Inlägg från: ProPPens |Visa alla inlägg
  • ProPPens

Visparnas tråd # 7

Joyce Dit är det ju inte så svårt för mig att ta mig. Kan ju ta bilen till typ Liljeholmen eller nått, vill inte köra inne i stan då får jag panik.... Men som sagt det beror på dagsformen om jag kan. Idag är jag helt slut efter att ha haft saker för mig både måndag tisdag och idag...

Zynk Nä, dom lär väl inte hänga direkt...

Maxie Har ju också tänkt på det, ska införskaffa några ordentliga sen när man ser vilken storlek dom blir. Har fyndat två som känns jättebra från PoP, så jag hoppas dom inte blir försmå!!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

MaLu KÄnner igen knäont!! Har också kommit nu sen i förrgår här. Så att ta sig upp när man satt sig ner är ju ibland stört omöjligt!!!!! Undrar om man håller på att bli gammal tant på kuppen??? Är så avis på dig som blir igångsatt och slipper den här eviga väntan... Om man bara visst nu att det är 3 veckor kvar men det kan ju lika gärna vara FEM!!!!!

Joyce Skönt att resan gått bra!!! Härligt med dusch äventyr!!!! Jag kan inte svara än på om jag kommer. När vill du veta?? Ska vi ta med egen picknick, eller hur hade du tänkt? Finns det att köpa i närheten kanske något man kan äta??

Zynk Du kan få lite tålamod av mig och du i utbyte tar min foglossning och alla annan värk jag har... Vad sägs??

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Skulle göra samma val faktiskt!!! Tycker inte du är gnällig, dessutom får man vara gnällig!!! Det är ju jag med... Jag sa innnan jag blev gravid att jag ska minsann inte klaga, men se nu klagar jag mest hela tiden Det är ju därför vi är här för att klaga och finna styrka i varandra!!!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Hihi, Skulle behöva toaförhöjning här!!!! För att komma ner på dass är ju nästan värst, eller nja kanske inte värre än att komma upp... Vore ju okej om man inte behövde springa stup i kvarten. Jag har ju dessutom lagt på mig lite mer än 15kilo, är uppe i runt 20kilo... Undra hur detta ska sluta, men nu sista tiden är det nog mest vätska som tillkommit!!!

Nu ska jag försöka sätta mig vid symaskinen och sy ett underlakan. Får se om jag orkar sy klart det idag. Men ska iallafall kasta över kanterna, så är det bara resten kvar sen... Behöver nog vila en stund också innan det är dags för middagslagning tills mannen kommer hem. Han jobbar över så jag ska försöka ha maten klar när han kommer... Får se om jag orkar bli klar tills dess.

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Hmm, låter elakt att lägga sig rakt på blåsan... FörvånadMen lite roligt att se framför mig hur du vaggar fram och tillbaka över toan!!Skrattande
    Har bara sytt detta lakan och ett påslakan till. Sen har vi köpt ett på IKEA, är till spjälsängen båda. Vi har en vagga, som kommer från när min mormor var liten, som vi tänker använda första tiden. Till den har min syster sytt lakan när hon fick sin första så dom tänker vi andvända till den. Ska försöka bädda till den snart så det är klart. Just nu är den packlåda för min bb-väska och pilatesbollen har hamnat där...

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens
    Zynk Min mamma skulle säkert kolla under så det är bäst att både kasta över kanterna och sy ordentligt... Hon är jämt på mig när jag inte kastar kanter!!!

Maxie Ja, inte kan jag ge några goda råd heller... Har ju inte kommit dit än... Men kom igen nästa år kanske jag kan svara på det!!!Skrattande

Tänk nu har jag bäddat vaggan!!! Samt plockat lite med bb-väskan, måste försöka få till den så den blir klar nån gång. Fast om den inte är klar kanske Pricken kommer tidigare, ni vet när man inte riktigt är klar utan då får kasta ihop det sista... Undra om det funkar??Fundersam

MaLu Hur känns det såhär när du snart är lätt som en fjäder och flyger fram med bebisen??? Kommer tänka stenhårt på dig hela dagen imorgon!!! Vill ju ha rapport så fort den kikat ut, du tar väl med dig datorn så du kan logga in och berätta direkt!!!!
    Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Maxie Du har helt rätt, att kasta kanterna är att zickzacka runt!!! Du är ju en fullfjädrad sömmerska!!!!
    Hoppas opackad väska funkar för mig med!!!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Ojoj, ingen rapport än... Undra om ni fått komma in än. Tänk lite värkar på kuppen det är ju fantastiskt!!! Åhh, vad jag längtar tills vi får veta om Elma får en lillebror eller syster!!!

Joyce Okej, då vet jag. Ev. blir jag utan bil i början av veckan och då kan jag inte komma men vet inte än. Vår bilmeck ska kolla den för den skammlar lite, vilket jag hoppas inte är någon fara. Men vi vill ju inte att den rasar ihop på väg till förlossningen...

Här har jag planterat mina pelargonskott så nu är jag helt slut efter att ha burit jord... Tänk förra sommaren när jag kunde fixa hela dagen med alla blommorna. Är nästan tur att flera av mina pellisar inte klarade vintern... I eftermiddag ska jag försöka få klart underlakanet, så jag kan bädda även spjälsängen!!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Håller tummarna MaLu!!!! Vi väntar här med spänning på rapport!!! Det kommer gå så bra så vännen, Nu är du snart tvåbarns mor och Elma storasyster!!!!!!!!! Blir alldeles tårögd när jag tänker på det!!!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Nu är vi ju nyfikna så vi spricker här... Undra hur det går för dom?! Men det kan ju dröja innan det är klart. Jag loggar ut mig nu men återkommer det första jag gör imorgonbitti!!!!

God natt på er alla!!!

Äntligen!! BF080706
Svar på tråden Visparnas tråd # 7