Inlägg från: ProPPens |Visa alla inlägg
  • ProPPens

Visparnas tråd # 7

MaLu Vilken fin mage du har!!!! Den är ju alldeles perfekt!!!! Varför har du hållit på den så länge... Min kula har ju gått att skåda länge, kommer nog nya bilder ikväll (M måste lägga in bilderna i datorn, det kan inte jag...) Kommer också bilder på lite av sakerna som vi skaffat till Pricken. Senaste fynden gjordes idag på Jysk där jag hittade en amningskudde och ett spjälskydd.

Joyce Har också missat att din mor är dålig. Är det väldigt allvarlig?? Förstår när jag läser bakåt att det är hjärtat som det är fel på. Hoppas iallfall att allt går bra!!!

Maxie Jag bor ju precis som du på vischan så här är inte heller något bra ställe att träffas på. Men som du säger man kan ju bara åka till en park eller ett större utekafe och träffas!!!

Igår började mitt högra ringfinger att knäppa i knogleden... Känns ibland som om den ska hoppa ur led!!! Beror nog på att jag ibland är ganska svullen och det då krånglar för det kommer och går. Har ju även fått mer ont i alla fingerlederna, så jag är nog lite svullen om fingrarna...

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Hej!!!

Håller helt och fullt med MaLu värmen SUGER!!!! Blir ju som en boll om fötter och fingrar och man orkar ju inget!!!!! Idag har jag varit på byfest/marknad på jobbet, det var trevligt. Shoppade mig två böcker att läsa, 2 blomman för dagen och en viol (svart/lila/vit).

Grattis i efterskott till "Stora" Sid!!!!!!! Vilka fina presenter han fått och kommer säkert få massor mer!!!!

MaLu Är det ett gammal nest du piffar till??? Jag har ju sytt ett nytt fint, är så nöjd!!! Ska lägga ut bild här när jag lyckas fota...

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Hej!!

Grattis till tvillingtjejjerna som fyller ett idag!!!!

Kramar till MaCool!!!!

Är jättetrött idag, har varit med min mor i Trosa och vankat runt... Så nu orkar jag knappt hålla ögonen öppna.... Ska försöka orka med CSI innan jag somnar!! Återkommer nog imorgon, mellan sjukgymnast bm och försäkringskasseinfo...

Kram till er andra, både ni som mår bra och ni som har det lite kämpigt!!!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Hej!!!

Jag har iallafall solsting MaLu. Undra om man kan flytta till nordpolen eller så ett tag???
    HÅller med dig MaLu nu tycker jag bebis kan komma. Det är inte roligt att knappt kunna göra något och att hela tiden ha ont. Nätterna är olidliga, kan knappt vända mig i sängen och kommer nästan inte upp heller. Dessutom måste man pinka stup i kvarten och knappt kommer inget... VÄnta lite nu jag skulle ju njuta och inte klaga när jag blev gravid?! Nåja, lite gnällig får man väl vara??

Fisk Jag tror säkert det är förtidigt att se något än. Vilken toppen läkare du har som låter dig komma redan torsdag!!!! Håller tummarna för att det går bra!!!

Nu ska jag ta och dimpa ner i soffan och glo på burken, om det nu finns något att glo på vill säga...

Kram på er alla!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens
    MaLu Var är du????? Undra om du lyckats få vara kvar och bebis är på g?! Här verkar det dröja än... Har dock mer flytningar nu är tidigare men ingen slemmis har synts till...

Fisk HÄRLIGT HÄRLIGT!!!!! Toppen att dom håller koll på dig också, det kommer gå som en dans och snart är du två barns mor!!!!

Idag har jag knappt orkat ta mig ur solsängen ( i skuggan)... Lyckades dock ta mig ork till att spraya såpa på roserna för dom har blivit invaderade av löss, som vanligt... Men mer orka hade jag inte. Finns massor med ogräs som skulle behövas ryckas, men kanske orkar lite i helgen...
    Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Hej i värmen!!

Mamsen Vilken busig lillebror... Kan tänka mig att hon väntar på att få ge igen

MaLu Går det bra med boandet?? Börjar ni bli klara?? Här är det lite små plock kvar. Har också börjat med väskan som ska packas, men det är så svårt att veta vad jag ska packa ner...

Idag har min mage krånglat. Haft ont ganska högt upp i magen och blev ju då orolig. Men nu börjar det släppa och Pricken buffar runt som vanligt. Hoppas det har släppt och bara var vanligt magknip. Är ju svårt att riktigt veta vad det är som krånglar när allt är undan buffat av bebis och det som vanligen känns som min krångliga mage känns helt annorlunda... Blir det inte bättre till imorgon får jag väl ringa och kolla upp vad det kan vara. Vill ju inte ha hf... Men har inga andra tecken på det...

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Minna Hårspännen ska jag stoppa i!! Har inte så långt att det går att sätta upp. Däremot kan jag inte använda nässpray även om jag är täpp... Nyser som en galning om jag tar det (läs typ tusen gånger i minuten...) Tack för tipsen!!!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Det är nog ungefär vad jag tänkt packa ner. Måste köpa mig lite av det dock. Trosor måste jag försöka hitta några bra stora. Min mor kan skaffa nätisar åt mig som jag tänkte kan vara bra i början... När man bara lufsar runt hemma iallfall. Sen måste jag skaffa fler amningsbehåar, men det är så svårt för jag har redan innan stora tuttar och vågar inte riktigt köpa på mig då dom ju är ganska dyra (ifall dom blir för små). Men jag har hittat en som jag ska beställa på nätet. Sen får jag köpa när väl mjölken runnit till och jag vet hur stora dom blir...
    Lite enegidryck och dextrosol har jag skaffat samt kakor till mannen. Lite soppa var ett bra tips för det är ju lite mättande till maken. Det dumma här är att det är svårt få tag på mat nära/på sjukhuset på helger och kvällar. Men det löser sig ju alltid!!
    Ska också försöka jaga rätt på ett par sköna mysbyxor i större storlek. Annars är mycket av det jag tänkt ta med saker jag använder... Men jag får väl fixa lite annat också så man inte står där med smutstvätt.

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Fisk Snart är det du som planerar väskan och vart lillebror ska vara när det väl är dags!!!! Skönt med härliga dagar ute i värmen (inte för att jag tycker det är härligt med värme...) Alla symtom är bra symtom!!!

Maxie Hoppas han sover gott nu!!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Oj, nu har jag läst igen allt jag missat sen jag var här sist... =längesedan

MaLu ojoj, fredag är alltså dagen F... Spännande spännande!!!! Vill också att min ska komma snart, men den kan få växa lite till efter midsommar blir lagom... Har faktiskt också köpt en sån bh från apoteket, den kändes toppen när jag testade. Det ända är väl att den inte håller upp mina tuttar ordentligt men det gör nog inte så mycket. När man är hemma och ugglar är det ju ändå ingen som ser att dom hänger i knävecken.Skrattande

Maxie Usch vad hemskt för din vännina. Håller med dom andra försök få barnfri tid och hälsa på henne. Som MaLu säger orkar hon nog inte någon längre stund i början.

Joyce Jag kan ev tisdag, men det beror lite på dagsformen. Men säger som MaCool var är dina trakter...

Min lilla Pricken har börjat få masssa hicka. Igår hickade det så jag inte kunde somna, kändes som om hela jag hoppade...

Äntligen!! BF080706
Svar på tråden Visparnas tråd # 7