Inlägg från: ProPPens |Visa alla inlägg
  • ProPPens

Visparnas tråd # 7

Hejsan!

Hoppas ni haft en trevlig fika! Själv har jag klappat på söta lammisar idag!! Tänk vad söta dom är när dom är sådär små. Dom var födda 30/3 och 1/4, så dom var inte så gamla! Innan detta var jag på vattengympa, så jag är ganska trött i kroppen. Men det är spännande att man kan röra sig så mycket mer i vattnet än på land. Dessutom känner jag mig bättre nu när jag jobbar bara halvtid!

Ser att ni disskuterar Marimekko... Min man får eksem bara jag nämner det!! Han är svårt allergisk mot detta!! Men men, sen är han ju man och vad kan dom om mode???

Blev lite ego inlägg...

Hoppas alla får en härlig helg. Själv ska jag på 45.årkalas hos min svåger imorgon sen ska jag göra ingenting på söndag!! Jo, städa måste jag för nu har vi inte bara hundar som husdjur utan även dammelefanter!!!!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Hej!

Orkar inte skriva så mycket... I torsdags började jag misstänka att jag fått UVI så i fredags passade jag på att ta vägen via MVC när jag var i närheten. Där visade stickan positivt och hon ville att jag skulle lämna urin för odling innan jag fick nån behandling. Så det gjorde jag, tänkte att det är väl rutin att inte ge massa medicin i onödan. Igår vid tolv tiden blev jag alldeles illamående och svag... Låg i sängen fram till kl 17 när jag rusade upp och kräktes... Då ringde jag vårdguiden som hänvisade till förlossningen. Där ville dom jag skulle komma in och få recept och undersökas med CTG. Så vi kom dit vid kvart över sex och jag fick först lämna urinprov, som naturligtvis visade positivt på det mesta utom nitit... Sen kopplade dom CTG och allt såg bra ut, bebis mådde bra och vildade runt i magen på mig!! Dom tog blodtryck som dock var högt, tror det var 130/88. Detta gjorde att man tog prover också för att utesluta havandeskapsförgiftning och dom var bra så ingen fara för det än!!! Kändes så skönt!! Sen fick jag antibiotika och fick åka hem. Hann kräkas en gång till där på sjukhuset, fick äppeldricka och den for upp som en kanon!!! Hemma igen lade jag mig i sängen och försökte få ner lite vatten och välling, vilket gick bra ända tills jag skulle sova och vände mig i sängen och då kom allt upp igen... Så inatt har jag druckit försiktig med vatten och nu försöker jag få i mig lite välling och hoppas den stannar på rätt ställe!! Nu kommer jag iallafall bli kollad två gånger i veckan framöver för att se att medicinen hjälper och att BT sjunker!!!

Blev lite ego men jag hopppas det är okej!!

Kram

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Tack allihopa för era uppmuntrande ord!!
    Känner mig bättre, får i mig vätska och jag har ätit lite potatismos och morötter (rena barnmaten!!). Har vilat mycket idag, men nu har jag duschat och känner mig lite mer vid liv!

MaLu Om du känner dig orolig så gå och lämna ett prov imorgon!! Jag kände inte att det gjorde ont när jag kissade utan blev istället tokkissnödig genast. Var iallafall skönt att jag var iväg i fredags och lämnade prov så jag anade varför jag kände mig dålig igår. Som jag förstod det så berodde kräkningar och min allmänna sjukdomskänsla på UVIn. Eftersom jag själv är tämligen säker på att jag inte var magsjuk. Så man kan få dessa symtom tydligen, visste jag inte innan helller... Var iallafall skönt att dom kollade allt noga och att allt var bra, både med bebis och dom prover man tog. Nu försöker jag tänka på att dricka ordentligt eftersom doktorn sa att jag var uttorkad, hade hög halt av ketoner i urinen... Han sa att man ska dricka TRE liter vatten om dagen, alltså inte räkna med annat man dricker!!! Hur får man i sig det?!
    Vilket busfrö du har i magen som skrämms sådär!! Du får tala allvar med magen och säga att man faktiskt inte får göra så!!!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Hej!!

Ojoj massor att läsa igen!! Tog sin tid men nu har jag läst igenom allt!!

Här har jag en hel saga att berätta angående min helg... Mådde mycket bättre i söndags och jobbade i måndags. Ringde mvc när jag kom hem och frågade om odlingen, dom ringde tillbaka och då fick jag en chock för den var negativ.... Jaha, så det var bara att vänta till tisdagens besök hos bm. Så i tisdags var jag där och allt var bra, bt normalt fina hjärtljud och magen har växt som den ska, hade lite spår av äggvita i urinen men det är inget farligt. Så jag fick en tid till idag för att kolla bt och urin igen. Idag hade jag bra blodtryck men däremot visade stickan 3+ på både leukocyter och vita... Så hon jag träffade idag ville gärna att man skullle kolla min njurar för säkerhetsskull, hon trodde inte det var någon fara. Så på tisdag ska jag till doktorn för ul av njurarna. Men kan ha spår av dessa utan att det är någon fara så jag försöker att inte oroa mig!! Så nu vet jag inte varför jag blev dålig i lördags men kanske någon bacill som flyttat in i magen?!

MaLu Skönt med fortsatt sjukskrivning!! Det är viktigt att ta hand om magen!! Här går det bättre med halvtids jobb och nu är det ju bara två veckor kvar att jobba. Känns både skönt och konstigt måste jag säga... Men jag ser nog mest fram emot att få vara ledig och förhoppningsvis blir jag piggare och orkar med när jag inte jobbar alls!!

Malla Hoppas intervjun går bra!!! Men vilken process att gå igenom med massa steg...

Till er alla kram och hoppas ni mår bra och att bebisar mår bra!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Man kan tydligen ha spår av blod i urinen jämt, mion mamma berättade idag att hon alltid har det. Det kan ju bero på tex sköra slemhinnor eller så. Bara aningens spår ger ju utslag. Så förhoppningsvis är det ingen fara men det känns ändå skönt att man kolla upp! Är i v29... Tiden går visst framåt!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Hej!

Idag har jag städat runt lite, länge sen jag orkade pyssla en hel förmiddag!! Har förberett så jag kan dammsuga imorgon... Men blir det fint väder så tänker jag nog försöka fixa lite ute. Kikade runt i rabatterna idag och vad allt växer!! Mina tulpaner har slagit ut och massor med blad på mina rosor, som jag ju ska klippa ner!! Undra om man vågar göra det nu, sägs ju att man ska vänta på musöronen, men dom verkar inte hänga med rosorna?!

MaLu Nått var det antagligen i lördags, funderar på om det kan varit förstoppning... Verkar iallafall inte varit något allvarligt. Även om jag igår fick skrämselhicka igen, då jag på kvällen när jag kissat fick lite ljusrosa (betonat på LJUSrosa) färg på pappret. Men sen inget mera, ringde bm idag ändå och hon trodde som jag att jag antagligen bara är skör i slemhinnorna. Eftersom det inte kommit mer så är det antagligen ingen fara. Men man blir ju nervös för mindre!!! Låter mysig med en liten semester till hösten! Jag tror jag ska försöka få iväg oss också då, men vet inte riktigt var...

Zynk Hoppas du får en härlig kväll, ta gärna ett glas för mig med!!!

Malla Vilken snigelfart dom har på sin rekrytering!! Håller tummarna för att du fixat det!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Hejsan!!

Idag har jag varit och kikat på Pricken. Eftersom jag kollas extra för ev hf så gjorde man idag ett tillväxt UL. Allt var bra med den lill* som växer som den ska, avvek med -2%... Så nu återstår koller på blodtryck och urinen, hoppas dock det inte blir så länge till för det känns lite stressande att jaga in dit två gånger i veckan om allt är bra... Men vi får se hur det ser ut framöver om man kan glesa ut på sikt! Firade det fina Ulet med att shoppa lite kläder... Både till mamma och bebis!! Till bebis blev det tre boddisar (en med korta ben) med fem myror motiv och till mamma ett fint Linne/klänning och ett par byxor/shorts allt från Lindex!!

MaLu Det babyskyddet vi köpt är utan bas. Verkar bra, vi har ju inte använt det än men har köpt det av våra vänner som var supernöjda med det. Men vad heter det då??? Oj oj långt till sovrummet där det står... Britax Röhmer baby safe heter det. Jag tror dom finns på babyland, vet iallafall att babyproffsen har för det såg jag när jag var i Örebro. Tror dom kostar runt 1000-1500 kr. Tycker iallafall att det verkar lätt att använda och ta i och ur bilen, samt som du säger lättare om man åker med någon annan!

Här blev jag hungrig, trots middag, när ni pratar våfflor!! Vore ju så gott med det... Men jag kan inte äta en middag till... Även om jag ju precis som MaLu känner mig ständigt hungrig men när jag äter så blir det fullt omgående!!!

Nu ska jag duscha och sen kolla in Sjukhuset tänkte jag...

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Hej!!

Oj vilket liv det är i min mage efter vattengympan idag... Förrut har det varit lungt i bassängen men idag så buffade det så fort jag stannade till! Den verkar gilla när mamma skuttar runt ( om man nu kan säga att jag skuttar?!) Förresten på tal om mitt tillv-UL så är det en tjej i H2O-gruppen som vuxit SNABBT sista veckorna... Igår hade hon gjort UL igen och då är bebisen 44% Förvånad större än normalt!!! Så på tisdag blir hon snittad och då beräknas  bebisen väga 4,6kg!! Hon går då in i v37+0!!!! Snacka om klump... Det roliga (om man nu kan säga att det är roligt...) är att hon totalt sen v10 gått upp 12kg!!!!!!!!! Bebisen verkar ta allt hon äter....

Malla Vad jag förstått så är det ännu ingen fara, men man vill hålla koll om det är något på gång...

MaLu Ser dig på fårskinnet framför mig Räcka ut tungan

Skulle gärna komma på foto, men jag jobbar och har både bm och sjukgymnast efter det...

Kram kram

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

MaLu Hon ligger på gränsen för grav-diabetes, så antagligen är det därför bebisen växer som ogräs.

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

NaLu Nä, det är antagligen därför men den växer ändå väldigt fort. För förra veckan var den 32% större, så den har växt mycket bara på en vecka... Så din har vänt på sig, här ligger vi med huvuet upp såg doktorn på UL... Nåja finns ju tid kvar att vippa runt!!!

Äntligen!! BF080706
Svar på tråden Visparnas tråd # 7