Inlägg från: ProPPens |Visa alla inlägg
  • ProPPens

Visparnas tråd # 7

Åhh det är med stora tårar av glädje som jag läser att ett flickebarn kommit till världen och det är dessutom MaLu som blivit mamma!!!! Grattis vännen vilken glädje jag känner för er!!!

Här har jag dock haft en jobbig natt med magont och dålig mage. Ett tag i natt undrade jag om jag inte skulle följa i MaLus fotspår och åka till förlossningen. Men det gav med sig... Hade liksom ont i omgångar, dock inte regelbundet och det gav med sig efter några timmar. Nu är jag mest orolig i magen och inte så matsugen men ändå hungrig... Hur gör man??? Äter lite i taget och hoppas magen blir bättre antar jag!

Joyce Är beräknad den 6 juli. Får se om den är medgörlig och kikar ut lite tidigare.... Tjatar lite på den varje dag, men vet inte om det hjälper?!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Maxie Nu är det lungt och känns ungefär som när jag haft krångel med magen. Innan jag blev gravid hade jag så här ungefär innan mens. Blir liksom lös i magen (ursäkta skitsnacket) och får som kramp i tarmarna. Är nog det som kommit igen, bara det att eftersom tarmarna inte är där dom brukar har jag svårt att känna säkert. Men nu är det lungt, är bara lite orolig i magen men inte ont eller så. Har ätit lite riktig mat också och det känns okej.

Joyce Här lutar det åt att jag inte kommer kunna komma för vi är troligtvis av med bilen måndag eller tisdag. Såg att Fisk ville flytta till onsdag och då kan jag inte heller. Då har jag sjukgymnast, bm och ska hämta tens på förlossningen.

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Välkommen hem Stella med familj!!!! Hoppas du får lite bra råd imorgon angående amning, inte roligt att inte kunnat få det på engång. Är ju viktigt att det blir rätt för det hjälper ju mycket, då känner man sig själv säkrare och då blir inte Stella påverkad av dina nerver. Här gås det mest och väntas, vill också ha min bebis här ute nu!!!!!

Kerpet Usch stackare!!! Vet inte om jag klarat det där, men mna blir väl härdad med tiden...

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Joyce Usch för pipgnäll!!! Jag har en hund som pipgnäller och gör mig galen, undra om det gör mig mer tålig för bebispip?!

Kerpet Hur man än vänder sig så är ju ändan bak, eller hur??? Dessutom verkar män inte ens behöva vända sig....

Zynk Du är världens bästa mamma!!!!!!!!!!!!!!! Och hör sen!!!!!!!!!!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

MaLu Skönt att ni fick bra hjälp idag och du ska se att snart har ni fått in snittsen både du och lilla Stella!!!! Men inte lika roligt att höra om mannen din. Hoppas han hittar något nytt snart och kan gå vidare!!! Det är aldrig roligt när det blir neddragningar!!!

Nu ska jag göra mig iordning och åka till tandläkaren. Har ont i en visdomstand, får se vad dom gör. Var hos tanläkaren i böjran av graviditeten och då vill hon inte dra ut tanden, var dålig redan då. Men nu har jag börjat få ont så vi får se om dom tar den ändå. Vet att hon inte vill dra ut den för sent, undra om v38 är försent??? Är lite nervös dessutom eftersom det inte är min vanliga tandläkare jag ska träffa...

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Här är en numera tandlös gravid kvinna!!! Dom drog ut min visdomstand igår och det gjorde ont Gråter, men jag övade lite andning inför förlossning.Glad Så igår när vi firade tvåårig bröllopsdag blev det mest vila för mig och gröt till middag... Men vi får ta igen det nästa vecka när vi har 10årig dag istället!!!

MaLu Du är en riktig kämpe och skam den som ger sig!!! Jag hejjar på dig och vet att det snart kommer lösa sig och Stella kommer bli en riktigt världsmästare på amning!!!

Hoppas ni haft en trevlig träff!!

Fisk Grattis till lyckat vul och gravidmagen!!! Nu sitter du snart som mig och pustar och längtar tills den lill* tittar ut!!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Mamsen Vilken dansant pojke du har!!! SÅ SÖT!!! Grattis till honom också på namnsdagen! Själv har jag efternamnsdag idag...

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Puh, vart tar all ork vägen???? Är helt slut efter att ha klippt gräsmattan (vi har liten tomt...)! Så nu pustar jag ut, efter att ha ätit lunch.
    Sen är det dags för undanplock inför imorgon. Samt lite förberedelse av mat och bröd. Undra om det startar om jag håller igång hela dagen... Fundersam Fast jag vill nog gärna fira midsommar innnan Pricken kommer! Men på lördag är det fritt fram!!!

Hoppas ni alla får en härlig midsommar!!! Själv ska jag försöka ha det härligt och njuta av god mat och lite alkoholfri dryck... Så ni som får ett glas vin ta gärna ett för mig med!!!

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

MaLu Skönt att det går bättre och bättre!!! Hoppas mannen också kommer åter från sin svacka, det kommer säket ta tid men jag tror det blir bra i slutändan. Han kanske tom ser sig om efter nytt jobb och får ett som är ännu mer toppen!!!! Så ni har fått en fontän pinkande lite tjej. Minns att min systerdotter också gärna pinkade på skötbordet allra helst när man lagt dit den nya blöjan, så man fick sätta dit en ny igen!!!! Men några fontäner fick hon nog aldrig till.
    Lite träning så här i slutet är väl bra??? Det är ju lite som att dra barnvagn... Problemet här är att mannen är gräsallergiker och klarar inte av att klippa... Men nu ska det nog klara sig några veckor hoppas jag...

Äntligen!! BF080706
  • ProPPens

Jam Vet att jag borde vila men det ska jag göra efter imorgon. Vi ska iof inte ha massa folk här och värsta festen men lite fint vill jag göra... Är våra närmsta vänner som kommer på lunch och sen ska vi till dom på middag! Det är ett toppenupplägg för då behöver man inte fixa både lunch och middag.

Äntligen!! BF080706
Svar på tråden Visparnas tråd # 7