Inlägg från: ProPPens |Visa alla inlägg
  • ProPPens

Visparnas tråd # 7

Hoppas ni haft en trevlig midsommar! Här har det varit bra. Vädret var ju nästan perfekt, kanske lite varmt men iallafall inte ösregn. Kom en skur ungefär samtidigt som vi skulle börja grilla men den gick över på nån kvart. Drack faktiskt ett riktigt gott alkoholfritt mosserande vin igår, det smakade som vanligt mosserande vin!!

Joyce Stackars lilla E. Hoppas du får lite tips på BVC. Inte roligt när dom har det jobbigt och ont!!!

Jam Usch för stockning!!! Roligt med bröllop! Hoppas ni får trevligt norrut och fint väder.

Zynk VA ingen nubbe för Alvisen???? Men mamma kanske fick en?!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Åhhh vilken söt Stella!!!! Så fina bilder, dom 8 jag kan se... Vet inte om det är alla MaLu?! Vill ju se minst hundra!!! En liten fråga, vad är det för märke på sjalen du har?? Jag har tänkt köpa en och fått tips om en som heter Tricot-slen som ska vara bra. Tänkte om det är den? Skönt att värdet gått ner och Stella verkar slippa sola!

Här har inget hänt trots mina idoga försök att få igång nått... Igår var det trädgården som fick sig en omgång. Men jag orkade inte så länge, för det började spänna för mycket i magen... Då fick jag skäll av Mr M!!! Så idag har jag en lugn dag och gör inget mer än tittar på tv, har iof tvätt i maskinen att hänga men jag ska ta tag i det snart tänkte jag...

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Ska kanske kolla in blocket om jag hittar en billig sjal. Annars blir det en ny, dom är ju inte så fasligt dyra. Jag har ju en bb så jag tänkte kompletera med en sjal, och i en diskret färg så även Mr M kan använda den.

Ja, idag är en vilodag så det kanske funkar... Men det är väl så att dom kommer när dom är redo och vad jag än gör så hjälper det knappast?!
    Igår testade jag tens apparaten jag hyrt, det var spännande. Har inte provat tidigare och det var en pirrande känsla att använda den. Det som därremot inte var lika spännande var att ta bort dom självhäftande plattorna!!! Det gjorde ONT!!!! Undra hur jag ska klara värkarna?! Det var som att dra bort ett plåster och gångra den smärtan med 1000!!!!! Gjorde galet ont... MrM bara skrattade när han ryckte bort dem

Nu är det dags för lite vila här!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens
    Zynk Är det deras trikåsjal du har? Vilken färg, har du den längre eller kortare?? Är den användbar länge? Om man läser om den jag tittat på så ska den gå att använda i två år, är det samma med denna?? Iof kanske man inte bär runt på barnet så länge...

MaLu Ja, det är nog så att värkarna känns annorlunda och glöms i samma stund som bebisen läggs på magen!!! Åhh vad jag längtar!!!!

Kerpet Hemska förtappade människa!!! Men vågar jag verkligen dricka något med alkohol?? Är ju urnojjig... Får se om jag vågar mig på det?! Fast om dom kommer som ett skott är det ju bra!!! Jag vet inte om jag kan komma fredag, ska ev till mitt jobb och hälsa på då. Men jag återkommer om det! Vart bor du? Är det lätt ta sig med bil??

Malla Ett jobb i affär är bättre än inget jobb!!! Dessutom kan du ju söka andra jobb undertiden. Håller tummarna för att du får det!!
    Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Hej!

Idag har jag haft en härlig slödag, förrutom handlingen förståss... Men annars har jag mest suttit och glott på tv!!! SKÖNT!!! Imorgon är det nåldags igen, sist bad jag min sjukgymnast lära sig hur man sätter nålar för att starta förlossning... Undra om hon gjort det?!Fundersam

Kerpet Tack för mailet! Hör av mig när jag vet om jag kan komma. Men ev blir det jobbtur fredag men vet inte säkert än.

Tack alla för tips om sjalar. Lutar åt att jag köper mig en, men tack för att ni är villiga att låna ut. Ska kolla på Trollmor här i stan imorgon om hon har några. Eller kanske kan beställa in en till mig. Tror jag kör på Tricoten, den låter bra och finns i bra färg då mannen inte vill ha en i för stark färg så vi har tänkt en sandfärgad.

Låter inte roligt med söta bebisar som biter mammor i tuttarna!!!

Malla Då får vi väl säga Grattis till jobbet!!!!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Joyce Verkar som många gillar den!

MaLu Så nu är det bara bajssnack för dig... Skrattande Jag kommer nog snart och gör detsamma!!! Skönt att torsken är bättre. Sen tror jag hon får i sig det hon behöver om hon presterar så många blöjor!!! Minns att min systers sov nästan hela nätter redan från början, så det finns dom som klarar sig utan mat hela natten!!! Men jag förstår du är orolig!!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Goddagens!!

Sitter ute och myser, dock är det lite för varmt men i skuggan står jag nästan ut... Har ännu en tag det lungt dag idag. Har iof pumpat hjulen på barnvagnen och ställt ner den i hallen, men vi måste nog flytta om lite för att det ska bli bättre. Det får bli när Mr M kommer hem... Eller senare idag om jag orkar! Ikväll ska vi gå ut och äta middag för vi firar 10år idag!!!!Kyss Så måste vi ju ta igen förra veckans bröllopsdag då jag låg med nyutdragen tand... Så vi ska åka ner till Trosa och äta, gå lite i hamnen och mysa tänkte vi!!! Ska bli toppen för det blir nog sista lugna restaurangbesöket på ett tag Fundersam
    Igår beställde jag min sjal så nu väntar jag på att den ska komma in till affären så jag kan hämta den och prova. Får väl stoppa ner vovven i den och bära henne sålänge.Skrattande

Malla Hoppas det går bra för dig idag!!!

Kerpet Jag kommer inte imorgon dels blir det jobb besök sen klarar jag nog inte av att köra så långt. Får ont av att bara köra till S-tälje hemifrån... Men det kommer fler gånger. Sen när Pricken kommit då ska jag se till att träffa er alla för då finns det inga fogar eller magar ivägen!!!!

Zynk Jag tror som du att dom milda kortisonerna inte är någon fara. Jag är själv ett eksembarn (nåja kanske mer eksemvuxen numera men ändå...) så jag smörjer mig för glatta livet när det blåssar upp nånstans. Nu blir det bara milda men annars även med dom starkare. Sen också som du säger mycket ibörjan och sen långsamt trappa ner. Vet att med mina starka salvor är det en ÅTTA veckors schema man ska följa, vilket jag ju alltid gör... NOT men det brukar funka med kortare avtrappning...

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Nu sitter ni nog och smaskar tårta eller jäser efter tårtsmaskande!!!! HUrra till Petter som fyller ett år!!!!
    Själv sitter jag hrä och undar när min mor tänker vakna (jobbar natt). Mr M ska ut med jobbet och jag vill ha middagssällskap... Gärna på en restaurang, idag igen...  Bäst och passa på när man får äta i lungn och ro, eller hur?? Iof busade Pricken hela middagen igår och lyckades nästan få min mumsiga Oxfilepizza att komma i retur!!!! Tänk att jag aldrig lär mig att min magsäck är som en knappnål numera. Men den var så god och mättnaden kommer ju helt plötsligt... Nåja, gott var det!!!!

Maxie Stackare som inte heller fick äta god tårta!! Vi kanske kan dela på en nu?!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

MaLu Inte ska du skämmas för att du klagar!! Det gör man oavsett hur man n¨ått fram till bebis. Se på mig som inte skulle klaga på jobbig graviditet!!!! Tycker ibland jag inte gör annat än att klaga, men jag njuter ju trots det!! Vilken bajsmaskin du fått men det kanske man får när bebis sover nästan hela nätterna?! Man kan ju inte få allt, eller hur??? Här lyser bebis med sin frånvaro... Trots bullbak idag!! Kanske funkar bättre imorgon då jag ska baka igen. Tänkte så man har lite i frysen när det kommer folk. Idag har det blivit glutenfria till MrM och imorgon vanliga... Dubbelt jobb alltså... Men det är roligt att baka så vad gör det.

Nu är det snart sommarkrysset, tänkte glo på det. Men sen verkar det inte vara så mycket att se, lanske passar på att se några CSI avsnitt till. Har ju fortfarande massor med avsnitt kvar, en box är ju oöppnad...
    Igår var det en artilkel i våran tidning om en kvinna (40+) som hade skaffat sig barn mha ivf i danmark. Är nu ensam med tvillingar (hade alltså ingen karl innan heller). Snacka om jobb, men vill man ha barn så är det väl värt det men jag vet inte vad jag ska tycka om det?!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Jam Vad ni åker hit och dit!!! Hur orkar ni???

Blev inga bullar idag... Orken tog visst slut, så jag har bakat lite muffins bara... Kanske bullarna blir bakade imorgon!? Har slitit lite med min kaprifol som jag håller på att klippa ner. Men får ta den i etapper då den är så stor och gammal. Men nu är halva borta så det är bara resten kvar!!! Sen har jag packat lite mer i min väska, så jag kanske är klar när det är dags...

Äntligen!! BF080706
Svar på tråden Visparnas tråd # 7