. Gick nonstop i 6 h i lördags vilket jag fått betala dyrt för! Har haft så ont att jag inte kunnat sitta, stå eller gå! Det moler rejält i ryggen, rumpan och låren Dessutom har jag haft väldigt mycket molvärk så jag blev lite orolig där ett tag men det är nog växtvärk hoppas jag.

Hur mår ni andra?

- Vecka 13 -
Svar på tråden BF December-08